• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 10 installeren vanaf usb

Status
Niet open voor verdere reacties.

dana1968

Nieuw lid
Lid geworden
7 aug 2019
Berichten
8
Waarderingsscore
0
Hallo, mijn laptop is gecrashed, nu heb ik via de microsoft website software gedownload om windows te instaleren via usb.
De melding die ik krijg als ik laptop aanzet is:

Boot device not found
Please install an operating system on your hard disk
Hard disk (3F0)
F2 system diagnostics

Thats it, het enige waar ik nog inkan is de bios, maar weet niet goed wat ik hier aan en uit moet zetten om windows te kunnen instaleren.

De harde schijf word via boot manager weegegeven

Kan iemand mij helpen om windows weer te laten draaien?
 
je stopt de USB stick met Windows 10 daarop in de computer? Krijg je dan de melding om op te starten vanaf die USB-stick?

Zo niet, dan kan je de bootvolgorde eens aanpassen in de BIOS zodat de usb-stick de eerste is in de lijst.
 
Vermoedelijk een UEFI systeem en dan dien je te booten via de boot key want dat kun je niet aanpassen in de UEFI, die start altijd op via de Windows Boot Manager.
Welke key is afhankelijk van het merk pc/notebook maar daar vertel je niets over.
Hier staan de meeste en is het een UEFI systeem dan staat dat achter de USB stick die met merk wordt aangegeven.
 
je stopt de USB stick met Windows 10 daarop in de computer? Krijg je dan de melding om op te starten vanaf die USB-stick?

Zo niet, dan kan je de bootvolgorde eens aanpassen in de BIOS zodat de usb-stick de eerste is in de lijst.
Nee ik krijg geen melding, ik heb bootvolgorde al aangepast en die doet niks..
 
Vermoedelijk een UEFI systeem en dan dien je te booten via de boot key want dat kun je niet aanpassen in de UEFI, die start altijd op via de Windows Boot Manager.
Welke key is afhankelijk van het merk pc/notebook maar daar vertel je niets over.
Hier staan de meeste en is het een UEFI systeem dan staat dat achter de USB stick die met merk wordt aangegeven.
Het is een hp 14-bp020nd
 
F9 intrommelen als je boot met de USB stick en installatiebestanden erin, ESC zou ook kunnen, krijg je menu waar die F9 ook weer bij staat als ik het goed heb.
 
Bij Bootopties de USB-stick (dient aangelsoten te zijn i.v.m met herkenning) als eerste zetten, dus boven de Windows Bootmanager!
 
Heb je wel d.m.v. Rufus de USB stick bootable gemaakt?
 
Aha - daar zit het probleem.
Die USB-stick is NTFS geformatteerd en daarom mislukt de installatie!
Want UEFI kan alleen met FAT32 overweg.

Download Rufus en standaard staat deze bij opstarten al voor Uefi ingesteld (GPT).
Download van Microsoft enkel de volledige ISO (voor andere computers).

Verind de USB-stick met de computer; start Rufus, lokaliseer de ISO en laat Rufus vervolgens een bootable USB-stick maken met FAT32 als bestandssysteem.

Staat deze USB-stick vervolgens verbonden met de computer die geïnstalleerd moet worden, zet dan in bootopties deze stick helemaal bovenaan (dus boven de Windows bootloader) en via functietoets F10 sla je dat op.
Bij het opnieuw opstarten van de computer zelf verder niks doen, want nu moet er geboot worden van de USB-stick.
Dat herken je dan aan het Windows 10 Loge dat vertoont gaat worden.

Succes ermee.
 
Aha - daar zit het probleem.
Die USB-stick is NTFS geformatteerd en daarom mislukt de installatie!
Want UEFI kan alleen met FAT32 overweg.

Download Rufus en standaard staat deze bij opstarten al voor Uefi ingesteld (GPT).
Download van Microsoft enkel de volledige ISO (voor andere computers).

Verind de USB-stick met de computer; start Rufus, lokaliseer de ISO en laat Rufus vervolgens een bootable USB-stick maken met FAT32 als bestandssysteem.

Staat deze USB-stick vervolgens verbonden met de computer die geïnstalleerd moet worden, zet dan in bootopties deze stick helemaal bovenaan (dus boven de Windows bootloader) en via functietoets F10 sla je dat op.
Bij het opnieuw opstarten van de computer zelf verder niks doen, want nu moet er geboot worden van de USB-stick.
Dat herken je dan aan het Windows 10 Loge dat vertoont gaat worden.

Succes ermee.
Klopt, het bestand was te groot voor mijn stick, vandaar omgezet naar ntfs. Enig idee wat ik nodig heb aan schrijfruimte? Heb nu stickje van 16 gb
 
Als die stick van 16 GB geen data bevat die verdwijnen mag - kan je die gebruiken.
Anders eerst de data overzetten.
Info: standaard om de ISO van Windows 10 naar een bootable USB over te brengen, dient die USB-stick minimaal 8 GB groot te zijn.
 
Aha - daar zit het probleem.
Die USB-stick is NTFS geformatteerd en daarom mislukt de installatie!
Want UEFI kan alleen met FAT32 overweg.

Download Rufus en standaard staat deze bij opstarten al voor Uefi ingesteld (GPT).
Download van Microsoft enkel de volledige ISO (voor andere computers).

Verind de USB-stick met de computer; start Rufus, lokaliseer de ISO en laat Rufus vervolgens een bootable USB-stick maken met FAT32 als bestandssysteem.

Staat deze USB-stick vervolgens verbonden met de computer die geïnstalleerd moet worden, zet dan in bootopties deze stick helemaal bovenaan (dus boven de Windows bootloader) en via functietoets F10 sla je dat op.
Bij het opnieuw opstarten van de computer zelf verder niks doen, want nu moet er geboot worden van de USB-stick.
Dat herken je dan aan het Windows 10 Loge dat vertoont gaat worden.

Succes ermee.
Je bedoelt deze versie toch? Download Windows 10-schijfbestand (iso-bestand) met de volledige iso
 
Bedankt voor de hulp, ik ga het morgen allemaal ff uitproberen!
 
@dana1968 Het quoten van gehele berichten is overbodig en storend. Gebruik die functie alleen om bepaalde delen van een bericht aan te duiden mocht dat belangrijk zijn.

Je kan onderaan het topic gewoon een reactie plaatsen zonder te quoten.
 
Nog even een laatste vraag; zou ik dit alles ook op een mac kunnen downloaden en instaleren?
 
Rufus is een Windows tool.

Met Mac kan je wel de ISO downloaden.

Kan je niet bij buren een en ander doen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan