• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 10-Update sloopt Startknop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johannes1956

Gevestigd lid
Lid geworden
27 apr 2019
Berichten
400
Waarderingsscore
71
Krijg net een mailtje van een bevriende IT'er
met de mededeling even wachten om de nieuwste Update te installeren
Er word melding gemaakt van "Windows 10-Update sloopt Startknop
Het zou gaan om Update KB4517389 OM DEZE NOG NIET TE INSTALLEREN
 
Het is helemaal niet gezegd dat dit standaard is bij die update.
Maar er zijn inderdaad gevallen bekend van een startknop die niet meer werkt.
Gerede kans ook dat jouw Windows die update al binnen heeft.
Wat is de versie van jouw Windows 10?
 
@Lange Pier
ja, u heeft gelijk ik denk ook bangmakerij
bij nader inzien heb ik hem ook al op de Computer staan, vanaf 10 oktober
heb even gekeken , versie 1903 18362.418
tot zover ook geen rare problemen ondervonden ,zoals Abraham54 al zij bij bepaalde gevallen zou de startknop niet goed meer werken zo ook de Printers heb ik begrepen.
dus nemen we het met een korreltje zout 🍺
 
Ook hier geen problemen met de startknop.

@Abraham54 Vertraging in de Windows updates daar gaat Microsoft wel een beetje prat op vind je ook niet? Het gebeurt wel erg vaak.
 
Ook niet iedereen houdt de Updates in Windows in de gaten!
Dat zie ik ook op mijn werk als er op de desktop-PC wordt gewerkt.
 
@Abraham54
Ja dat is wel zo, op het moment dat ik de melding krijg om opnieuw op te starten kijk ik eerst na het aantal Updates wat er staat, meestal zijn het de Cumulatieve of zo als dat heet.
Ik ben er eerlijk gezegd niet zo mee bezig met die updates
zolang mijn systeempje goed draait heb ik er geen omkijken naar
☕
 
Mijn Windows 10 Professional is volledig geupdated en dat heeft mijn machine goed gedaan.
Want een van de vorige updates zorgde ervoor dat de RuntimeBroker elk kwartier de app foto's opstartte en dan super actief werd.
Daardoor liep de CPU temperatuur naar de negentig graden.
Bijzonder irritant en nu helemaal geen last er meer van sinds de laatste twee cumulatieve upgrades.
 
dus nemen we het met een korreltje zout 🍺
1 korreltje? Wat dacht van 1.000 korrels zout?

Heb het al vele malen geschreven : als er ergens op deze aardkloot iemand, twee iemanden of enkele tientallen iemanden een probleem met een Windowsupdate ondervindt / ondervinden, is het wellicht raadzaam om de rest van de wereld, lees Nederland, daarmee niet in de stress te jagen.

Hier en bij 3 familieleden en 8 'relaties' probleemloos. Conclusie?

Ik vergelijk het een beetje met members die elke 2 weken wel een nieuw probleem ondervinden met hun hardware / software. Soms met de (muis)vingertjes van allerlei instellingen afblijven én het niet installeren van allerlei zogenaamde nuttige / interessante tools, scheelt een heeeeeeeeeeeeleboel aan nodeloze ellende.

Er zijn helaas members die, zodra ze op het grote (boze) WWW iets lezen over sneller, beter, veiliger etc. etc. alles wat los en vast zit downloaden en installeren. Tja, met 100 Km/h door een haakse bocht rijden loopt meestal ook niet goed af................

Maar ja, als iedereen 'wijs' was zouden we geen computerproblemen gerelateerde forums nodig hebben...................

Korte samenvatting?
Als er écht een (minor) probleem is met een kleinere of grotere Windows update, dan horen we dat ongetwijfeld in het NPO 20.00 uur journaal. Zolang als we daar geen berichten horen, is er imho weinig aan de hand!
 
Laatst bewerkt:
Tot nu toe heb ik nog nooit een probleem gehad met een update, en ik heb ze allemaal al binnengehaald. Maar quandor, jij stelt het wel heel sterk. Want ook van 1 iemand die bijna zéker denkt te weten dat hij door een update een probleem heeft gekregen, is het vermelden daarvan helemaal niet zo gek.
Het gaat nog steeds op: "een gewaarschuwd mens telt voor twee'.

En natuurlijk is het dan wenselijk dat diegene die een probleem heeft, eens goed op zijn hoofd krabt en nagaat: wat heb ik ook al weer deze week in mijn pc binnen gehaald behalve die update!!!!
En dan is de volgende spreuk van toepassing: bezint eer gij begint. Dat helpt misschien en dan is die waarschuwing toch nog zo gek niet geweest. Hij zet je onvoorzichtige grijze cellen weer in werking!
 
Moraal van mijn verhaal (dat rijmt...…) is :

in het nieuws : pindakaas eten veroorzaakt enge ziektes en dus stoppen we met het eten van pindakaas. Hoe simpel kan een mens zijn...……..?

Zal ik een stuk of 10 vergelijkbare voorbeelden noemen die de afgelopen 12 maanden op het forum voorbij zijn gekomen? (Liever niet, scheelt mij zoektijd, maar de voorbeelden zijn er !!!!!)
 
Hoi,
Ach, ik ben blij dat ik geen pindakaas lust! Maar als ik een bericht over pindakaas zou lezen, kreeg mijn kleinzoon meteen dat broodbeleg niet meer, totdat ik had uitgevonden of het waar is. En als hij bovendien de uitslag had die ook in het bericht stond, ging ik na of hij soms nog iets anders gegeten had. wat de boosdoener zou kunnen zijn.
En als de pindakaas inderdaad de uitslag had veroorzaakt, was ik diegene die het bericht geplaatst had, heel dankbaar.
Moraal van het verhaal: geloof niet alles blindelings, maar gebruik je verstand en ga op onderzoek.
Maar...... doe niet net alsof dat bericht niet voor jou is geplaatst, en wees blij als het tenslotte niet voor jou van belang bleek!
 
Mensen het gaat in dit topic niet om update problemen. Het gaat hier om de melding dat er een grote update wordt uitgesteld.
 
Niet helemaal meer, Rubensky. In de 3e reactie wordt gesproken over een probleem met de startknop en wat is er dan tegen om mensen dan te wijzen op hun eigen verantwoordelijkheid? Je kunt alle kanten uit: niks doen, eens bij je eigen apparaten kijken, en als alles goed is, lekker verder gaan met wat je doet, maar wel oplettend blijven.
En..... Johannes 1956 is de eerste die de knuppel in het hoenderhok gooide, maar jouw bericht is hij het al weer met je eens, dus je ziet: hij maakt zich geen zorgen en gaat verder met zijn werk. :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mensen het gaat in dit topic niet om update problemen. Het gaat hier om de melding dat er een grote update wordt uitgesteld.

Misschien moet jij er dan zelf ook niet op reageren -> Ook hier geen problemen met de startknop.
Want je reageert nu een beetje dubbel.
 
Want ook van 1 iemand die bijna zéker denkt te weten dat hij door een update een probleem heeft gekregen, is het vermelden daarvan helemaal niet zo gek. Het gaat nog steeds op: "een gewaarschuwd mens telt voor twee'.
En daarmee maak je imho een denkfoutje. Juist omdat het maar 1 of 100 personen betreft die een probleem ondervinden, is het niet wenselijk om vervolgens (bwvs) 1 miljard mensen met dat ene of die honderd problemen te 'belasten'.

Er zijn veel meer mensen die minder verstand hebben van hard- en software dan dat er mensen zijn die al hun pc problemen zomaar 'even' zelf kunnen oplossen. Nodeloos 'bang' maken is, wederom imho, niet echt wenselijk. Als er écht serieuze problemen zijn met hard en of software, dan horen wij dat wel in het 8 uur journaal en / of lezen we dat in de krant(en).

Elk ander probleem is hoogstwaarschijnlijk puur persoonlijk gerelateerd omdát een user zoveel aan zijn software heeft zitten prutsen dat het wel een keer fout moet gaan. Dan is het (nogmaals) niet wenselijk om de overige 2 miljard Windowsusers, waarvan mogelijk 1,5 miljard wat minder deskundige users, daarmee te 'belasten'.

Voorbeeldje? Ik kwam op een forum het afgelopen jaar een registertweak tegen die een processorprobleem zou helpen oplossen. Blijkens diverse postings hebben velen de tweak doorgevoerd terwijl hun machine gewoon prima werkte. Je vraagt je dan af "Waarom doen mensen dat dan"?
Idd. omdat 'iemand' op een forum een mogelijk probleem meldde.
 
Laatst bewerkt:
Wel quandor, ik laat jou je mening en ik behoud de mijne. Mensen die achter een ander aanlopen, die heb je altijd. We zijn geloof ik echte kuddedieren.
Maar ik geloof nog in onderzoeken en zelf uitvinden, en ik wil dit geloof graag houden. Het voelt zo lekker positief!
 
Ja en daarom hebben wereldwijd computerforums zoveel bezoekers, mensen 'lopen' teveel achter anderen aan.
Jij bent al lang genoeg lid om te herkennen dat er een aantal users is dat om de andere week / weken wel weer een ander / nieuw probleem heeft. Reden...…….?

Waarom niet gewoon Windows op de machine zetten, Office (betaalde versie van MS of een ander 'merk' gratis versie), daarnaast wat andere persoonlijke progjes en de machine GEBRUIKEN waarvoor 'ie dient en met de vingertjes NIET constant aan de instellingen zitten en / of software downloaden en installeren waarvan het internet 'zegt' dat je het nodig hebt...........?

Als er Jehovagetuigen aan de deur komen ben ik in 10 seconden gereed met ze. Ik bedank de beide personen netjes voor hun komst maar zeg tegelijkertijd dat ik niet geïnteresseerd ben.
Je kunt ook een half uur naar hen gaan staan luisteren..........
 
Laatst bewerkt:
@quandor

Als er Jehovagetuigen aan de deur komen ben ik in 10 seconden gereed met ze. Ik bedank de beide personen netjes voor hun komst maar zeg tegelijkertijd dat ik niet geïnteresseerd ben.
Je kunt ook een half uur naar hen gaan staan luisteren..........

ik heb daar de betere oplossing voor, ik laat ze binnen en kunnen hun verhaal vertellen aan mijn schoonmoederke die juist de tegenpool is , en geloof me na een half uurtje willen ze vanzelf al gaan
:laughing::laughing:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan