• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 11 Contextmenu Explorer & Startmenu aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

schults2005

Vaak hier
Lid geworden
11 nov 2005
Berichten
558
Waarderingsscore
7
Persoonlijk vond ik de rechtsklik in Verkenner niet prettig, Gebruik deze het meeste voor Openen met (aanwezig) en Nieuwe map maken en bestand of map verwijderen. De laatste 2 zie je pas als je meerdere opties aanklikt. Intussen met behulp van winaero aangepast. (zie afbeelding)
Volgende punt Is het werken via Start.
Als je daar op klikt zie je meteen rechtsboven keuze staan "Alle apps " Ik vind dat niet prettig.
Oke je kunt in die ruimte je meest gebruikte apps kwijt, zodat je die stap niet hoeft te doen.
Maar die heb ik natuurlijk al als snelkoppeling op mijn bureaublad staan, dus leuk idee, maar nutteloos.
Rechtsklik op knop start geeft WEL hetzelfde resultaat als in W10.

Ben dus op zoek om in principe dezelfde werking te krijgen als in windows 10 bij linksklik op start, dat ik meteen ALLE apps alfanumerik in beeld krijg.

Google heeft me tot nu toe niet geholpen. :)
 

Bijlagen

  • winaero..jpg
    winaero..jpg
    58,7 KB · Weergaven: 15
Gebruik verkenner zelden, onhandige file browser.

Ik gebruik Total Commander maar Free Commander kan het meeste ook.

Daarnaast gebruik ik Quick Launch en heb de werkbalk boven, ook handig, in W11 is dat niet meer mogelijk maar kun je die vast pinnen, kan ook.
 
@Lange Pier zoals ik al schreef Verkenner gebruik voor openen met, map maken map/bestand verwijderen. Dus geen ander (extra) programma nodig.
MAAR
Het gaat mij nu nog om het startmenu. Daarvan wil ik dat het net zo werkt als in W10.
 
Op diverse sites wordt dit als oplossing aangedragen:
Navigeer in het Windows-Registry naar: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\
Explorer\Advanced\ etcetera

Maar helaas dat werkt niet bij mij. WANT:
But with the release of Windows 11 Build 22000.65, this registry key now serves no function
 
@Lange Pier werkbalk bovenin zou moeten kunnen met start11, kost 6,99€

Enhance​

Bring back missing features from previous versions of Windows like moving the taskbar to top of your display or the Windows 10-style taskbar context menu.
 
wil jij het startmenu kunnen aanpassen dien je de vervanger te gebruiken van Classic Shell want zoals je reeds vermelde werkt de register aanpassing niet meer ..
link naar het OpenShellMenu 4.4.160
 
**opmerking betreffende het OpenShellMenu ook deze is niet meer te gebruiken op de build 22000.318 ""pas bemerkt ""
 
WinAero Tweaker is de tool waarvan in de eerste post een screenshot staat. Ik heb deze zelf ook al eens gebruikt voor Win11 wat er voor zorgde dat ik weer het klassieke rechtsklik menu tevoorschijn had. Dit is dus niet de instelling die je zoekt om het start menu hetzelfde als Win10 te krijgen.

 
WinAero Tweaker is de tool waarvan in de eerste post een screenshot staat. Ik heb deze zelf ook al eens gebruikt voor Win11 wat er voor zorgde dat ik weer het klassieke rechtsklik menu tevoorschijn had. Dit is dus niet de instelling die je zoekt om het start menu hetzelfde als Win10 te krijgen.

Ja slimmie dat beschrijf ik ook min of meer in mijn 1ste post met in de afbeelding wat je dan moet doen.
 
startallback voor w11 werkt prima doch geeft niet echt het Windows 10 startmenu weer eerder wel het Windows 7 startmenu
 
Als het echt zo belangrijk is.
 
@Lange Pier die register hack waar jij naar verwijst werkte eerder wel maar sinds build 22000.65 niet meer ..zie ook eerder bericht #4 van de TS .
 
Snap nooit zo goed waarom mensen Windows steeds willen laten uitzien als de versie ervoor, gewoon aan wennen dan weet je niet beter.

Beetje vastgeroest en of de reg. hack niet werkt heb ik niet getest.
Zo te zien zijn er ook andere opties.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan