• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 10 bevriest na 5 a 10 minuten..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben jij al toegekomen aan het controleren van het werkgeheugen?
 
Het wordt des te vreemder, waarom die magniefieke onderdelen zulke problemen veroorzaken.
Ik denk dat de PC door een deskundige gecontroleerd moet worden.
 
Hoe oud is je moederbord?

Als daar nog garantie op zit zou ik beginnen met die na te laten kijken
 
Het moederbord is pas 2 weken oud, nieuw dus.
Heb deze nieuw besteld bij Megagekko.
 
IK zou m retour sturen en zeggen dat je uitval hebt en alle andere dingen hebt uitgesloten je kunt evt verwijzen naar de fora die je geraadpleegd hebt.

Bovendien mag je toch binnen 30 dagen zonder opgaaf van reden retourneren?
Bestel je een ander moederboard.
 
Ja klopt 30 dagen inderdaad.
Maar is dan wel te hopen dat het ook daadwerkelijk het moederbord is en niet de voeding oid.

Heb zojuist de pc opgestart en meteen HWmonitor opgestart zodat ik de exacte tempraturen weet op het moment van vastlopen, hier lijkt me in ieder geval niks aan de hand.11767
 
Als je wilt gaan uitsluiten waar de storing zit moet je érgens beginnen en nu kun je nog kostenloos je mobo vervangen.
Als je gaat wisselen en opnieuw inbouwen begin dan met zo ń armbandje te dragen zodat er geen lekstromen kunnen lopen en start elke keer met 1 component meer op
 
Vandaag een voeding van een maatje geprobeerd, een BeQuit.
Inmiddels is er een probleem bijgekomen;
Pc doet vrijwel niets meer, gaat wel aan maar geeft geen beeld.
Ook knippert het lampje ‘cpu’ rood op het moederbord.

Toch maar besloten om het mobo retour te sturen/om te ruilen gezien alle bijzondere problemen vanaf dag 1.

Geheugen, hardeschijven, voeding etc zijn nu wel uitgesloten.
Enige wat over blijft is de cpu en het moederbord.
Cpu is gekocht op tweakers van iemand met vele goeie beoordelingen, deze zegt dat de cpu getest is en goed is bevonden, ook hij wil ‘m eventueel wel terugnemen maar heb toch meer twijfels bij het moederbord.
 
Het was dus geen fabrieksnieuwe CPU - hoever zat je bij hem onder de normale prijs?
 
Scheelde een 25-30%.
Maar als de verkoper meer dan 250 positieve reviews heeft op tweakers, zou ik niet zo gauw aan deze persoon twijfelen.
 
Stap voor stap uitsluiten.
Je hebt de toezegging voor retour CPU, dus kun je deze eerst in je nieuwe mobo stoppen.
 
Vandaag nieuw moederbord binnen gekregen, problemen blijven helaas..
 
Nu blijkt dat het niet het moederbord is, het geheugen dat gecontroleerd is blijft bij mij als hoofdprobleem over: de processor.
Ik denk dat jij dat ook al hebt kunnen bedenken.
 
Maar als de pc het in veilige modus wel doet zou het toch haast geen hardware defect kunnen wezen of heb ik het mis?
 
Veilige modus werkt wel ? In Veilige Modus worden er geen services en programma's mee opgestart. Dus in Msconfig kan je toch één voor één de opstartitems gaan aan- of uitzetten ? Eerst programma's, daarna eventueel hetzelfde doen met de services. Laat maar zien waar het fout gaat. (Microsoft services en programma's kan je in principe met rust laten)
Je kan eerst de bovenste helft uitschakelen, zodat je weet in welke helft het fout gaat, en zo steeds verder de fout benaderen. ! Noteer wat je aan/uitschakelt, anders gaat twijfel het werkje nog langer maken.

Je kan ook via msconfig een keer opstarten met base video, misschien dat er grafisch iets fout gaat.
 
Laatst bewerkt:
Wilde net zeggen, in Safe Mode draait je machine enkel VGA op 800*600,
Dus je videokaart zou ook de oorzaak kunnen zijn

Grafische adapter verwijderen ( ook stuurprogramma) dan komt de PC ook op in VGA meen ik.

Heb je een onboard VGA die je kunt gebruiken??
 
@Sander de Ruiter: kun je CrystalDiskInfo eens draaien en aangeven hoe gezond jouw schijven nog zijn?
 

Bijlagen

  • CrystalDiskInfo8_0_0.zip
    4,3 MB · Weergaven: 0
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan