• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Windows 10 64-bit schoon installeren - hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannijssen49

Gevestigd lid
Lid geworden
4 mrt 2006
Berichten
216
Waarderingsscore
0
Sinds enige tijd is mijn internet op mijn Dell Optiplex 755 niet vooruit te branden. Vaak krijg ik de melding (in Google Chrome) dat een pagina niet geopend kan worden.
Volgens mijn Ziggo abonnement zou ik 250 Mbps snelheid moeten kunnen halen, die ik op mijn laptop met gemak ook haal.
Als ik echter op deze pc een speedtest uitvoer, komt de downloadsnelheid meestal niet boven de 20 Mbps terwijl de uploadsnelheid weer wel rond dezelfde waarde aangeeft (die vlgs abo 25 Mbps is).
Ik heb al geprobeerd via de Ziggo community een oplossing te vinden, maar helaas dat heeft geen resultaat opgeleverd.
Ik heb het gevoel dat er illegale software op de achtergrond draait, maar harde bewijzen heb ik daar niet voor gevonden. Dus misschien zit ik wel helemaal verkeerd met die gedachte :).
Daarom ga ik hier te rade, in de hoop dat jullie me wel kunnen helpen.
Ik heb de Farbar Recovery Scan Tool gedownload en laten draaien, conform de beschrijving en de aangemaakte bestanden hier als bijlage toegevoegd.
Overigens werkte de link in de Thread niet en heb ik de software via een andere site gedownload.
 

Bijlagen

  • FRST.txt
    149,6 KB · Weergaven: 12
  • Addition.txt
    43,4 KB · Weergaven: 5
Jou Windows 10 is ooit een upgrade geweest uit Windows 7 die feitelijk ook slecht onderhouden is geweest, te zien aan de vele lege GWX-taken.

Met nog geen 4GB aan werkgeheugen ook een ramdisk gebruiken, is vragen om problemen!

Ik raad je aan een SSD aan te schaffen voor een schone Windows 10 installatie (32-bit) - de HD kan voor opslag gebruikt blijven!
 
hopelijk komt er nog een oplossing voorbij, want het interesseert mij wel.
 
Jou Windows 10 is ooit een upgrade geweest uit Windows 7 die feitelijk ook slecht onderhouden is geweest, te zien aan de vele lege GWX-taken.

Met nog geen 4GB aan werkgeheugen ook een ramdisk gebruiken, is vragen om problemen!

Ik raad je aan een SSD aan te schaffen voor een schone Windows 10 installatie (32-bit) - de HD kan voor opslag gebruikt blijven!
Beste Abraham 54,

allereerst mijn dank voor jouw en excuses voor mijn late reactie.

Ik heb er niet zo heel veel verstand van, dus aub begrip voor eventuele domme vragen, maar volgens mij heb ik 8 GB aan werkgeheugen in mijn pc geplaatst. En van Ramdisk heb ik helemaal geen kaas gegeten, dus kun je wellicht aangeven hoe ik dit eventueel aan kan passen, zodat het werkgeheugen wel gebruik maakt van de volle 8 GB?
Wat betreft de 'vele lege' GWX-taken? Hoe kan ik dat aanpassen of die taken verwijderen?

Overigens heb ik naast dit systeem (Dell Optiplex 755) ook nog een Dell Optiplex 780, waar ik geen problemen mee heb.

Tenslotte je advies voor de aanschaf van een SSD schijf. Welk merk en type adviseer je dan?

Alvast bedankt voor je reactie.
 

Bijlagen

  • Dell Optiplex 755.JPG
    Dell Optiplex 755.JPG
    55,8 KB · Weergaven: 13
Bijgaand ook een printje van de Optiplex 780
 

Bijlagen

  • Dell optiplex 780.PNG
    Dell optiplex 780.PNG
    22,3 KB · Weergaven: 13
Onderstaande is uit het Addition-log gehaald:

BIOS: Dell Inc. A10 04/30/2008
Motherboard: Dell Inc. 0PU052
Prozessor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E6550 @ 2.33GHz
Percentage geheugen in gebruik: 83%
Totaal fysiek RAM-geheugen: 3060.61 MB
Beschikbaar fysiek RAM-geheugen: 500.04 MB
Totaal Virtueel geheugen: 4792.13 MB
Beschikbaar Virtueel geheugen: 1491.12 MB

In die PC met 8 GB gebruikt Windows enkel 4 GB werkgeheugen, omdat het een 32-bit versie is.

Schone installatie doen met Windows 10 64-bit - dan worden de volle 8 GB werkgeheugen gebruikt.
 
Onderstaande is uit het Addition-log gehaald:

BIOS: Dell Inc. A10 04/30/2008
Motherboard: Dell Inc. 0PU052
Prozessor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E6550 @ 2.33GHz
Percentage geheugen in gebruik: 83%
Totaal fysiek RAM-geheugen: 3060.61 MB
Beschikbaar fysiek RAM-geheugen: 500.04 MB
Totaal Virtueel geheugen: 4792.13 MB
Beschikbaar Virtueel geheugen: 1491.12 MB

In die PC met 8 GB gebruikt Windows enkel 4 GB werkgeheugen, omdat het een 32-bit versie is.

Schone installatie doen met Windows 10 64-bit - dan worden de volle 8 GB werkgeheugen gebruikt.
Ok. Kun je ook aangeven hoe ik een 'schone installatie' uit moet voeren?
 
Hoe een schone installatie doen is niet onderdeel van HJT, maar daarvoor verplaats ik deze discussie naar het Windows 10 forum!
 
Hier heb je een stappenplan hoe je gemakkelijk een schone installatie kan uitvoeren. Als je het idee hebt dat er illegale software op de achtergrond draait moet je dat ook even uitzoeken hier kun je lezen hoe je je productcode opzoekt. Als je deze hebt moet je even kijken wat voor een licentie het is. Vanaf daar is gemakkelijk op te zoeken of deze legaal of illegaal is
 
Bedankt voor jullie reacties. Deze vraag mag worden afgesloten.
 
Is de schone installatie gelukt!
Ik heb hem voor nu op opgelost gezet, als ik er nu een slotje opzet kun je niet meer reageren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan