• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

"Windows 10 2004" 26 mei beschikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weet niet of het nodig is om er een sticky van te maken. Heel veel informatie er over staat, op internet.
Waar ik moeite mee heb, welk programma voor mij het beste werkt en wat past bij mijn verstandelijk vermogen, zodat ik het snap. Klojo dat ik ben, heb Aomei op mijn pc staan, het programma had in 2018 al ééns een keer een systeem back-up gemaakt. Nu heb ik al geprobeerd om een systeem herstelstation te maken op een usb stick, dit lukt niet, omdat er bestanden ontbreken.
Nu kwam ik al een oude sticky tegen waar LP en ook EMI, ook al een bericht poste, met een link wat te doen als je geen herstelstation kunt maken, dit ga ik eerst maar ééns doornemen.
 
Laatst bewerkt:
Een herstelstation is wat anders dan een back-up en eentje van de vorige dag nog meer.

En aan een installatie USB stick heb je net zo veel.

Een tut voor Aomei.
 
Nou, het één en ander doorgenomen, simpel is het echt niet, en om allemaal uit te leggen, wat niet, ook dat gaat boven mijn pet.

Wat is voor de doorsnee computergebruiker(ze kunnen er mee omgaan) de beste en simpelste manier om een gecrashte pc weer op te starten door middel van het terugplaatsen van een Windows kopie, zonder verlies van gegevens. Dus in de toestand voor de crash!
Ik bedoel dus niet, breng hem maar naar een expert!
 
terugplaatsen van een Windows kopie, zonder verlies van gegevens. Dus in de toestand voor de crash!
Ook wel back-up genoemd..... ;)

Maare, met die Aomei, je maakt een image naar een andere schijf en stelt de incrementele scheduler in en je hebt er verder geen omkijken naar.
 
Inderdaad, back-up is het juiste woord.

Maar, alvorens die back-up terug te kunnen plaatsen, pc herstellen, zul je je pc op moeten starten, met behulp van een opstartbare usb stick bijvoorbeeld, om de back up te kunnen benaderen en te installeren. Nu gebruik je het woord image, ook verwarrend.

Ook het volgende maakt mij in de war,en wel het vet gedrukte!

Het volgende Alvorens je aan AOMEI systeemherstel begint, is het goed dat je het volgende weet:

AOMEI Backupper systeemherstel is gebaseerd op AOMEI Backupper systeemback-up. Dat wil zeggen dat u tenminste één systeem Image (back-up) moet hebben gemaakt met AOMEI Backupper alvorens je AOMEI Backupper systeemherstel kunt gebruiken.
  • De bestemmingsschijf / partitieschijf wordt volledig overschreven. Als de bestemming essentiële gegevens bevat, moeten deze eerst naar een andere locatie worden gekopieerd.
Er wordt toch een exacte back up terug gezet, dus waarom essentiële gegevens eerst veilig stellen.
Alle mappen en bestanden al of niet van Windows, dus ook die essentiële zitten toch in die back-up?

Misschien stel ik wel 'domme' vragen, maar ik vind dit best wel ingewikkeld.
Ik doe het ook voor de rest van de natie, die er ook de ballen verstand van hebben.
 
Laatst bewerkt:
De bestemmingsschijf / partitieschijf wordt volledig overschreven. Als de bestemming essentiële gegevens bevat, moeten deze eerst naar een andere locatie worden gekopieerd.
Waar staat dat dan?
Zou ook niet weten wat ze ermee bedoelen.

Maar als je eerst de schijf instelt voor de systeembackup dan wordt er een map aangemaakt met die naam en uiteraard dien je een usb stick te maken, die optie heeft Aomei ook, gebruik de WindowsPE optie.
Indien nodig, duurt vrij lang voordat de boel ermee is opgestart, hou daar rekening mee.
 
Dat staat in de handleiding van AOMEI die je in bericht 62 geplaatst hebt.
 
Ik heb standaard free AOMEI Backupper, daarmee kan ik geen opstartbare USB stick mee aan maken.
Heb nu geïnstalleerd EaseUS Todo Back-up Free, die deze mogelijkheid wel bied.
Incrementele scheduler heb ik ook ingesteld.
Nu heb ik dan ook een opstartbare USB stick aangemaakt.
 
het is wel mogelijk om via de Aomei backupper free (standaard ) je een bootable opstart media aan te maken het zijnde een cd/dvd of een usb stick ..
als je deze wenst aan te maken dien je de aomei backupper standaard ( dit is de free versie ) op te starten en vervolgens op " tools " te klikken ..
je krijgt vervolgens een lijst te zien en je kiest de eerste optie .." maak bootable disk "
vervolgens kies je voor het aanmaken van een WindowsPe (zet hiet een vinkje ) en klik op volgende
zet het vinkje aan bij "download een WinPe omgeving van het internet " en klik op volgende ..
zet het vinkje aan bij het keuze van je opslagmedia in dit geval dus de usb .. en klik op volgende
het downloaden van de WindowsPe gaat van start .. als ook het aanmaken van de usb stick ...>dit heeft zijn tijd nodig !
*als deze klaar is dan zie je dit ook aan de melding die verscheen ..

ik zet hier onder een paar afbeeldingen van het geheel proces..
*de laatste afbeelding laat je de bestanden zien welke aanwezig zijn op deze usb stick nadat deze aangemaakt is.

5f001c37bc63f-Ashampoo_Snap_zaterdag_4_juli_2020_07h23m52s_001_.jpg

5f001c780fc19-Ashampoo_Snap_zaterdag_4_juli_2020_07h24m28s_002_.jpg

5f001ca7622b4-Ashampoo_Snap_zaterdag_4_juli_2020_07h25m10s_003_.jpg

5f001cd85866c-Ashampoo_Snap_zaterdag_4_juli_2020_07h35m44s_006_.jpg

5f001cf7acb3a-Ashampoo_Snap_zaterdag_4_juli_2020_07h46m07s_009_.jpg

5f001d643cfc1-Ashampoo_Snap_zaterdag_4_juli_2020_08h09m59s_010_.jpg
 
Ik heb standaard free AOMEI Backupper, daarmee kan ik geen opstartbare USB stick mee aan maken.
Staat in de eerder gegeven tut op bladzijde 3 hoe je zo'n ding maakt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
kweet het L.P. maar de TS beweert dat het hem niet mogelijk is om usb stick aan te maken ...
je las best eerst zijn bericht#68 na voor je me terecht wijst of corrigeert !
 
Inderdaad, Emi, ik zie het nu ook. Had al bij tools gekeken, had even door moeten klikken.
Het weinige kennis van back-upen zal een rol gespeeld hebben bij mijn eerder gemaakte conclusie.
Emi, dank voor je duidelijk visuele uitleg! Ook dank voor LP natuurlijk.

Met Ts, bedoel je waarschijnlijk mij mee!
 
Laatst bewerkt:
TS staat voor de Topic Starter dus ja dit ben jij dus ..
 
Beste mensen

Datum 5-8-2020
Op de ene laptop van Asus heb ik wel de nieuwste windows 2004 update , die werd aangeboden door windows update. Met alle update's die bij de windows 2004 update horen.
Maar op een andere laptop van lenovo krijg ik de nieuwste windows 2004 update nog niet aangeboden via windows update. Ik krijg wel de update's via windows update die bij de nieuwste windows 2004 update horen op de lenovo laptop.
Dat word dan zeker afwachten op de lenovo laptop.
Of gaat er iets niet goed op mijn lenovo laptop?
Windows updateassistant laat zien op de lenovo laptop dat ik de nieuwste windows versie heb.
Bedankt alvast voor het meedenken en het eventuele advies!?
Groetjes van Ben.
 
Hallo,

Ik zou gewoon afwachten tot hij wordt aangeboden.
Want dan weet je zeker dat hij geschikt is voor jou laptop.
 
Om je gerust te stellen, Microsoft update naar 2004 gericht, eerst komen alle computers aan de beurt die de update goed kunnen draaien.

Des al niettemin kan je via een extra handeling alsnog meteen updaten naar 2004!

 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan