• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 10 vervangen op alleen de C partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

HansGU

Elite lid
Lid geworden
22 jul 2012
Berichten
5.088
Waarderingsscore
1
Beste lezers,
Beschikt iemand over een (kort) stappenplan waarmee ik de C partitie kan formatteren en waarmee ik D: met al mijn (onmisbare) data ongemoeid kan laten? Het betreft hier 1 grote harddisk welke gesplitst is in C en D (met data op D).. Ik ben als de dood om de data op D te verliezen maar beschik niet over een extra externe harde schijf welke ik als backup kan gebruiken.

Heeft iemand toevallig een stappenplan (liefst met screenshots)? Zonder vakkundige ondersteuning durf ik het niet aan.

N.B. Op mijn D: partitie staat nog de uitgepakte Windows 10 Home editie waarmee ik indertijd de overstap naar Windows 10 heb gemaakt. Ik denk dat wanneer ik op setup klik het boeltje aan het draaien gaat, maar ik weet niet wat me boven mijn hoofd hangt...!

Is er iemand met zo'n stappenplan?
 
Dit probleem wordt ook hier al behandeld: Weer terug met enkele vragen:
 
Dus setup vanaf D starten. Maar vervolgens? Ik ken de menu's die volgen niet en ben bang dat ik een verkeerde optie aanklik.

N.B. Ik heb indertijd Windows 10 geinstalleerd met de uitgepakte |ISO op de D partitie. Dat ging wel goed . NU heb ik data op D die ik niet kwijt wil waardoor ik onzeker ben geworden.
 
De setup gaat in principe op dezelfde wijze als die van Windows 7.
Geeft je dat weer vertrouwen?
 
Waarom makkelijk als het moeilijk kan?, lees de Microsoft link eens.....
 
Gisteren Windows 10 op de C: partitie toch maar geïnstalleerd. Alles ging met duidelijke instructies van Microsoft zodat ik niets kon verklooien (anders had ik dit zeker gedaan).

Iedereen bedankt voor de tips.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan