• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

windows 10 Nieuwe outlook

a.marquez

Nieuw lid
Lid geworden
8 okt 2024
Waarderingsscore
0
Hallo even voorstellen, ik ben Leo .
Ik gebruik al jaren de mail app nu worden we gedwongen door microsoft om de nieuwe outlook te gebruiken.
Ik hoef al die troep niet de mail app is lekker klein overzichtelijk.
Weet iemand een manier om de mail app te kunnen blijven gebruiken zonde dat gedonder.
M.vr.gr.
Leo

Welkom op het forum, Leo!

Tot nu toe heeft (volgens mij) niemand een manier gevonden om de app Mail ook na afloop van dit jaar (2024) te kunnen blijven gebruiken. Ik heb er althans nog niets over kunnen vinden. Geen handige jongens (of meiden) die dat met wat trucjes toch voor elkaar hebben kunnen krijgen.

Microsoft heeft er het volgende over gezegd:

67066c05eb8eb-Users_can_no_longer_use.png

Vertaald naar het Nederlands:

67066c2698482-gebruikers_kunnen_de_apps_Mail_niet_meer.png

Bron: https://techcommunity.microsoft.com...-be-replaced-with-new-outlook-for/m-p/3850309

Onlangs werd het programma WordPad verwijderd uit Windows 11 versie 24H2. Dat programma is nog terug te zetten in Windows 11 24H2, wanneer je van te voren het uitvoerend programma veilig had gesteld, of wanneer je het van een pc met een oudere versie van Windows kunt kopiëren.
En dan werkt WordPad gewoon weer.

Maar bij de app Mail is dat een andere zaak. De app Mail bevindt zich in de verborgen map C: > Program Files > WindowsApps. De map WindowsApps is niet toegankelijk.
Je kunt de inhoud van WindowsApps wel bekijken met het programma TreeSize en dan zie je dat de app Mail geen gewoon .exe bestand is. Hieronder een screenshot van TreeSize op mijn pc waarbij ik de app Mail geselecteerd en uitgevouwen heb:

67066dbbe41fb-locatie_app_Mail_in_TreeSize.png

De benaming van de app Mail is dus anders dan verwacht. Hij heet microsoft.windowscommunicationsapps_[...]8wekyb3d8bbwe

En zelfs als je erin zou slagen om die app veilig te stellen, dan ben je er nog niet. De mails van de app Mail worden opgeslagen in de map C:\Users\[gebruikersnaam]\AppData\Local\Comms\Unistore\data. Die connectie moet behouden blijven.

Ik vrees dat je toch moet gaan wennen aan Outlook (new), de opvolger van de app Mail. Of je gaat over naar een ander e-mailprogramma, zoals Thunderbird.

Hartelijk dank voor uw uitgebreide uitleg ik zal me moeten beraden. Bluemail, Thunderbird of toch outlook.

Een prima mail cliënt.....

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan