• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 10 en privacy

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjobyl

Vaak hier
Lid geworden
24 feb 2014
Berichten
926
Waarderingsscore
37
De n zal er z'n schouders over ophalen, de ander vindt het misschien belangrijk: Windows 10 en hoe dit OS met je privacy om gaat. Feit is dat er nogal wat informatie vanaf je PC of laptop naar Microsoft verstuurd wordt en als je daar zelf ook nog een keuze in wilt hebben zijn deze gratis, stand-alone tooltjes wel handig: PrivacyW10 of O&O ShutUp10. Ook al verander je niets aan de instellingen, je krijgt er in ieder geval een duidelijk beeld van.
 
Spybot Anti-Beacon is er ook n van. maar je moet niet vergeten dat Microsoft deze instellingen ook weer terug naar standaard kan zetten d.m.v. updates. Je moet dit soort programma's dan ook up to date houden en regelmatig draaien. Ook moet je de instellingen bij instellingen->privacy ook in de gaten blijven houden.
 
Vandaag kwam ik op Destroy Windows 10 Spying die helemaal automatisch (je kunt ook zeggen: unattended) alle instellingen zodanig verandert dat er niet meer allerlei data ongevraagd naar Microsoft gestuurd worden. In principe is het hetzelfde als wat de programmaatjes doen die in bovenstaande twee berichtjes genoemd worden maar met dit tooltje doe je dat met n muisklik. Heb het uitgeprobeerd en voor zover ik kan zien werkt het uitstekend.
 
Vandaag kwam ik op Destroy Windows 10 Spying die helemaal automatisch (je kunt ook zeggen: unattended) alle instellingen zodanig verandert dat er niet meer allerlei data ongevraagd naar Microsoft gestuurd worden. In principe is het hetzelfde als wat de programmaatjes doen die in bovenstaande twee berichtjes genoemd worden maar met dit tooltje doe je dat met n muisklik. Heb het uitgeprobeerd en voor zover ik kan zien werkt het uitstekend.


Dit tool is ook geschikt voor Windows 7 en -8.

Het is ook in staat gadgets te verwijderen; het kan de hostfile openen en desnoods leegmaken; het kan de PrivacyOptions openen om nog meer instellingen te doen.
Maar dan moet je wel zeker weten wat je doet.
 
@Rubensky: jouw topic is me even ontgaan, stond in een ander subforum en ik spit ook niet iedere dag het hele NCF-forum uit :wink:
Maar inderdaad, 't gaat om dezelfde tool. Voordat ik het gebruikte heb ik wel eerst, voor de zekerheid, een Acronis-image gemaakt (wat ik trouwens heel regelmatig doe, om maar niet afhankelijk te zijn van dat malle systeemherstel) maar net als jij kan ik geen negatieve bijwerkingen ontdekken. Het tooltje doet ook niet veel meer dan dat het met n muisklik doet wat je anders zelf allemaal moet doen - gemak dient de mens, zal ik maar zeggen, hoewel ik verder de voorkeur geef aan dingen stap voor stap echt zelf uitvoeren, omdat je anders op een gegeven moment helemaal niet meer weet waar je mee bezig bent en wat er in je systeem gebeurt. Maar goed, er zijn inmiddels op dit gebied meerdere tooltjes, wie alles zelf in de hand wil hebben heeft wat dat betreft genoeg keuzemogelijkheden.
 
Hert geeft niet dat mijn topic je was ontgaan. Daarom heb ik hem ook even gedeeld, zodat je deze nog even kon lezen. Ik vind het grote voordeel van de tool dat deze ook instaat is om, normaal gesproken moeilijk te verwijderen apps te verwijderen.
 
Toch gaat mijn voorkeur uit naar O&O shutup 10.
Programma geeft bij iedere instelling perfecte omschrijving van hoe en wat en als er na een update van windows 10 er toch weer instellingen zijn verander dan worden die instellingen donker aangegeven en kan je met 1 druk op de knop de instellingen weer zo instellen als ze voor de nieuwe update waren.
 
Dat is dan denk ik een kwestie van een controle doen en vervolgens de tool opnieuw runnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan