• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Windows 10 opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

121028

Gevestigd lid
Lid geworden
21 mrt 2013
Berichten
355
Waarderingsscore
0
Hi,

Ik wil Windows op mijn kleine laptop opnieuw installeren. Er staat namelijk al maanden een update in de wachtrij die maar niet kan installeren door te weinig opslag op de C-schijf (in totaal 29,8 GB, 26,1 momenteel gebruikt). Ik heb alles verwijderd wat ik kon verwijderen, schijfopruiming geïnstalleerd, een stick van 64 GB ingeplugd, etc. Maar toch blijft Windows met de melding komen dat er meer opslagruimte nodig is! Hoe verder?

Groet, Stefan
 
Ik heb de titel van dit topic even aangepast.
 
Het probleem zit hem erin dat de C-schijf helemaal vol zit. Ik heb zoveel mogelijk verwijderd, zelfs een aantal drivers "waar ik wel even zonder kan". Ook als ik in die pop-up van Windows update de USB-stick selecteer krijg ik op één of andere manier een foutmelding met betrekking tot opslag.

Ook als ik probeer een schone installatie uit te voeren komt windows met de melding dat er minimaal 5.83 GB opslag beschikbaar moet zijn op de C-schijf.

Op de USB-stick staat een map "WUDownloadCache", dus Windows heeft wel degelijk één en ander geïnstalleerd. De map is 2.82 GB groot, geen idee of dat een hele Windows update kan zijn?
 
Is het mogelijk dat Windows ALLE bestanden die nodig zijn voor een schone installatie/update op de USB-stick parkeert? Dat gebeurt op het moment volgens mij niet. Zo ja: hoe doe ik dat?
 
Hoe groot is je HD?
Als je toch gaat voor een nieuwe installatie de partitie(s) verwijderen tot je een niet toegewezen ruimte hebt en dan installeren, opgepast wordt verwijderd.
 
Staat gewoon in die link hoe je een USB stick kunt gebruiken bij updaten om die ruimte ervan te benutten en ook hoe je eerst ruimte vrij kunt maken.

En wordt er nog steeds aangegeven dat er te weinig ruimte is?
 
C schijf is 28.3 GB groot (hierop is windows geïnstalleerd). Verder heb ik een micro-SD kaartje van 29.7 GB. Deze heb ik maar leeg getrokken. Het is een Asus Vivobook TP200S, zo'n flipbook die je half als tablet en half als pc gebruikt. Geheugen is minimaal omdat je toch alleen maar in de cloud werkt (https://www.asus.com/nl/2-in-1-PCs/ASUS_Transformer_Book_Flip_TP200SA/)

Ik heb precies de stappen gevolgd uit de link. Probleem is dat, ook met de USB stick geselecteerd, Windows nog steeds komt met een foutmelding 0xc800001fe.
 
Op die code is niets te vinden, wel goed overgenomen?
Verder heb ik een micro-SD kaartje van 29.7 GB.
Die kan je ook selecteren als buffer?

Hoe groot is het wisselbestand en wordt er gebruik gemaakt van de slaapstand?
Eerste op een andere plaats zetten als dat wil of kleiner maken met een vaste waarde van 1GB b.v., tweede uitzetten en na een reboot de file ervan verwijderen, moeten wel de verborgen en systeembestanden zichtbaar zijn.
Ding heet hiberfil.sys.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan