• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 10 Herstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hens12

Nieuw lid
Lid geworden
12 jun 2020
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal!

Ik heb een probleem met windows die ik graag zou willen oplossen.

Van mijn oom heb ik een wat oudere computer overgenomen. Hij start niet meer op en hij blijft haken bij het scherm met het blauwe windows logo en 'automatisch herstel starten'. Ik heb al het een en ander gelezen over een herstel-USB maar dat is nog niet gelukt. Ook omdat ik die herstel USB op een andere computer moet aanmaken. Ik was benieuwd hoe ik dit zou kunnen doen. Ik heb al heel wat fora bekeken en dingen geprobeerd maar tot op heden is het me nog niet gelukt.

Ik denk dat het windows 10 is, maar dat wist mijn oom niet precies. Het zou misschien ook windows 8 kunnen zijn.
Het moederbord is een Foxconn G31mx-k, zonder videokaart, 4gb ddr 2 werkgeheugen en een Intel core 2 Quad (type weet ik niet).

Weet iemand hoe ik dit het makkelijkst kan doen? Of heeft iemand een link?

Ik ben benieuwd!
 

Maak een live USB stick, wel handig om te weten welke Windows versie erop staat, staan ook diverse repair tools op.
Begin met een systeemherstel, vermoedelijk staat er W10 op waarbij de graka driver het probleem geeft, was een issue een poostje terug.
 
Bedankt! Ik ga het proberen
 
wil je het systeem herstellen of gewoon een werkende computer waarbij alles wat er eventueel nog op staat verwijderd mag worden?
 
wil je het systeem herstellen of gewoon een werkende computer waarbij alles wat er eventueel nog op staat verwijderd mag worden?

Een schone installatie is prima! Belangrijke bestanden staan in een backup
 
hier wordt het uitgebreid beschreven in het nedelands hoe je het systeem opnieuw kan installeren.
de benodige usb stick waarvan je gaat opstarten maak je op een ander systeem.
 
Kwm hier terecht (zoekend nar wat anders): de link @boertje125 werkt niet. Nu weten we ook de oplossing van alle hens aan dek niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan