1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Windows 10

Discussie in 'Overige Windows versies' gestart door fredjeh, 6 okt 2014.

Discussie Windows 10 in het Overige Windows versies forum op nationaalcomputerforum.nl/.

1. fredjeh

fredjeh Enthousiast

Plaats dit maar hier, al iemand aan het werken met windows 10

2. porrelaar

porrelaar Lid

3. Marcel1600

Marcel1600 Nieuw lid

Hallo,

Vorige week heb ik Windows 10 virtueel getest en daarna op mijn laptop geinstalleerd en ik draai er nu al een week mee.

Je kan een overzicht zien van de vernieuwingen met wat screenshots:
    http://www.peopleware.nl/posts/windows-10-preview-features

Neem even een kijkje en als er vragen zijn dan hoor ik het wel.

Groetjes
    Marcel

4. Rubensky

Rubensky Moderator

je weet wel dat Windows 10 nog lang niet af is? En dat er nog geen updates zijn waardoor het eigenlijk nog zo lek is als een zeef?

Kijk daarom uit met het doen van bankzaken e.d. Microsoft raadt het ook ten zeerste af. Ze geven aan dat je het virtueel of op een andere pc moet proberen niet op je primaire PC.

5. Marcel1600

Marcel1600 Nieuw lid

Ja, ik weet de status (dit wordt ook toegelicht in mijn Blog).

Maar het ligt wel iets genuanceerder, "zo lek als een zeef" is natuurlijk niet zo. Er kunnen fouten ontdekt worden die mogelijk niet gedicht worden.
    Ik zal niemand aanraden om nu al Windows 10 te gaan draaien, maar omdat ik zelf in de ICT werk doe ik mee met de tech preview.

Groet
    Marcel

6. Rubensky

Rubensky Moderator

Je dat laatste doe ik ook maar dan wel virtual :smile: en wat betreft de lekken ik schrijf het inderdaad wel heel stevig maar dat doe ik om duidelijk aan te geven dat er (natuurlijk zijn die er altijd) maar zeker nu nog lekken inzitten die nog moeten worden gedicht.

7. Abraham54

Abraham54 Administrator

De huidige preview versie van Windows 10 is echt niet bedoeld om als hoofdprogramma gebruikt te worden.

8. Marcel1600

Marcel1600 Nieuw lid

Nog even terugkomend op de Windows Updates, er worden wel updates uitgebracht voor de Windows 10 Technical Preview.
    Van de week had ik 6 updates. Tot op heden draait het best goed, dus ik kan niet wachten tot de officiele versie uit komt.

Marcel

9. Rubensky

Rubensky Moderator

Ik heb ook goede hoop op Windows 10! 1 van de nieuwe dingen waar ik wel heel blij mee ben is dat de Ctrl C en Ctrl V gebruikt kunnen worden in het command prompt.

10. Emi

Emi NCF Goeroe

dat de ctrl c en de ctrl v kunnen gebruikt worden in de cmd was eerder ook al mogelijk onder de windows 8 - 8.1

11. Rubensky

Rubensky Moderator

O! Als ik met de Ctrl V een commando wil plakken in het CMD dan krijg ik het ongeveer ^zo te zien: ^V maar wordt niet jet commando geplakt. Hoe doe jij dat dan Emi?

12. Emi

Emi NCF Goeroe

je heb gelijk wat betreft de ctrl optie met de C en de V gebruik je ctrl+V krijg je ^v
    ik gebruik kopieeren en plakken ( dacht dat dit hetzelfde was ) *vergissing van me !

Laatst bewerkt: 18 okt 2014

Deel Deze Pagina