• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 10 blijft herhaaldelijk rebooten of sluit af

Status
Niet open voor verdere reacties.

greeneyes56

Nieuw lid
Lid geworden
22 mei 2017
Berichten
23
Waarderingsscore
0
Goedemorgen,

Heb sinds 2 maanden een nieuw pc met Windows 10 Home.
Sinds een week of 3 start mijn pc herhaaldelijk opnieuw op of sluit zomaar af.
Vanmorgen is hij 4x opnieuw opgestart en sloot toen af.
Na een nieuwe poging met mijn werk verder te gaan, werd hij weer 2x opnieuw opgestart en ik
kreeg toen een scherm Herstel met verschillende opties, heb gekozen voor foutopsporing inschakelen.
Ik heb zelf al veel gegoogled om het probleem op te lossen, maar kan het niet echt vinden.
Is er iemand die me kan helpen?
Met vriendelijke groet.
 
Voeding Vermogen500 Watt
Certificering80 PLUS Bronze
 
Ga naar het Media Creation Tool ( klik hier ) en kies voor "hulpprogramma hier downloaden". Zorg dat je een USB-stick van min 8Gb aangesloten hebt (wordt geformateerd dus best met data die weg mogen). Doorloop de menu's om een usb-stick aan te maken. Als ie klaar is, heb je een originele windows 10 stick. Lanceer die vanuit windows en herinstalleer windows 10 met behoud van apps en data. Als ie klaar is heb een propere nieuwe windows met behoud van al je programma's. Je hoeft dan enkel nog de updates te installeren. Mocht ie nadien nog dezelfde problemen geven, dan ben je toch zeker dat het niet aan de windows installatie ligt maar wel degeleijk een hardware probleem. In dat geval, niet te lang twijfelen en gelijk terug naar de winkel onder waarborg. Zij moeten het dan maar oplossen.
 
Momenteel is hij niet meer opnieuw opgestart.
Je oplosssing vind ik wel drastisch, ben bang dat ik toch belangrijke data kwijtraak, maar ik hou het
in gedachten, mocht het probleem blijven. Hartelijk dank.
 
Ik heb trouwens minidump ingesteld zoals aangeven.
Als het weer gebeurt, dan kan ik dat hier posten, welk programma moet ik gebruiken om dat hier te posten?
 
Met Bluescreenvieuwer of Whocrashed.
Idd garantie claimen kan ook nog.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan