• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Windows 10 windows defender

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikkwav

Vaak hier
Lid geworden
17 jan 2008
Berichten
787
Waarderingsscore
6
Ik gebruik windows 10 versie 1809 build 1763.253.
Als virusscanner gebruik ik windows defender.

Na opstarten moet ik altijd een virusscan uitvoeren, terwijl dit eigenlijk volautomatisch moet gebeuren.
In taak Scheculer bibliotheek>microsoft>windows>windows defender staat: windows defender scheduler GEREED. Maar er staat ook, Het proces is onverwacht beëindigd (0x8007042B)

Kan iemand die Windows defender gebruikt mij helpen dit op te lossen?
 
Die foutcode heeft met het updaten/upgraden van Windows te maken.

Bij het updaten van Windows 10, als u een bericht ontvangt: er is iets fout gegaan, foutcode 0x8007042B , dit kan vanwege meerdere redenen zijn. Deze foutcode kan ook worden weergegeven in meerdere scenario's, waaronder het upgraden naar een nieuwe functie-update of een nieuwe build met behulp van Media Creation Tool of Windows Update Assistant
 
Kijk eens of je het kunt instellen.

Windows Defender Antivirus scant regelmatig uw apparaat om het veilig te houden. Dit gebeurt terwijl u het apparaat niet gebruikt, zodat u er geen last van hebt. U kunt Windows Defender Antivirus ook zo instellen dat er op een bepaalde tijd en met een bepaalde regelmaat een scan wordt uitgevoerd.
  • Zoek Taken plannen en open het venster.
  • Vouw in het linkerdeelvenster Bibliotheek voor Taakplanner > Microsoft > Windows uit en blader omlaag. Selecteer vervolgens de map Windows Defender.
  • Dubbelklik in het deelvenster boven in het midden op Geplande scan van Windows Defender.
    8b084d91-b6cf-4916-92a9-85e69ee48010-nl
  • Selecteer in het venster Geplande-scaneigenschappen van Windows Defender (lokale computer) het tabblad Triggers, ga naar de onderkant van het venster en selecteer vervolgens Nieuw.
  • Geef op hoe vaak u scans wilt uitvoeren en wanneer u ze wilt starten.
 
Sorry arie25, maar ik heb precies gedaan wat je aangaf maar ik zie geen "geplande-scaneigenschappen van Windows defender (lokale computer).
Wij hebben toch dezelfde versie van w 10?
Ik denk toch dat mijn w 10 niet in orde is als ik die met jouw vergelijk.
Wat je schrijf zie ik echt niet.
 
Correctie, ik denk dat mijn Windows defender niet het zelfde is als die van jouw. Hoe kan dat, uitgaande van dezelfde versie 1809 build 1763.253

Dan moet mijn defender niet in orde is.
 
Correctie: is=zijn
 
Ik gebruik zelf Bitdefender, dus kan het niet zelf nakijken.

Heb jij dit wel in de taakplanner zelf geprobeerd?
Taakplanner in de zoekfunctie intypen en dan vandaar uit dit willen aanpassen?
 
Ik meen mij te herinneren dat jij Ccleaner gebruikt, is dat nog steeds zo?
Want iemand heeft het zelfde probleem ->
Ik krijg nu elke dag het bericht dat ik moet scannen.
Dit is wel vervelend en ik zou graag opnieuw kunnen instellen dat de scanning dagelijks automatisch gebeurd.

Hij kreeg dit antwoord van Microsoft.
Maar normaal gesproken hoort de melding om te scannen pas na enkele dagen te verschijnen. Gebruik je toevallig een schoonmaakprogramma (zoals CCleaner)? Laat deze dan geen bestanden van Defender verwijderen.
 
Goede morgen aarie25.
In de taakplanner heb ik diverse malen de scan planning gecorrigeerd.
Over ccleaner heb ik ook gelezen maar die gebruik ik voor deze PC niet.
Mijn PC loopt als een trein, maar ik denk dat mijn windows defender niet optimaal is.
Bestaat er een mogelijkheid om w 10 opnieuw te installeren met behoud van data (download, afbeeldingen en documenten) ?
 
In de eerste plaats, heb jij Windows Defender al een snelle scan laten doen.
En nee - jij hebt geen andere Windows Defender dan anderen - dat is onmogelijk.

Ik heb ook de versie 1809 gebruikt, met Windows Defender en alle bekende tweaks daarvoor.
Als Windows Defender bij elke keer opnieuw opstarten jou oproept om een scan te doen, heeft dat een reden en die reden is dat Windows Defender denkt een onregelmatigheid te hebben ontdekt en daarom die notitie om te scannen.

Als je dus niet scant, blijft Windows Defender aandringen om dat te doen.
 
Goede morgen Abraham54, ik doe elke keer een volledige scan met defender, duurt ongeveer een half uur. Altijd schoon. Ik doe iedere morgen een scan met malwarebytes altijd schoon. Om de dag een scan met Eset online scan, altijd schoon.

Anderhalf jaar geleden had ik problemen met mijn systeemherstel. Ik heb toen Microsoft in Amsterdam gebeld en e.e.a uitgelegd. De medewerker heeft van alles geprobeerd zonder resultaat. Uiteindelijk moest ik het volgende downloaden:

www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Dat heb ik gedaan en toen werd windows opnieuw geïnstalleerd met behoud van documenten, afbeeldingen en alle downloads plus alle e-mails.
Windows werkte toen weer als nieuw.

Ik durf dit eigenlijk niet weer te doen omdat mijn PC nu als een trein loopt.

Het is alweer een tijdje geleden, dus ik weet niet of die download nog wel werkt.
Weet jij dat Abraham54?
 
Gewoon de snelle scan van Windows Defender gebruiken - ca 5 minuten was dat in mijn oude Dell uit 2009 met Windows 10 1809.

Elke dag Malware Bytes MBAM gebruiken is een beetje overkill - éénmaal wekeleijks is genoeg.

Gebruik jij Windows 10 Home of Professional?
 
Windows 10 Home.
 
Abraham54 die download in post 11 is eigenlijk een upgrade naar een nieuwe windowns 10, in dit geval naar de upgrade van oktober 2018.
Als ik dat uitvoer, behoud ik dan mijn data zoals documenten etc. ?
 
Welke versie Windows 10 gebruik jij dan nu?

Klik tegelijk op de Windows toets en de R-toets.
Het venster Uitvoeren komt te voorschijn.

Type of kopieer winver als opdracht en geef dan Enter.
Laat weten welke versie genoemd wordt.
 
In post 1 heb ik dat reeds gemeld.
Mijn huidige versie is: 1809, build 17763.253
 
Een nieuwere versie is dan niet mogelijk.

Uiteindelijk was ik zelf Windows 1809 helemaal beu, omdat ik middels Notepad++ van het ene op andere moment niks meer kon en mocht doen.
Maar op dat draaide er al een andere antivirus in mijn Windows, omdat ik Windows Defender beu was geworden, mede omdat wat jij er mee ervaart.

Ik zelf ben teruggegaan naar Windows 8.1 professional.
Daarnaast wacht ik op nieuws van een leverancier in Duitsland via Rakuten.de over Windows 10 Enterprise, de licntie daarvoor kan je in Duitsland echt redelijk goedkoop krijgen.
Waarom Enterprise - geen gedonder meer met games van derden, die MS stiekem in het startmenu erbij zet.

Ook dan zal ik een andere antivirus gaan gebruiken, ook al is Windows Defender goed genoeg.
Thans gebruik ik AVG Free 2019 en ben in tegenstelling tot vroegere versies er zonder meer tevreden mee.
Je merkt er weinig van en ook het booten wordt nog nauwelijks vertraagd, wat met eerdere versies echt wel een probleem was.
 
Mijn PC loopt als een trein, maar ik denk dat mijn windows defender niet optimaal is.

Goedemorgen Ikkwav,

Krijg jij wel regelmatig Defender updates binnen?
Want die foutcode heeft met updaten te maken.
 
Wil je het volgende even doen.
Om te kijken of er fouten aanwezig zijn.
De scan gewoon laten lopen en niet onderbreken, ook al blijft hij lang hangen op een bepaalde %
Aan het eind kun je zien of er fouten zijn gevonden en herstelt.

- Open het start menu en typ "cmd"
- Klik het zoekresultaat cmd (command prompt) met rechts aan en kies uitvoeren als administrator
- Bevestig de prompt met ja
- Typ daarna "sfc /scannow" en druk op enter
- Laat ook deze scan lopen en controleer of er fouten worden gevonden
- Voer de scan bij niet herstelde fouten opnieuw uit met "sfc /scannow"
 
aarie25 ik heb sfc /scannow gisteren nog uitgevoerd. Alles was perfect in orde.

Ik heb nu net maar Media Creation Tool (1809) uitgevoerd en tijdens de installatie op annuleren gedrukt, omdat ik anders mijn windows opnieuw moet bijwerken zoals ik dat wil.
In ieder geval kan ik, indien nodig, Media creation tool 1809 gebruiken met behoud van al mijn apps en data.
Ik wacht nog een paar dagen en kijk hoe het met defender afloopt, als het mij verveelt dat ga ik over op Media Creation tool 1809 om windows opniew te installeren met behoud van all mijn apps en data.

O ja, ccleaner gebruik ik niet meer, maar ik denk dat ik "wise disk cleaner" ook maar niet meer gebruik.
Kijken wat het resultaat is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan