• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 10 licentie meenemen naar nieuwe pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kurveekyl

Gevestigd lid
Lid geworden
3 nov 2011
Berichten
425
Waarderingsscore
4
Mijn zoon krijgt een nieuwe pc. Nu vraag ik mij af, kan hij op deze machine zijn account gebruiken van voorheen met zijn oude pc? Is een licentie niet gerelateerd aan de hardware van uw toestel?
Dank bij eventuele toelichtingen.
Mvg. Kurt
 
Gaat niet lukken. Is de nieuwe pc zelf samengesteld of een gekochte merk pc?
 
Mijn zoon krijgt een nieuwe pc. Nu vraag ik mij af, kan hij op deze machine zijn account gebruiken van voorheen met zijn oude pc?

Gaat dit om een Microsoft account of een lokaal account?
 
De pc is een gekochte pc van azerty.nl, daar zit er een Windows versie bij met licentie. Dus moet hij deze Windows versie gebruiken en een nieuwe account aanmaken?
En zijn oude pc bevat dus een licentie met zijn vroegere account, ook deze kan dus niet veranderen van account? Mijn vrouw ging verder doen met die oude pc!
 
Als het een Microsoft account is dan zou hij daarmee gewoon moeten kunnen inloggen.
Bij een lokaal account niet.
 
Als het een Microsoft account is dan zou hij daarmee gewoon moeten kunnen inloggen.
Bij een lokaal account niet.
Is een Microsoft account, dus op zijn nieuwe pc met nieuwe licentie mag hij zich aanmelden met zijn vroegere account? Microsoft zal niet memmeren over veranderde hardware dus?
 
Nee dat zou geen problemen moeten geven.
Want die is gekoppeld aan een email adres en wachtwoord.
 
Je kunt alleen retail Windows versies op een andere PC installeren en aktiveren en zeker geen oem versies, zeker ook niet na een upgrade, heeft niets met een Microsoft account te maken.
 
LP heeft hier gelijk....
om te achterhalen of je een Retail licentie gebruikt kun je de opdrachtprompt ( adminstrator) op starten en vervolgens deze slmgr.vbs -dlv opdracht ingeven ...klik daarna op enter..
 
Is dus een OEM versie, not allowed dus.
Ok bedankt voor de toelichting...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan