• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 10 bevriest na 5 a 10 minuten..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Had al geprobeerd om de pc zonder de Nvidia kaart te draaien en dan op de onboard GPU.
Dit had geen effect en de pc bleef crashen.

@maulem mijn hardeschijven lijken me hier niet het probleem, ik heb Windows namelijk geprobeerd te installeren op 3 verschillende ssd’s..

Heb inmiddels Windows verwijderd en alle schijven geformatteerd.
Probleem is nu dat ik Windows niet meer geïnstalleerd krijg.

Loopt vast bij het stukje updates installeren.
Muis beweegt niet meer en het groene laad balkje staat ook stil.

Heb meerdere USB’s geprobeerd, Windows op usb gezet met rufus en via de officiële Microsoft site
beide gevallen zinloos.

Heb dus een nieuw moederbord geprobeerd, andere hardeschijven, ander werkgeheugen, zonder videokaart en zonder internetkabel, alles tevergeefs..
Ik ben een beetje op mijn mogelijkheden uitgekeken.
Drivers kan nu niet het geval zijn aangezien er geen besturingssysteem meer geïnstalleerd staat.

Bios staat op default settings heb alleen bij ‘overclock’ xmp 1 aangevinkt zodat het geheugen ook daadwerkelijk op 3000mhz loopt.
(Ook op standaard instellingen werkt het niet..)
 
Als ik het goed onthouden heb is dus nu alleen de cpu nog niet geruild.

Baat het niet , schaad het niet........
 
CPU kan zeker maar gaat niet vaak stuk. Voeding kan ook nog, geheugen kan ook nog.
Het lijkt iets wat na een bepaalde opwarmtijd in de fout gaat waardoor nu ook de installatie van Windows stopt.

Laat de PC eens op een beginscherm van de Windows installatie een paar uur staan om te zien of het dan ook vastloopt ? Desnoods dek je even de koelgaten half af om de temperatuur iets hoger te maken. De boel wordt in deze positie toch niet heel warm.

De geheugenlatjes één voor één geprobeerd ?
Jouw processor ondersteunt slechts DDR4 geheugen tot 2666 MHz.
:oops: Ben benieuwd...
Warmte brengt de grens van dat gegeven ook in zicht.
 
@erikdenhouter andere voeding en ander ram heb ik al geprobeerd, tevergeefs.
Heb ook nog een setje kingston ddr4 2666mhz geprobeerd, ook dit maakte niet uit.

Wat betreft het geheugen, het staat in het lijstje van ondersteund geheugen door het Asus moederbord.
Die 2666 is een standaard gegeven, je kan zelfs 3600 MHz ram gebruiken, er zijn genoeg mensen die hogere snelheden ram gebruiken.
Dat terzijde, ik heb het dus uitgesloten want heb 2 andere setjes ram geprobeerd.

Temperatuur werd in Windows niet warmer dan 33 graden cpu, geheugen, 31, videokaart 36.
Temperatuur lijkt me dus niet het probleem.

Als ik de hele tijd in de bios blijf hangen loopt de pc ook niet vast..

Ik vermoed zelf de processor eigenlijk..
 
@erikdenhouter
Wat betreft het geheugen, het staat in het lijstje van ondersteund geheugen door het Asus moederbord.
Die 2666 is een standaard gegeven, je kan zelfs 3600 MHz ram gebruiken, er zijn genoeg mensen die hogere snelheden ram gebruiken.
Tja, zoiets dacht ik al een beetje wat betreft de geheugensnelheid, de 3000 is de max die het geheugen aankan, niet wat de klok moet leveren.
@erikdenhouter
Temperatuur werd in Windows niet warmer dan 33 graden cpu, geheugen, 31, videokaart 36.
Temperatuur lijkt me dus niet het probleem.

Als ik de hele tijd in de bios blijf hangen loopt de pc ook niet vast..
Temperatuur hoeft niet te hoog te zijn om toch een rol te spelen in het moment van uitvallen. Als de PC ook uitvalt wanneer Windows bezig is met installeren wanneer je hem op een scherm laat wachten tijdens installatie, dan is verhoging van dat kleine beetje temperatuur blijkbaar voldoende om hardwarematig een storing te starten.
In het BIOS is de CPU en grafische activiteit bijna nul, en meestal draait de fan voluit, dus blijftr de boel koeler.

Maar eigenlijk is de CPU het enige wat niet vervangen is ?

(Let goed op dat je niet hetzelfde moederbord hebt teruggekregen dan verzonden. Het is mij een keer met een grafische kaart overkomen. Ik had die kaart echter al voor verzenden onder een vergrootglas gehouden voor inspectie, en herkende hem plots.)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan