• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

"Windows 10 2004" 26 mei beschikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jij bent daar veel beter in thuis, en eventuele problemen los jij zelf wel op.
Ik ben dan wat voorzichtiger, en wacht liever even af, dan problemen krijgen die ik zelf misschien niet kan oplossen.
 
@prutser hier géén problemen met dual boot ..heb op een ssd en op een hdd een Windows 10 pro x64
*tip : je werkt bv constant met deze op de ssd en deze staat vervolgens dan ook als eerste en als het standaard op te starten systeem in msconfig "opstarten" je wilt vervolgens dan deze op de hdd bijwerken en je dient in je bootmenu deze keuze te maken maar als jij nu in msconfig "opstarten " aangeeft dat niet je standaard systeem dient op te starten maar je tweede dan dien je in het bootkeuze menu géén keuze te maken ..vergeet naderhand dan niet om deze aanpassing van opstarten weer recht te trekken door de ssd weer als eerste te zetten !
 
Er zullen altijd computers zijn, die met wat voor besturingssysteem ook, problemen hebben.
In het geval van Windows worden die problemen ook altijd groot uitgemeten, van zie je wel, prutsers bij Microsoft.
Maar gewone standaard computers hebben doorgaans helemaal geen problemen.
Mijn nieuwe machine uit 2015 draait inmiddels voortreffelijk met Windows 10 2004.
 
@Emi Ik heb een dual systeem W 10 die op een SSD staat, Linux Mint, welke op een HDD staat.
Het aanvinken in MS config van normaal opstarten ipv selectief opstarten, gaf geen verbetering.
De installatie van de update mislukte steeds.


@Abraham54
Al is deze pc 9 jaar oud, aan de hardware lag het niet. Na herstel van MBR verliep de update feilloos.
 
de onderdelenupdate naar versie 2004 is er maar je dient het zoeken naar update's zelf te starten ..

Hier klopt niks van..

Microsoft pusht dergelijke updates altijd in batches omdat als alle Windows 10 pc's bij het zoeken naar updates direct de 2004 update kunnen installeren de servers dat never nooit trekken.
Het kan dus best zijn dat als je meerdere pc's in huis hebt dat de 1 wel de 2004 update krijgt, en de ander niet. Er is geen transparantie hoe Microsoft deze batches indeelt.

Voor de mensen die niet kunnen wachten om de 2004 update te installeren:

- Zorg dat je huidige Windows 10 volledig up to date is!
- Download de Windows 10 installation media tool
- Gebruik de "upgrade this PC now" optie
- Via deze weg zal de 2004 update geinstalleerd worden
 
Grub is ook weer hersteld, de pc werkt weer met dual systeem!
 
Als je de knop> Hulpprogramma nu downloaden in drukt kan je een DVD of USB stik aanmaken vooe een schone installatie.
 
In 33 minuten was windows 10 1909 naar de versie 2004 gegaan.

Vreemd genoeg is het builnummer wat Info verstrekt 19041.264
Update volgens uw aanbevelingen in 36', bedankt voor al uw goede raad. de buildnr is ook dezelfde.
willyke
 
Microsoft heeft een recente update voor Windows-computers voor veel gebruikers geblokkeerd, omdat de installatie hiervan voor meerdere problemen kan zorgen.

Het betreft de mei-update voor Windows 10, die het bedrijf eerder al had uitgebracht. Softwarebugs zorgen ervoor dat die update voor problemen bij meerdere computers zorgt. De Surface Pro 7 en Surface Laptop 3 kunnen bijvoorbeeld onverwacht uitvallen en opnieuw opstarten.
 
Ik vind het echt ongelooflijk, dat Microsoft het niet eens voor elkaar krijgt, in meer dan een jaar een volwassen nieuwe versie van Windows 10 uit te brengen.
 
In elk geval lijkt het mij geen druk van de concurrentie.
Het is wel goedkoper om bugs door gebruikers te laten ontdekken dan er eigen ontwikkelcapaciteit op te zetten.
Maar bedenkt, het aantal verschillende systemen over alle landen is ook vreselijk groot. Vraag is of het überhaupt wel mogelijk is iets bugfree op te leveren.
 
Dan komt de vraag naar boven, Moet ik hem wel installeren? wat is het voordeel en de vernieuwingen.
Er word nu druk gespeculeerd wel of niet Downloaden.
Ik weet dat ik hem de eerste Tijd niet op mijn Computers wil hebben,zolang de Systemen perfect werken zie ik er van af :confused:
 
In mijn machine begon de 2004 versie (schoon geïnstalleerd in mijn Dell M6800) ineens te spoken.
Continu ploink geluiden.
Windows verkenner op 40 tot 60 procent CPU gebruik.
Herstart, geen soelaas, logboeken gaven geen problemen aan, onder veel geploink Windows Defender laten scannen, vond niks, MBAM ook niet.
SFC Scannow en Dism gebruikt.
Niks hielp.

Ben nu weer happy met de 1909 versie.
 
@Abraham54
Laten we eerlijk zijn Ab , ik zou een ieder adviseren om voorlopig geen 2004 Versie te installeren.
ze hebben bij Microsoft wel eens vaker hun zaakje niet op orde.
zelfs mijn Windows bijbelman ( Menno Schoone) adviseert om voorlopig er van af te zien.
Ik hoor dit op meerdere plaatsen, en ja er zijn er die roepen maar bij mij werkt het wel, nou ga der maar van uit dat je grote problemen gaat krijgen, er zitten te veel Bugs in.
Laat ze die maar eerst oplossen, en dan zijn we een half jaar verder
 
Ik heb zelf het vermoeden, dat het ook te maken heeft met de vele veranderingen, die in de Windows kernel zijn verwerkt sinds zijn begin in Windows 95 uit 1995.
 
heb hier op al mijn systemen niets raars opgemerkt ..ook niet betreffende de cpu percentage ..deze schommelt wel eens maar zwakt vervolgens steeds af naar 1%
*ik zeg al mijn systemen !
hier mee bedoel ik dus 2 desktops met elk een msi moederbord .. de ene heeft een msi 790FX-GD70 en een AMD Phenom II X4 955 cpu de andere heeft een msi 770-C45 met dezelfde cpu en beiden met 16gb ram geheugen
ook zijn 3 virtuele systemen aanwezig ..
 
Tis gewoon nog steeds de NT kernel en 95 had geen NT kernel, de api's zijn steeds aangepast, that's all.
Heb er een aantal geupdated een ook nergens last van, komt gewoon niet echt veel voor.
Las wel een probleem met de Conexant audio maar in die Dell zit een Realtek?

Maar goed, ze freubelen rustig verder en komt later wel weer met een beter werkende versie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan