• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Windows 10 start niet meer op na update 18.03

Status
Niet open voor verdere reacties.

fransje

Bekend gezicht
Lid geworden
16 jan 2010
Berichten
137
Waarderingsscore
0
L.S.
Na de melding update 18.03 is geïnstalleerd U moet opnieuw opstarten bleef dit zonder resultaat na het normale opstarten via Windows knop

Hierna heb ik de computer laten opstarten met behoud van bestanden, met als resultaat een blauw scherm met mededeling "de update wordt geconfigureerd 100% voltooid niet uitschakelen".

Na ongeveer 8 uur heb ik de computer handmatig uitgeschakeld en versie 17.09 was nog aanwezig.

Daarna heb ik via herstel geprobeerd, hierbij kreeg ik de mededeling"Apparaat wordt vernieuwd" en vervolgens "Update 18.03 wordt gedownload".

Vervolgens start windows niet meer op en krijg ik alleen nog het scherm "press F2 of DEL voor de bios".

Heb hierna een uur de herstel dvd laten draaien, gemaakt na de update 17.09. Resultaat een herhaling van ASUS scherm, knipperende cursor tikkende harde schijf.

Als laatste heb ik media creater gedraaid met hetzelfde resultaat als de herstel dvd.

Configuratie ASUS desktop 128 SSD 2 TB harde schijf SSD staat ingesteld in de BIOS op AHCI

Mijn vraag hoe krijg ik mijn computer weer aan de praat?

mvg Frans
 
Kan je, via herstel, ook niet meer opstarten in de veilige modus?
 
Nee , kan alleen de bios openen.

Als ik opstart komt het ASUS embleem met aan de onderkant press F2 or DEL to enter the BIOS, dan verschijnt een knipperende curser aan de linker kant en dan komen de rond draaiende bolletjes, scherm wordt donker en het verhaal begint opnieuw

Kan op geen enkele manier een opdracht geven
 
jij dient het media creation tool te gebruiken om je een opstart media aan te maken zijnde een dvd of een usb stick ...je dient dan vervolgens hier van op te starten en na het ingeven van de land/taal instelling klik je links onder op "deze computer herstellen "
 
ik heb met media creation tool 18.03 vanuit usb proberen op te starten maar dit lukt niet.
heb in de boot de usb primair gezet, usb led knippert verder als boven beschreven ASUS embleem en verder
 
Hoe is die USB geformatteerd - in NTSF of FAT32?

Want ik ga er vanuit dat het FAT32 moet zijn in verband met het Uefie bios.

Tevens zal je in het bios bij opstarten de USB-stick als eerste boot moeten instellen - dus de Windos Bootloader dient dan voorlopig op plek twee te staan.

Wel ervoor zorgen dat de USB-stick bij die biosinstellingen in de computer verbonden zit.
 
ik heb met media creation tool 18.03 vanuit usb proberen op te starten maar dit lukt niet.
als ik dit lees dan ga ik er van uit dat je gewoon het media creation tool op je usb stick heb gezet en zo wenst op te starten ...dat is dus niet hetgene ik eerder zei ..
 
Heb hierna een uur de herstel dvd laten draaien, gemaakt na de update 17.09. Resultaat een herhaling van ASUS scherm, knipperende cursor tikkende harde schijf.

Kun je dat tikkende geluid van de harde schijf beschrijven ?
 
Hoe is die USB geformatteerd - in NTSF of FAT32?

Want ik ga er vanuit dat het FAT32 moet zijn in verband met het Uefie bios.

Tevens zal je in het bios bij opstarten de USB-stick als eerste boot moeten instellen - dus de Windos Bootloader dient dan voorlopig op plek twee te staan.

Wel ervoor zorgen dat de USB-stick bij die biosinstellingen in de computer verbonden zit.

Beste Abraham,

Het boven beschreven heb ik gedaan, maar zonder resultaat.

Maar bij het uitschakelen van mijn computer bleef de monitor aan, Heb de stekker uit getrokken en weer opgestart.
Er verscheen een scherm, te zien in de bijlage, voor het MEBx menu en het set up menu te recoveren.

Heb ctrl+ p gedrukt maar er verscheen na 1.5 uur nog geen menu en na het drukken op F1 kreeg ik het bios scherm maar kan geen set up menu vinden.

Ben maar gestopt omdat niet graag de bios instellingen wijzig.

.
 

Bijlagen

  • 20180814_214822.jpg
    20180814_214822.jpg
    2,3 MB · Weergaven: 8
Ik heb het plaatje van jouw biosscherm bekeken en daar op is geen USB-stick te vinden.

Om terug te komen op de vraag van EMI - vertel hoe jij de de USB-stick hebt voorbereid.
 
Waarom gebruik jij de F1 toets ?
Vervolgens start windows niet meer op en krijg ik alleen nog het scherm "press F2 of DEL voor de bios".

Door de F2 toets te gebruiken ga je in het BIOS raken en de bootinstellingen kunnen aanpassen . Als daar ingesteld dat de PC niet mag booten via USB zal die ook in het opstartscherm niet verschijnen .
 
Werd niet gelezen, weg dan maar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb het plaatje van jouw biosscherm bekeken en daar op is geen USB-stick te vinden.

Om terug te komen op de vraag van EMI - vertel hoe jij de de USB-stick hebt voorbereid.

Naar computer, dan naar usb stick rechts klikken formatteren fat 32. Volgens MS pagina Media Creation Tool 18.03 gedownload
 
Naar computer, dan naar usb stick rechts klikken formatteren fat 32. Volgens MS pagina Media Creation Tool 18.03 gedownload

computer opgestart F2 gedrukt stick geplaatst en uefi usb naar links verplaatst in boot menu, exit en save options gedrukt
 

Bijlagen

  • 20180815_101117.jpg
    20180815_101117.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 8
jij heb dus gewoon het media creation tool op de usb stick gezet ..lees bericht 4 nog eens ...
word het je dan niet duidelijk dat je het media creation tool zelf dient te starten op de pc waar jij deze download ...en dan de optie neemt om een usb stick aan te maken ....je dient wel de optie te nemen om een media aan te maken voor een andere pc .
 
Je weet dus nog niet helemaal van de hoed en de rand, lijkt mij.
Nu eerst een toch wel belangrijke vraag: hoe groot is die USB-stick van jou en heb jij ook nog grotere sticks?
 
Je weet dus nog niet helemaal van de hoed en de rand, lijkt mij.
Nu eerst een toch wel belangrijke vraag: hoe groot is die USB-stick van jou en heb jij ook nog grotere sticks?

mijn usb stick is 16 GB groot en MS vraagt om een 8 GB stick. Er staat niks anders op Media Creation Tool . Alles is verwijderd door formatteren
 
jij heb dus gewoon het media creation tool op de usb stick gezet ..lees bericht 4 nog eens ...
word het je dan niet duidelijk dat je het media creation tool zelf dient te starten op de pc waar jij deze download ...en dan de optie neemt om een usb stick aan te maken ....je dient wel de optie te nemen om een media aan te maken voor een andere pc .

Dit is precies wat ik heb gedaan en de andere PC die dus niet opstart in Windows, alleen te benaderen via de bios en heb boot menu aangepast ( zie foto)
 

Bijlagen

  • 20180815_101117.jpg
    20180815_101117.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 5
Heb je allen het Media Creation Tool gebruikt en op de stick gezet of inderdaad via dat tool Windows 10 op de USB - stick laten zetten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan