• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky Windows 10 versie 1903 - de mei upgradeversie - is beschikbaar gesteld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Helaas. Herinstallatie van printerdriver lost probleem niet op. Mss moet ik de printer standaard uit zetten. Dan merk ik het probleem niet.
 
Nee, bedraad. Het gaat over mijn desktop. Dit printerprobleem is er nooit geweest. Is gekomen met 1903.
 
Ook ik vind een paar nieuwe dingen in deze versie van Windows irritant. Het volgende is daarom al aangepast.

1. De "standaard achtergrond van Windows is mij te licht geworden. Dus kiezen we een andere.
2. Dat grote zoekvak op de taakbalk vind ik storend. Heb gekozen voor het vergrootglas.
3. Het blurren va de aanmeldachtergrond is ook maar verveld. Staat dus ook uit.
 
Dat grote zoekvak heb ik dan (gelukkig) (nog) weer niet gekregen.
 
Je kunt een heleboel dingen nog meer aanpassen naar wens.

Enige wat mij stoort is dat je de lettertype en kleur van linkerdeelvenster in de diverse instellingen pagina's niet kun instellen, als je de bureaublad kleur aanpast alleen dan maar dan heb je geen zelf gekozen bureaublad.
 
De enige optie die ik nog mis is het uitschakelen van dat vergrendelscherm voordat je kan inloggen. Iemand met meer info daarover in deze versie?
 
Zit een optie in Winaero Tweaker om dat scherm uit te zetten, weet niet hoe of wat het doet, PC's hier gaan gelijk door naar de Windows desktop.
 
Uitschakelen vergrendelscherm: kijk hier eens naar.
 
Heb er ooit zelf een handleiding voor gemaakt geen idee of dat die weer werkt.
 
Op mijn pc's werkt het, alle zonder vergrendelscherm opstartbaar.
 
De oplossing vind je hier (voor de mensen die hem nodig hebben) mijn handleiding zal ik later aanpassen.

 
Intussen is er ook een update (1909) uit maar die wil bij mij na meerdere pogingen niet installeren ik krijg een fout boodschap. Ik heb het via normale weg geprobeerd “beveiliging/update” en via de windows site, beiden zonder succes. Afwachten dan maar.
catmen
 
Dus deze lukt ook niet?

Wel de laatste 1903 updates geïnstalleerd?
Dus kb4524570 en kb890830

Welke foutcode/melding krijg jij dan te zien?

Kijk eens of er fouten in jou Windows zitten.
De scan gewoon laten lopen en niet onderbreken, ook al blijft hij lang hangen op een bepaalde %
Aan het eind kun je zien of er fouten zijn gevonden en herstelt.

- Open het start menu en typ "cmd"
- Klik het zoekresultaat cmd (command prompt) met rechts aan en kies uitvoeren als administrator
- Bevestig de prompt met ja
- Typ daarna "sfc /scannow" en druk op enter
- Laat ook deze scan lopen en controleer of er fouten worden gevonden
- Voer de scan bij niet herstelde fouten opnieuw uit met "sfc /scannow"
 
danny, je begint een stoorzender te worden. Wordt eens volwassen!

Ik heb zijn onnodige reactie al verwijderd.
Ik begin mij ook een beetje aan zijn reacties te storen.
 
Dus deze lukt ook niet?

Wel de laatste 1903 updates geïnstalleerd?
Dus kb4524570 en kb890830

Welke foutcode/melding krijg jij dan te zien?

Kijk eens of er fouten in jou Windows zitten.
De scan gewoon laten lopen en niet onderbreken, ook al blijft hij lang hangen op een bepaalde %
Aan het eind kun je zien of er fouten zijn gevonden en herstelt.

- Open het start menu en typ "cmd"
- Klik het zoekresultaat cmd (command prompt) met rechts aan en kies uitvoeren als administrator
- Bevestig de prompt met ja
- Typ daarna "sfc /scannow" en druk op enter
- Laat ook deze scan lopen en controleer of er fouten worden gevonden
- Voer de scan bij niet herstelde fouten opnieuw uit met "sfc /scannow"
voeg de update geschiedenis hier even aan toe, een bepaald onderdeel van versie 1903 lijkt niet geïnstalleerd, de foutmelding is 0x800f0988,
zal eens de scan uitvoeren zoals U voorstelde. het is een nieuwe PC (14 dagen oud, waar windows 10 home door de professionele bouwer werd geïnstalleerd.
catmen
 

Bijlagen

  • updates geschidenis.JPG
    updates geschidenis.JPG
    110 KB · Weergaven: 6
heb sfc/ scannow uitgevoerd (administrator) en er worden blijkbaar fouten gevonden, als ik dan kijk in de log staan daar een aantal gezipte documenten die wanneer je ze opent ellenlang zijn.
 

Bijlagen

  • scannow.JPG
    scannow.JPG
    64,2 KB · Weergaven: 5
Je zou die update ook hier kunnen downloaden, dan zal de upgrade erna moeten lukken.
Want bij mij ging het ook niet helemaal goed.
Alleen even de goede versie kiezen.
Voor 64 bits de derde van boven, voor 32 bits de vierde van boven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan