• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 10 naar 11

Status
Niet open voor verdere reacties.

catmen

learning senior
Lid geworden
17 jun 2011
Berichten
807
Waarderingsscore
31
Toen ik mijn nieuwe desktop kocht stond daar windows 10 op en de instellingen werden door de leverancier ook ingesteld, zelf veranderde ik er niet veel aan omdat ik er digibeet ben. Door de steeds terug komende vraag of ik wil over gaan naar windows 11 vraag ik me af of ik niet gewoon kan instemmen, een schone installatie zal toch enkele problemen meebrengen van niet meer werkende soft/hardware lees ik hier, wat kan het nadeel zijn van gèèn schone installatie? Plaatsgebrek op de SSD?
thx
catmen.
 
Gewoon upgraden, zie je vanzelf of het wil of niet, een schone installatie kan altijd nog.
 
Schone installatie zie ik gewoon niet zitten, ken er te weinig van. Zal dan wel de 11 over de 10 zetten binnenkort.
thx
catmen
 
Als Windows aangeeft dat je kunt upgraden, dan zou ik het doen. Maar misschien vindt jij het lastiger dat dingen net iets anders werken en er uit zien.
Maar ik ben wel blij met Windows 11.
 
Als er staat dat je desktop geschikt is voor Windows 11 (en dat wordt aangegeven), zou ik het zeker installeren. Ik heb op mijn laptop Windows 11, en het werkt prima, wel even wennen met sommige dingen.
 
Mijn pc is zeker geschikt, ik voerde de door microsoft test uit en moest alleen in de bios iets actief zetten, daar was ik in gelukt en zag overal groene vinkjes nadien, dus zou geen probleem mogen zijn. Was alleen wat beducht dat er nadien van alles op je SSD blijft staan dat plaats in neemt en eigenlijk niet meer van toepassing is. Er staat ook nog een registry cleaner op mijn pc, die kan mogelijk ook nog welwat opschonen, al enkele jaren doe ik dat èèn maal per maand, tot nog toe zonder problemen achteraf.
catmen
 
Er staat ook nog een registry cleaner op mijn pc, die kan mogelijk ook nog welwat opschonen, al enkele jaren doe ik dat èèn maal per maand, tot nog toe zonder problemen achteraf.
catmen
Niet doen. Het register cleanen veroorzaakt meer problemen dan het ooit heeft opgelost. Een register cleaner verwijderd gegevens waarvan de cleaner denkt dat die niet meer nodig zijn. verwijder de verkeerde dingen en je hebt een probleem. En wat is de winst? Wordt de computer sneller? Zeker weten van niet. Het register is niet meer dan een, relatief kleine, database. Entries die niet meer gebruikt worden vertragen het systeem niet, windows doet er gewoon niets mee.

Dus het kost jou tijd, maar levert sowieso geen winst op en kan je juist meer tijd kosten.
 
Mijn pc is zeker geschikt, ik voerde de door microsoft test uit en moest alleen in de bios iets actief zetten, daar was ik in gelukt en zag overal groene vinkjes nadien, dus zou geen probleem mogen zijn. Was alleen wat beducht dat er nadien van alles op je SSD blijft staan dat plaats in neemt en eigenlijk niet meer van toepassing is.
Na het upgraden, kun je nog binnen een korte tijd terug naar Windows 10.
Mocht Windows 11 bevallen, dan kun je via schijfopruiming de map old verwijderen, dus alle Windows 10 restanten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan