• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky Windows 10 versie 1903 - de mei upgradeversie - is beschikbaar gesteld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Deïnstalleer Classic Shell - sla desnoods eerst je instellingen op en installeer dan OpenShell, de opvolger van ClassicShell.
 

Bijlagen

  • OpenShellSetup_4_4_131.zip
    6,1 MB · Weergaven: 2
Ga ik proberen. Dank je.
 
Lijkt gelukt. Ging wel heel eenvoudig.
 
"Hij zou gewoon met de 1903 versie moeten werken "
Windows vind hem onveilig. Ik zag meer meldingen op het net met deze foutmelding.
"Deze app is geblokkeerd voor uw veiligheid"
Ging wel niet over ClassicShell maar apps in zijn algemeenheid.
 
Ik heb OpenShell in meerdere 1903 computers zonder enig probleem draaien.

Welke beveiliging heb jij in jouw Windows zitten?
 
Om misverstanden te voorkomen. Alleen op ClassicShell geeft Windows 1903 nu een waarschuwing. OpenShell zegt hij niets over dus ik heb geen probleem meer.
Beveiliging is Kaspersky.
 
Om misverstanden te voorkomen. Alleen op ClassicShell geeft Windows 1903 nu een waarschuwing.

Mogelijk komt dat door het feit dat Classic shell niet meer in ontwikkeling is en dus geen updates meer krijgt. Dan wordt het een veiligheids probleem.
 
Zou kunnen ja.
 
Ik stel niet veel eisen. OpenShell lijkt te doen wat ik wil: een herkenbaar menu tonen zodat ik alles terug kan vinden. Meer doe ik er niet mee. Langzaamaan zal ik echter ook aan het win10 menu moeten gaan wennen.
 
Merk nu ook dat mijn printer (oude HP2350) het niet meer doet. Die moest ik dus opnieuw installeren.
Op mijn laptop is er iets met de achtergrond afbeelding tijdens het inlogscherm. Voor het ingeven van het wachtwoord is de achtergrond nog goed, maar zodra ik in het scherm klik om mijn wachtwoord in te tikken schakeld hij om en wordt het beeld zo geblurred dat er niets meer te herkennen is. Of is dat normaal?
 
Dat laatste, het blurren van de achtergrond als je klikt om je wachtwoord in te tikken, is normaal bij versie 1903. Daar hoef jij je dus geen zorgen om te maken.

Maar als jij dat blurren van de achtergrond niet leuk vindt, dan kun je dat uitschakelen. Volg daarvoor deze handleiding: How to disable Sign-in screen transparency on Windows 10 • Pureinfotech
Ik heb dat zelf even geprobeerd. Daarna startte ik mijn pc opnieuw op. Wat was dat nou? Transparantie-effecten was verdikkeme weer ingeschakeld. Nogmaals uitgeschakeld en nog eens opnieuw opgestart. Toen was het OK: de transparantie-effecten bleven uitgeschakeld en de achtergrond (van het vergrendelingsscherm) was niet meer geblurred.
 
Laatst bewerkt:
Dank je. Dat ga ik morgen eens proberen want ik vind dat scherm geen gezicht.
 
Op meerdere computers de nieuwste update zonder problemen binnengehaald en geïnstalleerd. Wel van belang is te melden dat ik verder geen aanpassingen doe m.b.t. de shell en dergelijke.
 
Laatst bewerkt:
Printerdriver nog steeds niet goed. Als ik iets wil printen nadat de pc uit is geweest werkt het niet. Gelukkig wel als ik de printer even uitzet maar handig is het natuurlijk niet.
Het ongemak is echter niet groot genoeg om nog een tijdje op 1809 te gaan draaien.
Ik hoop dat het snel (ooit) hersteld wordt want ik laat mijn printer normaal gesproken altijd aanstaan.
 
Haal alle drivers er, reboot en installeer de juiste, deze driver heb je al?
 
Welk versienummer heeft jouw Windows 10 inmiddels?

De mijne heeft 18362.175
 
\Mijne heeft zelfde versienummer
 
Net de update gedaan, en een enorm zoekveld in de taakbalk erbij gekregen. Gelukkig is die simpel weer naar een vergrootglas terug te zetten.
Classic shell gaf idd een foutmelding, deze genegeert en de boel nogmaals opgestart en wèg foutmelding. By the way: classic shell werkt weer zoals verwacht.
 
"classic shell werkt weer zoals verwacht "
Ook als je nu weer reboot? Bij mij dan nl. niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan