• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 10 Home

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrunoVP

Bekend gezicht
Lid geworden
12 dec 2021
Berichten
170
Waarderingsscore
13
Wat mij de laatste tijd zwaar opvalt is het volgende: op onregelmatige tijdstippen zie ik kort, maar dan ook heel kort, een zwart scherm verschijnen. Het geeft de indruk dat dit een CMD scherm is. Het start linksboven en is zeker niet scherm vullend.
Iemand enig idee?
 
Iets te vinden in de logboeken van je computer dat overeen komt met de tijd waarop je het scherm ziet?
 
Dit heb ik onder Windows 11 ook wel eens, er zal wel iets op de achtergrond bezig zijn.
Verder geen problemen en sfc scan en dims scan vindt geen problemen. Dus ik kijk er verder niet naar.
 
Iets te vinden in de logboeken van je computer dat overeen komt met de tijd waarop je het scherm ziet?
Ben nu begonnen met het noteren van datum en uur wanneer dit verschijnsel zich voordoet. Niet tot op de seconde, maar het geeft dan wel ergens een bepaald beeld. Zal dit toch een hele tijd blijven noteren.
Wat ik wel al zie in de logboeken ( Windows logboeken -> Systeem -> Fout BITS-Client). Limiet bereikt, of toch zoiets. Is dit een deel van het probleem? Ik weet het niet.
Mij stoort dit zwart scherm ergens, omdat dit niet gebeurd op mijn grote PC (Windows 10 PRO 64 bit). Laptop, waar ik dit nu voor heb, is Windows 10 Home 64 bit.
Hoop dat deze vaststelling een begin kan zijn in de zoektocht.
 
Start je command prompt eens als administrator. Die daarna het volgende:

  1. Open a Command Prompt window.
  2. Typ sc stop bits
  3. Typ sc start bits

Komt het daarna nog voor?1
 
Start je command prompt eens als administrator. Die daarna het volgende:

  1. Open a Command Prompt window.
  2. Typ sc stop bits
  3. Typ sc start bits

Komt het daarna nog voor?1
Dit is wat ik dus verkreeg na het invoeren van de commando's.
C:\Windows\system32> sc stop bits

[SC] ControlService FAILED 1062:
De service in niet gestart

C:\Windows\system32> sc start bits
SERVICE_NAME: bits
TYPE : 30 WIN32
STATE : 2 START_PENDING
(NOT_STOPPABLE, NOT_PAUSABLE, IGNORES_SHUTDOWN)
WIN32_EXIT_CODE : 0 (0x0)
SERVICE_EXIT_CODE : 0 (0x0)
CHECKPOINT : 0x0
WAIT_HINT : 0x7d0
PID : 27620
FLAGS :

Wat mij nu ook wel opvalt, dat die zwarte flits alleen gebeurt als CHROME openstaat.
Ik kan uren aan 1 stuk Solitaire spelen, en dan geen last. Gewoon ter info.
En voor ik het zou vergeten: laptop staat nooit uit. Enkel en alleen als Windows met een update afkomt, krijgt de laptop een restart.
 
Heb je al gekeken of Chrome up to date is?
 
Anders kun je Chrome eens resetten, kijken of het dan weg blijft.
 
Bij een reset moet je add-ons weer opnieuw installeren. Dus ook weer een adblocker.
Zelf gebruik ik al jaren Ublock Origin.
 
@BrunoVP Je hoeft niet iedere reactie te quoten. Als we willen weten wat iemand gezegd heeft kan er altijd worden teruggelezen.
 
Na de reset ga je eerst testen of je probleem weg is, blijft dat weg kan je weer de extensies na keuzen installeren. (één voor één met een dag er tussen)
Mocht het probleem dan weer ontstaan weet je aan welke extensie het lag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan