• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Win7 op XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

thvers

Vaak hier
Lid geworden
23 jan 2009
Berichten
807
Waarderingsscore
0
ik heb pasgelden de RTM build 7100 gedownlode:)
alleen als ik deze wil instaleren lukt dat niet.... ik krijg in het instalatie scherm de keuze tussen een update en een compleet nieuwe instalatie....
nu wil ik een update uitvoeren maar helaas zegt die dan dat ik mijn pc opnieuw moet opstarten en dan de cd er in moet stoppen...
zo gezegd zo gedaan, en jahoor hij pakt de update niet...

nu dacht ik als ik een nieuwe HDD koop en windows7 daar opz et moet dat lukken, maar ben ik dan al mijn bestanden en programma's kwijt? of moet ik eerst een back-up maken (>1TB(A)) ?
ik ben wel van plan windows7 proffesional te gaan halen aangezien ik toch de "officiele" versie wil.
hier bij kan ik mijn xp bestanden wel houden. maar kan ik met deze professional wel gewoon een uodate doen vanuit xp?

mijn specs:
1HDD @320GB "C" (OS(XP) en programmas)
1HDD @1TB "F" (de map "mijn documenten" met muziek films etc.)

ik wil dus windows 7 op de "c" schijf zetten en al mijn bestanden zoals muziek en films op de "F" schijf zoals nu...
wat kan ik het best doen is dus mijn uiteindelijke vraag...?:meeting:
 
anders maak je een partitie aan en maak je er een dualboot van ;)
 
ja dat is ook een probleempje...
heb met paragon partition manager gebrobeerd een partitie aan te maken.. dit mislukt keer op keer weer.
kan ik het ook niet-software matig doen (excl. windows programmas zelf)?

of heb je een ander programma daarvoor?
 
Partition Magic heb je al heb ik nog nooit een partitie hoeven maken dus geen ervaringen mee.
Ja vroeger, in de Win98 tijdperk :D

Maar probeer eens een trial te downloaden en voer het eens uit.
 
Windows 7 kan niet updaten vanaf Windows XP. Klaar.
Voor Windows 7 moet er dus altijd een schone installatie gedaan worden.

Het is dus verstandig om een aparte harde schijf in je computer te bouwen waar je Windows 7 op installeert.
Of je gaat Windows 7 virtueel draaien...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan