• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 10 voordelen 64bits

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andreas_1098

Junior lid
Lid geworden
6 mrt 2018
Berichten
34
Waarderingsscore
0
Beste allemaal,

Ik heb onlangs mijn PC geupgraded naar Windows 10, maar heb er eerst de 32bits-versie opgezet.
Ik heb nu 4GB RAM in de PC zitten, maar wil er mogelijk meer indoen.
Wat zijn de voordelen van 64bits? Is het nu al sneller met de 4GB RAM of wordt het alleen sneller als ik er meer RAM in stop?
Ook weet ik niet of mijn PC de goede drivers voor 64bits Windows 10 heeft. Het betreft een HP Compaq DC7900.
Hij was door de vorige eigenaar al aangepast (Vandaar de 4GB RAM i.p.v. de standaard 2GB).
HP Compaq DC7900 Small Form Factor
SKU number: KP721AV
Processor type: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz
Processor speed: 3000/1333 MHz
Processor stepping: 0001067A 00000A07
Cache size (L1/L2): 64KBx2 / 6144KBx1
Memory size: 4096 MB DDR2/667 MHz/Dual Channel
Channel A: XMM1 2048 MB / XMM2 0 MB
Channel B: XMM3 2048 MB / XMM4 0 MB
Integrated MAC: 002481C41C13
System BIOS: 786G1 v01.16
Chassis Serial Number: CZC926159V
Asset Tracking Number: CZC926159V
ME Firmware Version: 5.0.3.1126
Management Mode: AMT

Als er meer specs nodig zijn, zal ik die graag leveren.

Alvast bedankt,
Andreas
 
Het is al een oudere zakelijke computer en de hoogste versie drivers op de HP-site zijn die voor Windows 7 (32- en 64-bit)
 
Het is al een oudere zakelijke computer en de hoogste versie drivers op de HP-site zijn die voor Windows 7 (32- en 64-bit)

Klopt, daar had ik ook al gekeken, de PC is inderdaad ook niet getest met Windows 10.
Maar omdat de 32 bits versie werkt, vraag ik me ook af of de 64 bits versie ook zal werken, en wat daar zoal de voordelen van zullen zijn.
 
Een 32-bits Windows maakt niet helemaal gebruik van 4 GB werkgeheugen en 64 bit wel.
 
Er wordt niets sneller met meer geheugen alleen minder langzaam als er niet naar het wisselbestand hoeft te worden geswapt wat bij een 64 bit OS vaker voor zal komen met 4 GB intern.

Zit er al een SSD in?
 
Dit topic is geen handleiding maar een vraag. Daarom zal ik hem verplaatsen vanuit het handleidingen gedeelte naar de Windows 10 afdeling.

Meer werkgeheugen kan soms zinvol zijn als je veel doet met bijvoorbeeld zware tekenprogramma's of virtual machines. Voor de standaard Office toepassingen heeft het geen meerwaarde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan