• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 11 discussietopic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roxmarie

Gewaardeerd
Lid geworden
3 jul 2010
Berichten
1.609
Waarderingsscore
233
volgens mij zit de halve wereld te upgraden, ik raak niet op de site! Maar goed laptop draait nog op windows 11, maar ik denk niet lang meer, omdat er geen updates meer komen voor een systeem wat niet aan de eisen voldoet.
 
Ik wacht het geduldig af, zag dit al wel in Windows update staan :)

Op deze pc kan Windows 11 worden uitgevoerd.
Goed nieuws — Uw pc voldoet aan de minimale systeemvereisten voor Windows 11. De specifieke timing voor wanneer deze wordt aangeboden, kan variëren naarmate we het voor u voorbereiden.
 
Mijn werklaptop hebben we gisteren over gezet, dat is dan ook een Microsoft Surface laptop. Van de laptop van mijn vrouw (2 jaar oud) wordt de processor niet ondersteund. We wachten het met die wel even rustig af. Ik verwacht dat de ondersteuning wel uitgebreid gaat worden, maar dat ze dat eerst nog iets verder willen doortesten en door ontwikkelen. Microsoft wilde af van een versplintering van besturingssystemen, dus dan zullen ze wat oudere hardware ook moeten gaan ondersteunen.
 
Ik hoop dat ze eindelijk eens met een Windows versie komen die ze lang gaan ondersteunen en onderhouden. Zodat problemen opgelost worden en lekken gedicht. Gewoon een veilig en stabiel systeem bouwen zou volgens mij de opzet moeten zijn.
 
Ik hoop dat ze eindelijk eens met een Windows versie komen die ze lang gaan ondersteunen en onderhouden. Zodat problemen opgelost worden en lekken gedicht. Gewoon een veilig en stabiel systeem bouwen zou volgens mij de opzet moeten zijn.
In principe doen ze dat nu, Windows 11 is een doorontwikkeling van Windows 10 en je kan deze upgraden zonder dat je een schone installatie hoeft te doen. Tot nu toe werkt bij mij alles zoals ik zou verwachten.

Ik zie Windows 11 momenteel gewoon als een grote update van Windows 10, waarop weer verder wordt geborduurd. Eigenlijk gewoon een 2.0 versie van Windows 10. Alleen omdat de update zo veel wijzigingen meebrengt hebben ze er een nieuwe naam aan gehangen.
 
Als je het zo ziet heb je gelijk inderdaad.
 
Zowel mijn desktop (i7 2600k) als laptop (i3) zijn van 2012 dus ik kan een upgrade wel vergeten. Ik vind het ook prima. Tegen de tijd dat Windows 10 out of support is (2025?) zal ik wel nieuwe hebben aangeschaft.
 
Blijft de eis van de processor, die dient van de 8e generatie zijn dus het verminderen daarvan zou ook nodig zijn.
Heb een CPU van de 3e generatie en dan werkt de upgrade sowieso niet.

Heb op een andere PC met W10 en W11 insider versie die met de key van die W10 nu als PRO werkend en ook de updates werken waar Microsoft nogal moeilijk over doet.
 
Hier vanmorgen ook de melding gekregen dat Windows 11 in aantocht is met de melding om te checken of mijn pc voldoet, 6 generatie CPU dus niet up te graden.
Op een andere pc een Win 11insider versie draaien die niet voldoet aan de eisen, deze werkt ook zoals bij Lange Pier.
1633538339069.png
 
Ik mag ook nog niet upgraden. Mijn processor wordt niet ondersteund en ik heb blijkbaar niet de goede TPM.

615e052d4cfb3-2021-10-06_22_17_07-Pc-statuscontrole.png
 
:cool: ik denk dat heel Nederland dit soort melding krijgt op de Computers ,voldoet niet aan de
systeemvereisten voor Windows 11
Sowat ,ik bespaar mij alle moeite en blijf gewoon bij Windows 10 ,die tot en met 14 oktober 2025
ondersteunt blijft ,en dan eens kijken voor een nieuwe Computer 🥱
 
:cool: ik denk dat heel Nederland dit soort melding krijgt op de Computers ,voldoet niet aan de
systeemvereisten voor Windows 11
Mijn Levono laptop komt wel in aanmerking.
Mijn Asus laptop niet, maar die gebruik ik toch het minst.
 
Blijf het toch vreemd vinden dat ze met dit soort eisen komen. Zeker qua processor op een i7-6700K moet makkelijk Windows 11 kunnen draaien. Evenals op veel andere nu niet ondersteunde processoren.
 
Kan niet de reden vinden waarom het alleen kan met processoren van de Coffee Lake generatie en hoger.

W+r en tpm.msc invoeren, miss. is dat het probleem?
 
Hij kan hem niet vinden is dan de melding. Ik zal mijn BIOS er eens op nazien.
 
Ik heb een Intel Core i7-7700 CPU @ 3.60Ghz.
Normaal zou je zeggen, dat moet genoeg zijn.
Op mijn moederbord heb ik TPM 2.0 ingeschakeld want dat zit er inderdaad op, op mijn MSI Z270 SLI PLUS (MS-7A59) (U3E1) moederbord.
De check geeft nu dus ook aan dat mijn TPM 2.0 ingeschakeld.
Blijft nog het feit van mijn CPU.
Ik heb mijn computer zelf samengesteld met losse componenten en die zijn nu ongeveer 4 jaar oud.
Nu heb ik begrepen dat Windows wel vaker nieuwe eisen heeft gesteld aan de apparatuur, maar op het laatste ogenblik toch en stap terug heeft gedaan.
Ik denk dat dat ook nu weer het geval zal zijn, want anders kunnen de fabrikanten veel nieuwe computers weg gooien omdat ze niet aan de eisen van Microsoft voldoen voordat ze verkocht zijn.
Bij de nieuwere computers zit TPM er al op maar moet ingeschakeld worden, ot er zit een socket op waar je een TPM dongle in kunt steken.
Wat betreft de CPU denk ik dat Microsoft zich toch nog eens achter de oren zal krabben en die eis zal verlagen. De signalen dat dat zou gebeuren zijn er al.
Even afwachten dus
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan