• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 10 start niet meer op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Denden

Bekend gezicht
Lid geworden
18 jun 2012
Berichten
119
Waarderingsscore
4
Vanmorgen gewerkt met de pc daarna afgesloten. Nu wil hij niet meer opstarten. Ik krijg de melding Machine Check Exception. Als ik probeer op te starten via veilige modus, lukt dit ook niet. Hier krijg ik foutmelding Critical Process Died.
Wat kan ik nog proberen? Groet Dennis
 
Op de Microsoft community zeggen ze het volgende over de eerste foutmelding.

Vermoedelijk is er een hardwareprobleem in dat geval, mogelijk met de processor.
Je zou het volgende kunnen proberen:

1. Zet de computer uit als deze aanstaat door de aan/uit knop ingedrukt te houden.

2. Druk op de aan/uit-knop van de computer en vlak nadat het logo van de BIOS of PC verdwenen is, druk en houd je de aan/uit knop in van de pc totdat deze uitgaat.

3. Herhaal bovenstaande stap totdat Windows 'merkt' dat niet meer normaal opgestart kan worden. Het herhalen van deze stap zal tenminste drie maal zijn, waarna Windows de geavanceerde opstart opties zal laten zien. (WinRE, of Windows Recovery Environment)

4. Van hieruit kun je herstelopties gebruiken. Voor de hand liggend zou zijn om op te starten in Veilig Modus als volgt; kies een optie > Problemen oplossen > Geavanceerde opties > Opstartinstellingen > Windows opnieuw opstarten met de optie F5, dat is veilige modus met internet. Van hieruit zou je kunnen kijken naar de laatste drivers (stuurprogramma's) voor Windows 10 op de website van de fabrikant van je pc.
 
Op de Microsoft community zeggen ze het volgende over de eerste foutmelding.

Vermoedelijk is er een hardwareprobleem in dat geval, mogelijk met de processor.
Je zou het volgende kunnen proberen:

1. Zet de computer uit als deze aanstaat door de aan/uit knop ingedrukt te houden.

2. Druk op de aan/uit-knop van de computer en vlak nadat het logo van de BIOS of PC verdwenen is, druk en houd je de aan/uit knop in van de pc totdat deze uitgaat.

3. Herhaal bovenstaande stap totdat Windows 'merkt' dat niet meer normaal opgestart kan worden. Het herhalen van deze stap zal tenminste drie maal zijn, waarna Windows de geavanceerde opstart opties zal laten zien. (WinRE, of Windows Recovery Environment)

4. Van hieruit kun je herstelopties gebruiken. Voor de hand liggend zou zijn om op te starten in Veilig Modus als volgt; kies een optie > Problemen oplossen > Geavanceerde opties > Opstartinstellingen > Windows opnieuw opstarten met de optie F5, dat is veilige modus met internet. Van hieruit zou je kunnen kijken naar de laatste drivers (stuurprogramma's) voor Windows 10 op de website van de fabrikant van je pc.
Dat probeer ik dus, maar hij wil de veilige modus niet opstarten zoals al aangegeven.
 
Dan zou het enigste zijn een opstartbare herstel usb maken en dan hopen dat het wel lukt.
 
Met de Media Creation tool een USB stick freubelen en daarmee booten, heb je ook diverse repair opties, te beginnen met een systeemherstel indien die aan stond.
 
Systeemherstel staat idd aan. Terugezet naar herstelpunt van begin van de week. Echter niet de oplossing
 
Dan ben ik bang dat er meer aan de hand is, wat dan niet met Windows te herstellen is.
Maar je zou voor de zekerheid een andere manier van herstel kunnen kiezen.
 
Dan ben ik bang dat er meer aan de hand is, wat dan niet met Windows te herstellen is.
Maar je zou voor de zekerheid een andere manier van herstel kunnen kiezen.
Een nieuw install bedoel je? Ik zit er nu met een Hirens USB in en heb de HDD laten scannen. Hier kwamen geen problemen uit. Ook zijn de files gewoon bereikbaar Ik ben nu alle belangrijke files eraf aan het trekken. Laatste backup is van een kleine 2 maanden geleden.
 
Kijk eens of je via de boot installatie USB stick in de CMD de C: ziet en kan mounten en daar een sfc /scannow kunt uitvoeren en een Dism /Online /Cleanup-Image /CheckHealth
 
Kijk eens of je via de boot installatie USB stick in de CMD de C: ziet en kan mounten en daar een sfc /scannow kunt uitvoeren en een Dism /Online /Cleanup-Image /CheckHealth
Het mounten snap ik effe niet. Ik zie wel de c schijf. Ik laat SFC lopen en krijg op het laatste de melding: Verification 100% complete. Windows Source Protection could not perform the requested operation.

DISM geeft een error 50. DISM does not support servicing Windows PE with the /Online option
 
Kleine kans, maar niet overslaan: ik zou ook even een andere BIOS batterij proberen (CR2032). De meesten hebben er wel eentje in huis.
 
Komt dat het dan niet de juiste schijfletter is, staat Windows volgens de installatie op een andere schijfletter.

Voor in de toekomst, laat elke dag een incrementele back-up maken naar een andere schijf, heg je altijd een up-to-date back-up.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan