• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Windows 10 opnieuw installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik weet niet of dit een reden kan zijn voor Microsoft, maar het is wel toevallig dat hij slecht afsluit als Textmaker open staat.

Dan misschien een goedkope Pro licentie aanschaffen ;)
 
Sinds Windows 10 verhindert Windows het afsluiten als bepaalde programma’s open staan en dan met name programma’s die niet van hun zijn.

Het lastige is dat ze een deel wel afsluiten en een ander deel niet.

Om alsnog de computer te kunnen afsluiten moet ik dan 1. de pincode invoeren (!) en 2. de pCloud virtuele schijf starten want anders kan ik het „gewraakte“ document meestal niet afsluiten.

Pro versie? No way!
 
Wel omslachtig werken, maar zal dan weinig aan te doen zijn.
 
Met Ultimate Windows Tweaker kun je instellen dat en alles wordt afgesloten en de openstaande DDL's worden afgesloten en de tijd voor afsluiten is ook nog eens in te stellen.
Daarnaast staan er nog wel meer handige instellingen in.
 
Met sfc /scannow heeft het niets te maken.

Zoals ik al zei: ik schrijf altijd alles in TextMaker (ook deze tekst). Dit doe ik omdat ik het prettiger vind en om te voorkomen dat teksten opeens weg zijn nadat je een website hebt verlaten of zo.

TextMaker (en ook PlanMaker trouwens) staat daarom meestal open.

Bij TextMaker (en ook PlanMaker) wordt alles elke 1 minuut opgeslagen, dus Microsoft hoeft mij niet te beschermen als documenten openstaan wanneer ik ga afsluiten.

Daarom dus had ik liever geen vergrendelingsscherm.
Ik geloof niet dat ik de argumenten m.b.t. TextMaker en Planmaker helemaal begrijp.

Wanneer je in Microsoft Word, Excel, Powerpoint of om het even welke Office-app instelt dat je graag wil hebben dat elke 60 seconden of een veelvoud daarvan alles automatisch wordt opgeslagen, dan doet (een) Office (-applicatie) dit voor je. Je mag ook nog zelf de lokatie bepalen waar het automatisch opslaan elke minuut wordt gedaan.

Komt nog bij dat dit in alle Office apps hetzelfde werkt :
Startscherm van de App, opties, opslaan en dan de 2e van boven.

Sowieso geen gezeur (wachtwoorden of whatever) meer bij het afsluiten

Waarom dan 'aparte' tekstsoftware gebruiken?
 
Laatst bewerkt:
Hallo Lange Pier,

De Windows Tweaker staat inmiddels in de map Draagbaar.

Als ik er uit kom wat ik ga doen, zal ik het in werking stellen.

Maar neem nu dll’s (je zegt ddl’s, maar ik neem even aan dat je dll’s bedoelt).

Het enige wat ik weet van dll’s is dat je een probleem hebt als er een ontbreekt.

Ik ga er naar kijken!


Dank voor de tip!
 
Ja, da's helder.
Echter je schrijft in een eerder bericht (ik heb hieronder een stukje gekopieerd) en met name bij het vetgedrukte raak ik het spoor even bijster:

Leono said:
Zoals ik al zei: ik schrijf altijd alles in TextMaker (ook deze tekst). Dit doe ik omdat ik het prettiger vind en om te voorkomen dat teksten opeens weg zijn nadat je een website hebt verlaten of zo.

Met name ook bij de relatie tussen teksten die weg zijn en een website die verlaten wordt 'raak ik je even kwijt'.
Welke relatie is er tussen een website (via een browser bezocht) en het wegraken van een Tekst?
 
Laatst bewerkt:
Nadat ik voorheen nogal eens meemaakte dat een tekst die ik aan het typen was opeens weg was (even ergens iets opzoeken of pagina per ongeluk afgesloten of weet ik wat voor oorzaak), besloot ik voortaan altijd alles te typen in TextMaker.

Dan heb ik een goede spellingscontrole in vier talen en mijn eigen lettertype en een prettig overzicht. En de tekst is nooit meer weg.

Vandaag schreef ik nog een privébericht op Twitter.

Ga daar maar eens pielen in dat kleine tekstvakje. Toevallig weet ik van vroeger ook nog dat, als je daar per ongeluk op Enter drukt, dan wordt het bericht direct geplaatst. Zonder mogelijkheid tot correctie.

Van die dingen.

Laat mij nu maar. Ik doe niets zonder reden!
 
Ik heb de adviezen enz., na mijn laatste bericht niet meer gelezen.
Ik heb gewoon Win 7 opnieuw geinstalleerd en toen Win 10 er opnieuw overheen gezet.
Alles werkt nu weer naar behoren. Geen foutmeldingen meer.

Dus wat mij betreft is dit topic gesloten.
 
Waarom heb jij eerst weer Windows 7 geïnstalleerd?
Is alleen maar extra werk en niet nodig, want Windows 10 is al geactiveerd op jou systeem.
Dus een schone installatie van Windows 10 was voldoende geweest.
 
Graag sluit ik mij bij de vorige spreker aan: Microsoft kent uw apparaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan