• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Windows 10 2x op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

heza

Gevestigd lid
Lid geworden
12 mrt 2013
Berichten
457
Waarderingsscore
0
Goedemiddag,

Heb Windows 10 2x op mijn laptop staan.
1x op C, daar werk ik op, en 1x op D.

Nu wil win 10 op D graag verwijderen, maar dat lukt niet.

Heb Killbox ook geprobeerd, maar die slaat wel een back-up op op C
maar verwijderd win op D niet.

Enig idee hoe ik dit moet doen?
 
je heb dus hetzelfde als ik (indien de D schijf dus daadwerkelijk een 2de hdd of ssd is en niet zomaar een 2de partitie )
Ashampoo_Snap_woensdag 21 november 2018_15h40m16s_003_.png

*dan dien je effectief van de C op te starten en je zou dan via msconfig ook vermeld zien dat het huidige besturingssysteem dan ook de C is ( let op indien je vanaf de D opstart dan eigent deze zich ook de letter C toe ...vergewis je voor 100%dat je vanaf de juiste schijf opstart betreffende de Windows die jij wenst te behouden ..
**van de Windows ( D ) die jij verwijderd wilt hebben daar verwijder je de opstartregel van ( dasdus de regel in het blauw ) ..
**best dat ji eerst eens een afbeelding neerzet van schijfbeheer ..dit om nate gaan of we hier niet met een D partitie zitten welke op dezelfde schijfaanwezig is...
 
Hoi Emi,

Bedankt voor je snelle reactie.

Dat had ik al gedaan in Msconfig.
Wil hem gewoon van de D verwijderen, dat lukt nog niet.

Hoe krijg ik schijfbeheer gekopieerd in dit topic?
 
Hoi Emi,

Vergeet deze schermafdruk maar even, die is van de computer boven.
Het gaat om de laptop beneden.

Maak een nieuwe.
 
wel dan dien jij effectief op te starten vanaf schijf 1..
*wensje de recovery E te behouden of mag deze ook weg ..
je dient in elk geval de D aan te klikken en de optie "volume verwijderen " te selecteren ..zodoende krijg je een niettoegewezenruimte welke je dan weer kunt gebruiken

vergeet dan dit bericht en plaats de juiste scherm afbeelding eerst eens..
 
jij zult nu ik zie dat de D partitie voor de C partitie staat gebruik moeten maken van een programma dat je buiten Windows om kunt gebruiken van een partition tool dat je dus opstart vanaf je systeem maar dat zelf aangeeft dat de bewerking enkel maar volbracht kan worden bij een herstart...vervolgenszal jesysteem herstarten en de bewerking uitvoeren zonder data verlies ... de C word terzelfde tijd dan vergroot met 166gb
 
Emi, welk programma bedoel je dan?
Ben ik de D partitie dan kwijt.
Zo ja, heb ik toch 100.10 GB over die ik niet gebruik. ( kan dat D worden )
Heb je een Jip en Janneke handleiding voor deze tip?
 
zelf heb ik de Easeus partition master alsook de Aomei partition assistant pro en beiden deze programma's kunnen de klus klaren ..
*nadat de D partitie verwijderdis dien je de C te vergroten m.a.w. de ruimte die vrij komt van deD word aan de C toegevoegd ..
**zoek eens op techno360 daar vind je wellicht 1van de genoemde programma's die geactiveerd kunnen worden ..
 
de 100gb niet toegewezenruimte die je nu heb na de C partitie kun je zeer zeker gebruiken om er een D partitie van te maken ..doe dit echter als laatste
 
Dank, ga het proberen.
 
ShadyAngel, start even een eigen topic das veel duidelijker.

Emi is er ook een eenvoudiger mogelijkheid om Windows op DS te verwijderen?
Er staat op D teveel dingen van mijn vrouw, om er mee te experimenteren
 
@heza jij wilt de Windows van de D partitie verwijderen zonder de bestanden van je vrouw kwijt te raken.

*aangezien deze bestanden in het besturingssysteem Windows staan kun je in feite niet enkel Windows verwijderen en er van uit gaan dat je probleemloos nog aan deze bestanden kunt geraken tenzij jij eerst al deze bestanden veilig steld buiten Windows om ..
**wat word er bedoeld met bestanden ...ik versta hier onder > foto's , muziek , films , documenten
geinstalleerde software kun je niet behouden aangezien er telkens je iets installeerd er ook iets word weg geschreven in het register ..
 
Duidelijk.
Ga er niet aan beginnen.

Bedankt.


Henk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan