• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Win7 vraagt steeds om formateren schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Amedei

Nieuw lid
Lid geworden
13 sep 2008
Waarderingsscore
0
Hallo computergenoten,

Mijn zoon heeft sinds kort Windows 7 op zijn PC.
Ik moet zeggen: het ziet er gelikt uit.
Ik draai nog met win XP maar ga misschien wel om.

Mijn vraag:

Elke keer als Win 7 wordt opgestart vraagt hij of een partitie van de externe HD ook geformateerd moet worden. Dat moet niet want daar staat een ander besturingssysteem op.
Kan je deze vraag in Win 7 uitschakelen?
Het is toch wat irritant dat je na het opstarten steeds op annuleren moet klikken.

Alvast bedrankt voor de moeite.

Jan (ut Dokkum (Frl))

Zolang die externe schijf aan de PC verbonden is, zal Windows 7 dit bij booten vragen.

Maar een besturingssysteem op een externe schijf?

Zolang die externe schijf aan de PC verbonden is, zal Windows 7 dit bij booten vragen.

Maar een besturingssysteem op een externe schijf?

Wat is daar mis mee? ik heb linux een tijd gedraaid vanaf een geheugenkaart in mn netbook :).

"Try to go to the Control Panel - Administrative Tools - Computer Management. In the Disk Management part, remove the drive letter for the raw partition.

It should prevent Win7 from asking you to format the partition, while letting you mount the partition in TrueCrypt."

google is je vriend...

google is je vriend...

Wil je wel geloven dat ik heel wat afgegoogled heb, voordat ik deze vraag hier heb neergelegd? Maar toegegeven: meestal zoek ik dan op nederlandstalige sites. Bedankt voor de tip. Ik zal het binnenkort uitproberen.

en Abraham ..... mijn zoon doet geloof ik iets met de externe HD en zijn Wii spelcomputer. Vraag mij echter niet het fijne ervan. :unknown:

Jan

Is het dan misschien ook een idee, dat je zoon zijn eigen externe HD krijgt/koopt!

Zo loop je dan ook niet d kans, dat de HD door een of andere oorzakk beschadigd raakt,

probeer eens van in een andere usb te stoppen

vreemd geval ze

De externe HD is van mijn zoon en zijn PC ook.
Ik moet hem zo nu en dan helpen als hij er niet meer uitkomt.
...... is Pa toch nog ergens goed voor ...... ;)

Maar ik wil proberen te voorkomen dat hij, of iemand anders, per ongeluk wel eens op formateren klikt waardoor hij de inhoud van die partitie kwijt zou raken.

Ik heb zojuist de tip van BuysDB met hem besproken en gekeken waar de driveletter verwijderd moet worden. Maar we durven het nog niet te doen omdat we bang zijn dat het programmaatje dat hij gebruikt om die schijf te benaderen i.v.m. zijn Wii-games, die driveletter misschien wel nodig heeft.

Stel dat ik de driveletter wel verwijder, kun je de driveletter daarna weer makkelijk koppelen? Met andere woorden: is het verwijderen van een driveletter een onomkeerbare gebeurtenis? Of kan het hersteld worden?

Voor wat betreft de tip van Zeuske: we hebben de HD ook in andere USB-sloten gestopt maar steeds wordt de "formateer-vraag" gesteld.
Dat helpt dus niet.:(

Jan

OK, zonet gelijk uitgeprobeert.
Als de drive-letter weg is wordt de bewuste vraag inderdaad niet meer gesteld.
Bovendien heeft het ook geen nadeel voor dat andere programmaatje.

Dus: weer is een probleempje opgelost.
Namens zoonlief bedankt voor de hulp. :price:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan