• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 11 discussietopic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Microsoft heeft al een beetje bijgestuurd en heeft de bijgevoegde instructies voor "oudere" pc's gepubliceerd. Ik heb ook een zelf-samengestelde pc met een i7-7700 cpu. Ik heb eerst een image gemaakt en nadien de register tweak gedaan. Via Media Creation Tool de image gedownload en uitgepakt in een mapje. Dan vanuit windows een setup gedaan met behoud van apps en bestanden. Je krijgt gaandeweg een waarschuwing van Microsoft dat alles op eigen risico is maar het werkt perfect. Updates komen ook op de normale manier binnen.
Ik heb ook een HP laptop met een i5-6250 cpu waar ik hetzelfde heb gedaan maar dan zonder behoud van app en persoonlijke bestanden (propere installatie) en warempel, ook daar werkt dit als een tierelier.
 

Bijlagen

  • Oudere-PC-install.zip
    42,8 KB · Weergaven: 7
Ik heb de i7-7700, 5,60Ghz
Kaby Lake met socket 1151 LGA
Mijn computer is nu 4 jaar oud volgens windows, dus ik heb waarschijnlijk een van de laatste van de oude serie gekocht.
Ik heb het probleem kunnen oplossen.
Ik heb via een youtube film een bestand gedownload om dat probleem te omzeilen.
Het is namelijk een aangepaste map appraiserres.Deze map vervangen in de uitgepakte originele windows11 download, daarna kun je windows 10 updaten naar windows 11
Ik heb het gedaan en windows 11 werk prima bij mij. Ik heb zelfs al enkele updates gehad.
Er is echter wel een klein nadeel t.o.v windows 10, namelijk de groote van pictogrammen op de taakbalk
windows 11 heeft daar geen mogelijkheid voor in instellingen, zoals windows 10 dat nog wel had.
Met andere woorden, de pictogrammen op de taakbalk zijn nu net zo groot als de normale in windows XP t/m 10.
Ik heb wel een aanwijzing gevonden om het formaat te wijzigen in het register, maar dan blijkt dat dit het kleinste formaat is.
Ik ben maar vast begonnen om enkele pictogrammen te verwijderen, vooral die, die je in het rechtsklikmenu bij een map ook kunt vinden.
Al met al ben ik niet ontevreden met windows 11
Ik voeg het bestand appraiserres toe.
 

Bijlagen

  • appraiserres.zip
    31,7 KB · Weergaven: 4
Voor ik uberhaupt iets doe met Windows 11
Hoe zit het met Privacy ?
Ik las ergens bij een update van Windows 10, waarbij ook een check aangeboden werd om te kijken of mijn sysyteem ook geschikt zou zijn voor Windows 11, dat TPM 2.0 ontbrak. En dat dat voor safety en indentification was. En nu kan ik zelf het wel regelen met Windows 11 en die: TPM 2.0. Maar als ik die begrippen tegenkom, wordt ik gelijk heel achterdochtig. En weet ik niet eens of ik Windows 11 wel wil ?!
 
Eigenlijk snap ik deze hele discussie niet, je hoeft helemaal niet Windows te gebruiken, er zijn zat Linux of aanverwanten besturingssystemen die en gratis zijn en niet zo kwetsbaar zijn.

Microsoft wil alleen een besturingssysteem die erg veilig is voor zijn gebruikers en daar hebben ze diverse eisen aan gehangen, take it of leave it.
 
Qua privacy wordt er in W11 evenveel gepiept als in W10. Van zodra je Windows gebruikt (of enig ander medium dat verbonden is met het www) geef je een groot deel van je privacy op. Het blijft aan de gebruiker hoeveel je wil vrij geven. "Mijn privacy wordt beschermd" vind ik klare onzin, dat bestaat niet meer. Zorgvuldig zijn met wat je deelt is de boodschap.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan