• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Windows 11 ellende/ microsoft account

Status
Niet open voor verdere reacties.

hotabibber

Gevestigd lid
Lid geworden
25 nov 2015
Berichten
287
Waarderingsscore
17
Heb hier een redelijk nieuwe pc staan (ruim een jaar oud) waar Windows 10 op staat. Deze pc gaat naar iemand anders toe en ik wil er gelijk maar Windows 11 van maken.

Maar de persoon waarvan hij is, heeft geen Microsoft Account en dit heb je helaas nodig voor een Windows 11 home versie.

Ten eerste vind ik het al belachelijk dat je een Microsoft account nodig hebt bij Windows 11.

En wat nog achterlijker is dat je bij het maken van een Microsoft account je een aantal plaatjes moet draaien in de juiste stand.

Hier zit nou dus het probleem.

We hebben het een X aantal keren geprobeerd om dit voor elkaar te krijgen met 3 verschillende mensen hebben er naar gekeken. We kregen de plaatjes niet zoals Microsoft ze wilde hebben. Op den duur moesten we zelfs 20 plaatjes omdraaien.

Hoe krijg je in zo'n geval een account geregistreerd als het met 3 mensen niet lukt om een die stomme plaatjes goed te krijgen.

En wij moesten best wel lachen. Sommige plaatjes leken aardig op twee neukende beren/ beesten. Maar het zal wel wat anders zijn uiteraard.

Maar ik zet er nu maar Windows 10 terug op deze pc.

Hoe jaag je mensen weg bij Microsoft ? Juist om op zo'n voet verder te gaan.

Nu mijn vraag zijn wij met drie mensen gestoord of hebben hier nou meer mensen problemen mee ?
 
Ik heb mijn laptop naar Windows 11 geüpgraded , en gebruik gewoon een lokaal account.
Dit terwijl ik gewoon een internet verbinding tijdens het upgraden had.
Dus ondanks dat het verplicht zou zijn, ging het hier gewoon verder, hoe ik het onder Windows 10 ook had.

Je kunt hier de tweede post eens doornemen.
 
Ik probeerde een compleet schone installatie te doen. Nu zet ik er 10 op en dan wat jij zegt upgraden.

Maar heb jij geen Pro versie Arie?

Want bij de Pro versie kan dat zo gedaan worden, dit is een home versie, wat ik begrepen heb is dat het bij home altijd een Microsoft account nodig hebt voor Windows 11.
 
Nee ik heb een home versie.
Ik heb nog een link in mijn eerste bericht gezet.
 
Dank je ga het bekijken. Hij is nu bijna klaar met updates 10 dan beginnen met 11.

Link gezien ga kijken of dat nog werkt.
 
Hopelijk lukt het nu zonder een verplicht Microsoft account :)
 
Hoi Arie,

Inderdaad eerst Windows 10 en dan Windows 11 erover heen werkt wel zonder account.

Alleen dubbel werk op deze manier maar het is niet anders.

Maar gebruiksvriendelijker wordt het allemaal niet.
 
De meeste mensen zullen via Windows update upgraden en dan gaat het bij de meeste wel goed.
Maar het belangrijkste is dat het gelukt is.
 
Tis wel mogelijk, wel wat omslachtig maar toch.

Daarnaast is het geen verplichting om Windows te gebruiken en je bent geen eigenaar van Windows op je PC, dat is Microsoft met zijn eisen.

Er zijn ook honderden Linux distributies die je gratis kunt gebruiken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lange Pier,

Klopt helemaal wat je zegt.

Ben me zelf ook een beetje aan inwerken in Linux Mint.
 
Miss. dat het ook werkt als je het internet eraf laat?
 
Helaas werkt dat niet bij een schone home installatie. Wel bij de pro versie.
 
Daarnaast is het geen verplichting om Windows te gebruiken en je bent geen eigenaar van Windows op je PC, dat is Microsoft met zijn eisen.
Daar zit je toch half verkeerd. Microsoft is geen eigenaar van Windows op je PC. Microsoft is eigenaar van de software, punt.
Je betaald een licentie om de software te gebruiken op jouw pc. Een bouwvereniging mag jou ook niet vertellen wie je wel en niet binnen mag laten in je huis.
Windows mag je niet verplichten om jouw eigendom (de pc) extern toegankelijk te maken dat is in Europa niet toegestaan.
Verder staat er ook niet een dergelijke verplichting in het licentie gebruikersrecht vermeld en dat is wel noodzakelijk als MS daar een dergelijke verplichting tegenover wil stellen.

Dat gezegd hebbende.... ik heb recent op een nieuwe pc van mijn zus een nieuwe installatie van Windows 11 gedaan. Daarbij was het relatief gemakkelijk om de boel te omzeilen.
Ik weet niet meer of ik al dan niet de netwerkkabel heb uitgetrokken of een optie er voor gebruikt heb.
Het ging daarbij om een Windows Home versie.
 
Hoe had je dit dan geregeld het omzeilen?
 
Bij een schone installatie wacht ik tot het moment dat de computer zegt op nieuw opstarten en aftelt 10,9,8,enz
Op dat moment haal ik de opstartbare usb stick eruit om te vermijden dat de computer opnieuw installeert(bij verkeerde bios instelling) en de internet kabel.
Vervolgens als je de account procedure voorbij bent de internet kabel weer aansluiten voor noodzakelijke drivers en updates
 
Hoi Piranja,

Dat heb ik ook gedaan na het aftellen de USB stick eruit gehaald. Dit deed ik ook bij Windows 10 om niet het risico te lopen dat hij weer van voren af aan begint met installeren.

Bij een schone Windows 11 home versie was dus het probleem dat je niet voorbij de account kwam zonder internet te hebben.

Weekend of begin komende week ga ik nog een keer op mijn eigen pc testen met een schone Windows 11 home versie. Hier kom ik op terug.
 
@Lange Pier Ik denk dat je het punt mist wat ik wilde maken. Ik was misschien iets onduidelijk, maar er is een verschil tussen eigenaar van software zijn en eigenaar van software op een PC zijn. Op de PC is er slechts sprake van verhuur van de software. Dat scheelt v.w.b. wat de eigenaar/maker van de software wel of niet mag.
 
Hotabibber kan zijn dat je gelijk hebt dat het veranderd is ,kan ook zijn dat de kleine lettertjes nog kleiner geworden zijn voor de voortgang .
het is al een paar maanden geleden dat ik de installatie op een oude (niet geschikte) pc gedaan heb.
Succes
Rien
 
Heb de usb-stick gewoon laten zitten gaat gewoon verder met de installatie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan