• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

windows 10 pro herkend ereader niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonyw

Vaak hier
Lid geworden
24 mei 2006
Berichten
668
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal, zit met het volgende probleem, mijn pc windows 10 pro herkend mijn e reader kobo glo niet meer. In windows verkenner staat deze niet meer. Ook met het programma calibre word hij niet gezien. Als ik naar apparaat beheer ga en kijk naar schijfstations staat hij er wel bij, heb hem al een paar keer hier verwijderd en de pc opnieuw opgestart maar dit helpt niet.Bij apparaten en printers staat hij ook vermeld. Ook het stuurprogramma van de site gehaald en opnieuw geinstalleerd maar helpt ook niet. Als ik hem aansluit moet ik hem op de e reader vrijgeven en dan krijg ik een toontje dat hij is herkend. Maar helaas is hij niet zichttbaar in de verkenner. Op mijn laptop met windows 10 home werkt hij wel. Wie heeft er nog tips?
 
Hallo,

Kijk eens of dit jou verder helpt..

Klik op de zoekbalk naast het Start menu.
Typ Problemen oplossen en klik op problemen oplossen.
Klik op Alles weergeven links bovenaan in het configuratiescherm
Klik Hardware en apparaten.
Voer de probleemoplosser uit.

Hebben beide computers de zelfde Windows versie?
Daarmee bedoel ik de bijvoorbeeld de 1809 of 1903 versie.
 
Wat je ook nog even zou kunnen proberen is een andere usb kabel of een andere usb poort.
Kijk ook even in apparaat beheer of jij bij de usb poorten gele driehoekjes ziet.
 
@ Arie25 beiden computers hebben versie 1903 met de laatste update`s. Heb al verschillende usb kabels geprobeerd, in verschillende usb poorten maar helpt niet. Wat ik ook niet verwachtte, omdat hij op de laptop wel werkt met verschillende usb kabels. Wat betreft fout oplossing werkt ook niet, geeft aan probleem kan niet worden vastgesteld. Ook is in apparaat beheer niets fout te zien.
 
Laatst bewerkt:
@Lange Pier, dit had ik ook al gevonden, maar helaas werkt ook niet.
 
Maar als je zoekt via Google kom je veel meer mensen tegen met het zelfde probleem.
Alleen heb jij de meeste dingen zelf al geprobeerd.
Kijk eens of dit nog helpt.

Op aanraden van iemand heb ik de desktop-app van Kobo verwijderd via het configuratie scherm terwijl de e-reader verbonden was met de computer, en vervolgens de computer opnieuw opgestart. En dan ‘ziet’ de desktop de Kobo opeens wel, en is het heel eenvoudig om boeken over te zetten gewoon door ze van de ene map naar de andere te slepen.
 
@ Arie25, dat had ik ook al gezien, maar helpt helaas ook niet. Heb via google al alles na gezocht en verschillende dingen gevonden, maar deze helpen niet. Dus daarom dacht ik probeer het hier eens, omdat het specifiek aan windows ligt. Heb het gevoel dat het aan de drivers ligt, Hoe kan ik deze allemaal van de pc verwijderen, zodat hij met opstarten aangeeft een nieuw apparaat gevonden. Via apparaat beheer heb ik ze al verwijderd, maar dan krijg ik met opstarten niet de melding van nieuw apparaat gevonden.
 
Krijg je wel te zien dat hij een nieuw stuurprogramma aan het installeren is?
Die zou je rechtsonder in beeld moeten zien, misschien moet je eerst even op het pijltje naar boven klikken. Om de pictogrammen zichtbaar te maken.
 
Nee, dat is precies wat ik bedoel. Als ik de driver verwijderd heb in apparaat beheer en de pc opnieuw opstart krijg ik geen melding dat hij een nieuw apparaat vind en dat er nieuwe drivers worden geinstalleerd. Kijk ik daarna bij apparaat beheer schijfstations dan staat de e reader er weer bij.
 
Vreemd, had jij dit probleem sinds de 1903 versie of ook al bij de 1809 versie?
Hoe oud zijn de pc en laptop?
 
Voor de volgende scan eens uit, om te kijken of er fouten in jou Windows aanwezig zijn.
De scan gewoon laten lopen en niet onderbreken, ook al blijft hij lang hangen op een bepaalde %
Aan het eind kun je zien of er fouten zijn gevonden en herstelt.

- Open het start menu en typ "cmd"
- Klik het zoekresultaat cmd (command prompt) met rechts aan en kies uitvoeren als administrator
- Bevestig de prompt met ja
- Typ daarna "sfc /scannow" en druk op enter
- Laat ook deze scan lopen en controleer of er fouten worden gevonden
- Voer de scan bij niet herstelde fouten opnieuw uit met "sfc /scannow"
 
@Aarie25 Beide pc`s zijn niet meer de jongste maar werken nog goed genoeg voor de dingen die ik nodig heb. Weet eigenlijk niet wanneer het begonnen is, omdat ik niet zo vaak boeken overzet op mijn ereader.Heb de scan uitgevoerd en kreeg de melding dat er fouten zijn gevonden, maar het is niet mogelijk om deze te herstellen.
 
Het valt mij wel op dat de laatste week meer mensen last heb van fouten in Windows die niet gerepareerd kunnen worden. Zou je de log hier eens neer kunnen zetten?

Heb jij de 1903 upgrade aangeboden gekregen of heb jij die zelf handmatig erop gezet?
 
Heb de upgrade naar 1903 handmatig gedaan, en moet zeggen dat ik er eerst de home versie op had. En toen had ik al verschillende keren dat windows vast liep. Moest hem opnieuw opstarten en dan ging het weer goed. Daarna heb ik via een code de pro versie er overheen gezet. Denk dat ik verlopig maar de laptop gebruik voor mijn ereader . En als ik eens een keer meer tijd en zin heb nog een keer een schone installatie doe. Dus bedankt voor het mee denken.
 
Heb zou kunnen dat daar het probleem ligt.
Want je moet een melding krijgen dat de upgrade klaar staat.
Want dan weet je zeker dat alle drivers werken voor jou computer.

Geen dank!
 
Zet de firewall en virusbescherming eerst maar eens uit......
 
Heb vanmorgen toch maar een schone installatie gedaan en het probleem is nu opgelost. De Kobo glo is nu weer in de verkenner zichtbaar en benaderbaar. Bedankt voor de tips.
 
Geen dank!
Mooi dat het is opgelost, dan lag het waarschijnlijk toch aan het te vroeg upgraden of aan de fouten in jou Windows. Ik zal dit topic dan ook op opgelost zetten.
 
Ik hoop dat ik hieronder nog mag reageren. Inmiddels 7 jaar later en hetzelfde probleem . Windows 10 pro en reader staat niet in verkenner. Inmiddels alle voorgaande opties al geprobeerd. Gekke is dat ik hiervoor home edition had en na de 2004 update dit probleem ontstond. Deel van de problemen toen oa printer etc zijn inmiddels opgelost, maar de reader dus niet. Wat is het dat dit probleem oplevert? Hij is namelijk wel zichtbaar op de laptop van echtgenoot(bedrijfslaptop), ook bij schijfbeheer zichtbaar, maar niet toegekend, en ik kan hem ook netjes uitwerpen . Ik heb een KOBO aura 2. Maar heb dus het idee dat het een windows probleem is en niet van KOBO.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan