• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Info Windows 10: Grote update verhelpt vele bugs

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Abraham54

Gast
Nieuwe verzamel-updates voor Windows 10 met tal van bugfixes.
Microsoft bevestigt ook het probleem van het zwarte scherm.


Voor vrijwel alle courante versies van Windows 10 zijn er sinds 11 juni nieuwe cumulatieve updates beschikbaar. Deze cumulatieve updates, die de kwaliteit van het besturingssysteem dienen te verbeteren. Een nadere beschouwing van de release notes laat zien dat het voornamelijk bug fixes zijn.
Deze keer is er geen update voor Windows 10 mei 2019 Update (Windows 10 Versie 1903).


Fout bevestigd: Zwart scherm bij eerste login

In de release notes bevestigt Microsoft, dat er een probleem kan zijn met een klein aantal apparaten na de installatie van de laatste cumulatieve-updates (gedateerd 11 juni).
Na het inloggen is alleen een zwart scherm zichtbaar.
Microsoft onderzoekt momenteel de fout en raadt aan de computer opnieuw op te starten door op Ctrl+Alt+Del te drukken en op de "On/Off"-knop in de rechterbenedenhoek te klikken, totdat er een bugfix beschikbaar is. Daarna moet het bureaublad correct worden geladen.


Meer informatie over de nieuwe cumulatieve updates

Voor de volgende versies van Windows 10 zijn er cumulatieve updates beschikbaar:

  • KB4501371: Windows 10 versie 1809 - de build versie neemt toe tot 17763.592
  • KB4503288: Windows 10 versie 1803 - de build versie neemt toe tot 17134.858
  • KB4503281: Windows 10 versie 1709 - de build versie neemt toe tot 16299.1237
  • KB4503289: Windows 10 versie 1703 - de build versie neemt toe tot 15063.1897
  • KB4503294: Windows 10 versie 1607 - de build versie neemt toe tot 14393.3053

Een van de verholpen bugs is, dat de Browser Edge onder bepaalde omstandigheden niet meer correct geopend kon worden.
Door een andere bug konden applicaties niet gestart worden vanaf de commandoregel.
Ook is er een bug met de "Your Smartphone" app verholpen. Andere bugfixes zijn onder andere Windows Media Player,
audioproblemen, schijfbeheer, Internet Explorer 11 en bluetooth-stuurprogramma-ondersteuning.
 
Hmmm... Ik wacht nog maar even tot de aankoop van een volgende pc met Windows 10.
Geeft een hoop problemen, dit "stabielste systeem ooit".
 
Tot nog toe is voor mij Windows 10 het systeem waarmee ik de minste problemen ondervind.
 
Tot nu met windows 10 maar 1x probleem gehad. Met eerdere versies was dat wel anders maar meestal wel oplosbaar (las je een beetje kennis van windows had -ik kocht meestal van elke versie een boek van wel 1000 blz).:)
 
Persoonlijk vind ik wel dat ze met de updates in Windows 10 wat minder aan de persoonlijke voorkeuren mogen sleutelen. Jammer dat je vaak dingen terug moet zetten zoals ze stonden.
 
het mooie aan de Update's is dat je het kunt uitstellen om ze te downloaden ,dat was voorheen niet het geval. nu kun je de kat uit de boom kijken 😼
in geval er bijwerkingen zijn
 
Windows insider program is ook een optie. Met een beetje kennis kan je dan testen in een virtual machine.
 
het mooie aan de Update's is dat je het kunt uitstellen om ze te downloaden ,dat was voorheen niet het geval. nu kun je de kat uit de boom kijken 😼
in geval er bijwerkingen zijn
Dat is idd. een optie, maar je kunt ook simpelweg een systemkopie maken voordat je begint met updaten. Zo'n kopie maak je binnen het half uur en als de "nieuwe" Windows dan niet bevalt, dan ze je in eenzelfde tijdsbestek de kopie weer terug.

Kopietjes van het systeem en je eigen bestanden zijn sowieso een stokpaardje van mij. Zie mijn handtekening................
 
Backup is zeker heel erg belangrijk. Mocht je in het bezit zijn van een NAS dan is dat een goed alternatief voor de externe harddisk. Dan kan je een en ander automatisch laten verlopen. (Dat kan met externe disks ook maar dan moeten ze wel aangesloten zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan