• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky Windows 10 versie 1903 - de mei upgradeversie - is beschikbaar gesteld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Abraham54

Gast
Windows 10 versie 1903 - de mei upgradeversie - is beschikbaar gesteld.

De nieuwe versie is vrijgegeven, echter, middels de Windows Update wordt de versie 1903 nog niet verstrekt.

Wil je toch alvast upgraden, kan dit middels de Windows 10 upgradeassistent.

Ga daarvoor naar Download Windows 10 en klik daar op de knop
Upgrade Nu
Let op: er dient voldoende vrije ruimte op de systeempartitie aanwezig te zijn - minimaal 32 GB.
Is er te weinig vrije ruimte, dan kan de upgrade mislukken.
 
Ik wacht deze keer tot hij wordt aangeboden.
Vorige keer alle foto's kwijt op de c schijf.
Gelukkig stond er een backup op de d schijf.
Eerst afwachten of er weer grote problemen komen.
 
Gewoon met windows update uitgevoerd zonder enig probleem en alles werkt weer zonder dat het merkbaar is dat de update heeft plaats gevonden
 
Niet iedereen zal problemen krijgen.
Dat was vorige keer ook zo.
Maar nu hebben ze de nieuwste upgrade langer getest in de hoop op minder fouten.
Maar omdat niet elke computer het zelfde reageert blijft het afwachten of er grote problemen ontstaan.
 
De upgrade is hier ook prima gegaan!
 
Vanmiddag de upgrade uitgevoerd, allemaal zonder problemen verlopen
 
2 laptops hier. Op de 'grootste' geen probleem, na een half uurtje voltooid. Op de kleinste na 87% installatie foutmelding, met als resultaat, installatie mislukt. 3x geprobeerd, steeds mislukt. Foutmelding bestudeerd waarna bleek dat ik de permanent in de laptop zittende SD kaart uit de cardreader moest verwijderen alvorens de update uit te voeren. Daarna installatie probleemloos.

Daarom deze tip : zit er in de cardreader van je machine een SD card, of "hangt" er aan je machine een (USB) externe hdd? Verwijder of ontkoppel één van deze devices alvorens de update uit te voeren.

Natuurlijk kun je ook met de aanwezige SD card in de cardreader en / of de aangekoppelde externe hdd de update proberen te installeren, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee en daarnaast is het natuurlijk maar de vraag of installatieproblemen bij iedereen optreden die in de cardreader een SD kaart aanwezig heeft en / of een externe USB hdd aangekoppeld heeft.

Moet wel even wennen aan dat permanent aanwezige grote witte (zoek) invoervak op de taakbalk. Zoekfunctie zelf middels dat witte vak werkt prima.
 
Laatst bewerkt:
Moet wel even wennen aan dat permanent aanwezige grote witte (zoek) invoervak op de taakbalk.
Dat viel mij ook gelijk op, vind ik te groot!
 
Klik met rechts op de Taakbalk en in het venster zie je dan bovenin Zoeken staan met pijltje.
Daar kan je het zoekvenster uitschakelen en zoeken zelfs deactiveren (kan wanneer je een ander startmenu gebruikt met zoekregel).
 
Klopt, had ik inmiddels ook ontdekt, maar het directe zoekvak is wel handig, wennen is alleen even de omvang.
 
2 laptops hier. Op de 'grootste' geen probleem, na een half uurtje voltooid. Op de kleinste na 87% installatie foutmelding, met als resultaat, installatie mislukt. 3x geprobeerd, steeds mislukt. Foutmelding bestudeerd waarna bleek dat ik de permanent in de laptop zittende SD kaart uit de cardreader moest verwijderen alvorens de update uit te voeren. Daarna installatie probleemloos.

Daarom deze tip : zit er in de cardreader van je machine een SD card, of "hangt" er aan je machine een (USB) externe hdd? Verwijder of ontkoppel één van deze devices alvorens de update uit te voeren.

Natuurlijk kun je ook met de aanwezige SD card in de cardreader en / of de aangekoppelde externe hdd de update proberen te installeren, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee en daarnaast is het natuurlijk maar de vraag of installatieproblemen bij iedereen optreden die in de cardreader een SD kaart aanwezig heeft en / of een externe USB hdd aangekoppeld heeft.

Moet wel even wennen aan dat permanent aanwezige grote witte (zoek) invoervak op de taakbalk. Zoekfunctie zelf middels dat witte vak werkt prima.

Ja deze Tip had ik al gelezen in de nieuwe Computer bijbel van Menno Schoone
daarin wordt inderdaad de aanbeveling gedaan om alle SD cards en externe opslag even te ontkoppelen, een gewaarschuwd mens telt voor twee
 
Sinds ik mijn interne wifi card er uit gehaald heb, gaan mijn updates als een speer!
Dat was bij mij, wat update's niet wilde voltooien!
 
Hedenochtend middels USB-stick is Windows 10 versie 1809 geüpdatet naar de nieuwe versie 1903.
Dit hele proces heeft 37 minuten geduurd.

Via de Windows Update werd de cumulatieve upgrade KB4505057 werd tweemaal geïnstalleerd, na de tweede keer werd de buildversie de beoogde:

5ce90caba7ea3-winver.jpg
 
Hedenochtend middels USB-stick is Windows 10 versie 1809 geüpdatet naar de nieuwe versie 1903.
Dit hele proces heeft 37 minuten geduurd.

Via de Windows Update werd de cumulatieve upgrade KB4505057 werd tweemaal geïnstalleerd, na de tweede keer werd de buildversie de beoogde:

Ben wel benieuwd of er Forumleden zijn die al wat problemen zijn tegen gekomen met de nieuwe Update , 37 minuten is wel lang U heeft zelf geen rare meldingen of andere zaken gezien?

5ce90caba7ea3-winver.jpg
 
Hallo Johannes, jij vind dat een upgrade vanuit 1809 naar 1903 in 37 minuten lang is?

Wel weer wat ontdekt!
Het lijkt er op dat de nieuwe Windows versie in mijn notebook ervoor gezorgd heeft, dat een mij bekend euvel met Dell Precision weer de kop had opgestoken: dat beide koelfans (processor en graka) waren uitgeschakeld.
Het is momenteel een aan en dan weer uit koeling.
Verontrustend.
 
@johannes, ik moet mij bij de vorige spreker aansluiten. Ik heb een allemachtig snelle processor in mijn laptop (I7), allemachtig veel en snel geheugen (32 Gb), nog allemachtiger snel (glasvezel)internet en toch ja, idd. het duurt een half uurtje of zo.
 
Hallo Johannes, jij vind dat een upgrade vanuit 1809 naar 1903 in 37 minuten lang is?

Wel weer wat ontdekt!
Het lijkt er op dat de nieuwe Windows versie in mijn notebook ervoor gezorgd heeft, dat een mij bekend euvel met Dell Precision weer de kop had opgestoken: dat beide koelfans (processor en graka) waren uitgeschakeld.
Het is momenteel een aan en dan weer uit koeling.
Verontrustend.

das niet zo best, ik twijfel nog om mijn Dell Latitude ook de benodigde Update van versie 1903 te geven
de gewone Computer heeft deze zonder problemen geslikt, maar mijn laptopje ben ik heel zuinig op en heb zo mijn twijfels op wat er nog moet komen. ( en ja ik ben een lafaard wat dat betreft) :worried:
 
@johannes, ik moet mij bij de vorige spreker aansluiten. Ik heb een allemachtig snelle processor in mijn laptop (I7), allemachtig veel en snel geheugen (32 Gb), nog allemachtiger snel (glasvezel)internet en toch ja, idd. het duurt een half uurtje of zo.

ja, dat is zeker een snelle jongen,ben eens benieuwd hoe het je verder vergaat ,of er merkbaar verschil is:rolleyes:
 
Grappig om te zien nadat ik via schijfopruiming de 'oude' versie Windows heb laten verwijderen, de beschikbare vrije ruimte op C met zo'n 8 Giga is toegenomen. Ik had altijd iets van 323 Gig vrij op C en nu 331 Gig. Kennelijk is de nieuwe Windowsversie kleiner dan de vorige, dan wel er zijn door het verwijderen van de oude versie een heleboel bestanden verwijderd die in de nieuwe versie niet meer nodig zijnen die tijdens het gebruik van de oude versie de Windows installatie 'stiekum' toe hebben laten nemen.
 
Kun je eigenlijk van 1803 direct naar 1903, moet je eerst de 1809 versie installeren of zit die al in 1903? Ik heb namelijk nog steeds die 1803 versie, 1809 heeft zich nooit aangeboden en aangezien alles loopt zoals het hoort te lopen heb ik het er maar bij gelaten. Loont het de moeite die 1903-update aktief binnen te halen of gewoon maar weer wachten op je beurt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan