• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Windows 10 ziet apparaten op netwerk niet (meer), wel internet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb mijn vorige Ziggo modem nog liggen.
Gaat vermoedelijk niet meer werken. Ze leggen tegenwoordig de aansluiting vast op het macadres. Is dat niet geregistreerd in dhcp krijg je geen ip meer.
 
Jawel, een Compal. Ik heb een Arris. Maar ook dat mag tegenwoordig de pret niet drukken.

Ik heb nu gelukkig een Ubee1318ZG, want met de connectbox had ik een hoop problemen.
Net als veel andere mensen door de Puma chip die in de Arris en Compal zit :rolleyes:
 
Mijn virusschecker en firewall is (al jaren) Bullguard. Ik heb Bullguard ook al uitgezet, zonder resultaat.
Heb jij alles van Bullguard uitgezet?
Want veel anti virus programma`s hebben meerdere opties.
Misschien kun je Bullguard eens verwijderen, zoidat je de Windows Defender en Windows firewall krijgt.
 
Ik heb de connectbox 2x gereset, zonder resultaat. De tweede keer zonder kabels erin en daarna alleen de laptop bekabeld aangesloten: ik kon nog steeds niet in de router inloggen. Toen bleek ook dat de Ziggo Wifi app op mijn iPad de aansluitingen op het netwerk nog steeds weergaf. Het kan dus goed zijn dat deze app de andere apparaten ook niet zag, maar wel toonde.
Ziggo gebeld: er komt dinsdag een monteur langs met de “dreiging”: als het niet aan de router ligt dan kost het geld…
 
Ziggo gebeld: er komt dinsdag een monteur langs met de “dreiging”: als het niet aan de router ligt dan kost het geld…
Dat is normaal, want als het niet bij Ziggo zelf ligt kost het 50 euro.
Want vaak ligt een probleem bij de klant zelf en niet aan de aansluiting van Ziggo.
Dus hopelijk ligt het in jou geval aan het modem.
Wat je nog wel kunt proberen is om in te loggen op het modem met een andere browser of de geschiedenis van de browser te wissen.
 
Ik heb in Chrome de geschiedenis gewist, zonder resultaat. Toen Edge geprobeerd: zonder resultaat. Daarna Firefox vers geïnstalleerd, zonder gegevens over te nemen van Chrome: kan nog steeds niet inloggen. Op mijn iPad met Safari kan ik wel inloggen maar na inloggen kom ik niet verder…
 
Dan morgen maar afwachten, want normaal zou je zonder problemen moeten kunnen in loggen.
 
De Ziggo monteur is geweest en volgens hem was er niets met de modem/router mis. Hij kon met zijn laptop wel alles zien en benaderen in mijn netwerk. Ik heb gisteren W10 opnieuw geïnstalleerd met behoud van mijn bestanden. Ik kan weer in de Connectbox inloggen. Printer geïnstalleerd en NAS aangesloten: alles werkt weer! Wat een opluchting :grinning:

Iedereen hartelijk dank voor het meedenken en adviseren!
 
Fijn dat het is opgelost.
 
De Ziggo monteur is geweest en volgens hem was er niets met de modem/router mis.
Betekent dit nu dat je wel een factuur krijgt voor de monteur? Zou wel jammer zijn.

In elk geval fijn te horen dat het opgelost is!
 
Betekent dit nu dat je wel een factuur krijgt voor de monteur? Zou wel jammer zijn.
Ja, het kostte 40 euro: starttarief incl. 30 minuten werk. Zijn conclusie was dat het niet aan Ziggo ligt. Hij heeft nog wel wat basis instellingen in mijn computer bekeken, maar mag daar eigenlijk niets aan doen. Zijn idee was (hij mag dit niet adviseren, dat behoort niet tot zijn werk) dat ik W10 opnieuw zou kunnen installeren. Dus dat maar uiteindelijk gedaan.
Samen met de Student Aan Huis kostte dit grapje 100 euro plus enkele uren werk om W10 te installeren en alle programma's er weer op te zetten. Bestanden waren goed blijven staan. Gelukkig is het nu opgelost. Als er iets is wat mijn humeur niet ten goede komt is niet werkende apparaten...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan