• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 10 versie 1909 mogelijk pas in november

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Aarie25 voor al diegene die niet met build 1903 zitten zal het eerder wel een grote onderdelen update verricht worden ..zo kreeg ik hier vandaag een laptop binnen waar nog build 18362.482 op aanwezig was en daar duurde het upgraden naar build 1909 wel lang +/- 3uur .
 
Ja dat klopt helemaal.
Voor mij ging het gelukkig alleen om 2 1903 updates en de kleine upgrade naar 1909, die nog geen 10 minuten duurde.
 
Mijn 2 laptops geen probleem, echter de desktop wil niet meer opstarten na de update van 1909. Backup teruggezet en 4x geprobeerd zonder resultaat. Na de update foutmelding bij het opstarten. MBR error1??
 
@ShadyAngel mogelijk dat jij de HDD of de SSD niet als eerste bootoptie heb staan ..
 
Ik had het al nagekeken in het bios. Staan 2 vermeldingen: 1 met bootmanager en 1 met UEFI. Opstarten ging vanaf beide meldingen. Ik heb voor vandaag maar even een werkende backup teruggezet. In het weekend heb ik meer tijd. Ik ben maar pas om 14.00 thuis en dan is het rap laat (zoals nu). Bij de opstartmogelijkheden staat trouwens meerder verwijzingen naar dezelfde schijf met een iets andere instelling. De andere interne schijven zie ik in het bios niet. Lijkt me wel normaal aangezien daar geen os op staat.
 
@Emi
Ga vrijdag nog eens checken, in het weekend heb ik meer tijd. Moet straks om 6 uur gaan werken.
Volgens mij staat de ssd met windows nog eerst want er is in het bios niets gewijzigd aan de startvolgorde. Vanaf usb stick starten geeft geen probleem. Na de update start die niet meer. Ik heb een jaar geleden die fout nog eens gehad maar werd een tijd later ineens opgelost, oorzaak is me onbekend maar nu is die fout weer terug.
 
Windows op een uefi systeem start altijd op via de Windows Boot Manager, boot volgorde doet niets in dat systeem.

En een incrementele backup zou iedereen moeten hebben.
 
Dus het bios instellen op de boot manager en niet op de schijfvermelding van die schijf?
Mijn backups zijn differentieel omdat er na een week de tussentijdse weer verwijder, alleen de volledige houd ik een tijdje bij. Van de wekelijkse houd ik alleen de volledige bij net als van de maandelijkse (max een half jaar als alles goed werkt). Een backup is veel sneller teruggezet dan de fout zoeken.
 
de MBR error1 heeft betrekking dat een verkeerd ingesteld medium als eerste opstart ingesteld staat … of dat mogelijk je een opstartherstel dient uit te voeren …
*lees het volgende maar eens na .
How to Fix the MBR Error 1 on Windows?
 
Waarom heb ik nooit problemen?
Ik kom dus nooit ergens aan en wacht rustig mijn beurt af!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan