• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 10 moet geactiveerd worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tycho

Gevestigd lid
Lid geworden
17 dec 2014
Berichten
205
Waarderingsscore
2
Onlangs heb ik mijn moederbord van mijn PC geswitched met een nieuwe inclusief processor. Nu is dat allemaal gelukkig gelukt.

Nu krijg ik alleen na het aanmelden en opstarten van de PC een melding rechtsonderin het scherm: Activeer Windows

Ik heb al meerdere dingen geprobeerd in de instellingen en niks blijkt te werken.

Ik heb van mijn ex vriendin haar vader Windows 10 Enterprise gekregen (hij heeft zn eigen IT bedrijf).

Hoe kan ik dit oplossen?
 
Bij een oem key dien je een nieuwe te kopen, een retail kun je meenemen maar zal het eerste zijn.

Ik heb van mijn ex vriendin haar vader Windows 10 Enterprise gekregen (hij heeft zn eigen IT bedrijf).
Je bedoeld de installatiesoftware?
Voor thuis het je Home of Pro nodig.

Welke versie van Windows stond er op die gekochte PC?
 
Ja zij heeft een USB met windows 10 meegekregen van haar vader om hier op de PC te zetten.

Als ik ook bij de instellingen ga kijken staat er ook: Editie: Windows 10 Enterprise

Ik zit al te denken om windows 10 home er maar op te zetten en een key van 20 euro te kopen. Zonde eigenlijk maar tis niet anders..
 
Doe dat laatste maar met een propere home versie. Die Enterprise heeft echt geen toegevoegde waarde voor thuisgebruik = overkill.
 
Hehe nouja ik heb mijn Game PC toen gekocht bij iemand thuis die pc's in elkaar zette als hobby. Hij zette ook geen legitieme versie van windows erop dus hij heeft toen windows 7 "illegaal" erop gezet. Na een tijdje kreeg ik wat problemen dus wilde over naar windows 10. Toen heeft de vader van mijn ex aangeboden om windows 10 erop te zetten aangezien hij via de microsoft website windows 10 keys kan krijgen voor zn bedrijf. Dus vandaar windows 10 enterprise.
 
Tja, maar dan heb je nog altijd een sleutel nodig om te activeren (één van die 10).
 
Tja, maar dan heb je nog altijd een sleutel nodig om te activeren (één van die 10).

Sorry ik denk dat je dat verkeerd gelezen hebt en ik verkeerd verwoord hebt, hij kan via de microsoft website "windows 10" keys verkrijgen. :p
 
Ben nu bezig met het downloaden en installeren van windows 10. Momenteel met die media creation tool bezig. Helaas loop ik daar tegen het probleem aan dat die tool mijn USB flashdrive niet kan vinden..
 
Die licenties (op die duitse site) zijn die ook geldig voor nederlandse Windows versies??
 
Licenties zijn internationaal.
Mijn Windows 8.1 Professional draait met zo'n licentie in een Dell Precison M6400 van 9-2-2009!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan