• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Win2000 En Win Xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcvelde

Nieuw lid
Lid geworden
18 okt 2004
Berichten
18
Waarderingsscore
0
Eerst volgende verduidelijking:
Ik had eerst win 2000 genstalleerd. Op een bepaald moment kreeg ik deze niet meer opgestart. Waarschijnlijk een onherstelbare fout. Heb dan win Xp prof genstalleerd met behoud van gegevens (dual boor Install). Zodoende kon ik na de installatie aan mijn opgeslagen bestanden. Bij het opstarten kan ik nu kiezen welk OS ik gebruiK. IK kies steeds voor win XP, heb niet meer via wun 2000 opgestart.
Mijn vraag:
Hoe kan ik nu win 2000 denstalleren zonder een formatatie (en dus verlies van gegevens)? Indien je het niet weet, kan ik dan de map winnt zonder problemen gewoonweg verwijderen?
Welke bestanden kan ik tevens probleemloos verwijderen?

Groeten,

Marc.
 
Ow, "dual boot"; ik zou het zo laten, heb slechte ervaringen met verwijderings-pogingen en inderdaad: bij mij werd het alleen maar goed door formatteren en opnieuw beginnen.
 
Als je toch poging gaat wagen om winNT te verwijderen.. vergeet dan niet een DVDtje te maken van je bestanden B)
 
kun je niet beter een backup maken van de bestanden die je wilt bewaren en die op een andere partitie doen en dan de partitie met win 2000 formateren??

je kan er wel voor zorgen dat je die keuze niet meer krijgt zonder opnieuw te insteleren

dat doe je door rechtermuisknop op deze computer te doen--> eigenschapen
dan in het tabblad "geavenceerd"

dan moet je bij de onderste (opstart en herstel instellingen) op "instellingen" klikken en dan haal je het vinkje bij "lijst met besturingssystemen 30 seconden weergeven" weg en dan krijg je niet meer de keuze voor het besturingssysteem ( je moet dan bij standaart besturingssysteem windows XP doen )
 
Nee, heel raar, met formatteren van een partitie verdween bij mij indertijd NIET de "Dual Boot", keuze bleef zich aandienen bij opstart en als je dan voor het uitgewiste systeem koos kwam je gewoon nergens terecht.

Ik laat zoiets nooit meer gebeuren.
 
als zoiets gebeurt moet je de boot.ini ff aanpassen...
en dan het besturingsysteem dat je wegweilt hebbe weghalen/..

let wel op als je t verkeerd doet heb je kans dat je de pc helemaal niet meer kan opstarten .. :p dat had ik dus 1 keer gehad <_<
 
Originally posted by arie123@30-04-2005, 00:14:01
als zoiets gebeurt moet je de boot.ini ff aanpassen...
en dan het besturingsysteem dat je wegweilt hebbe weghalen/..

let wel op als je t verkeerd doet heb je kans dat je de pc helemaal niet meer kan opstarten .. :p dat had ik dus 1 keer gehad <_<
Kijk, dat geeft de burger dan toch weer moed ...

:)
 
je moet idd gewoon 1 regel uit je boot.ini verwijderen en je install folder van win 2k deleten.

Open je boot.ini en verwijder de regel die naar je windows 2000 verwijst.
Na het verwijderen van deze regel kan je zonder problemen de c:winnt map deleten

succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan