• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Windows 11 installatie ziet geen harde schijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

hotabibber

Gevestigd lid
Lid geworden
25 nov 2015
Berichten
287
Waarderingsscore
17
Hallo,

Ik heb hier een Acer Aspire XC-1660 pc staan. Deze is net een 2 maanden oud ongeveer. Van oorsprong zit hier Windows 10 home op met een update naar Windows 11.

Maar ik wil eigenlijk gewoon Windows 11 er rechtstreeks op zetten. Maar dat lukt niet. Hij ziet mijn schijven die er in zitten niet bij de installatie.

Ik sluit een foto bij van het scherm waar de schijven normaal gesproken naar toe moet schrijven

Ik sluit een aantal foto's bij van de Bios wat ik zie. Hopelijk zijn de foto's duidelijk genoeg.

Weten jullie hoe ik de Windows 11 er rechtstreeks op zet ?

Scherm waar je normaal gesproken de schijven moet kiezen staat onderaan dat ik een stuur programma moet laden ?

Moet dit inderdaad gedownload worden en ergens op de pc geplaatst worden ?
 

Bijlagen

  • IMG_20220311_135629092.jpg
    IMG_20220311_135629092.jpg
    288,8 KB · Weergaven: 21
  • IMG_20220311_135955785_HDR.jpg
    IMG_20220311_135955785_HDR.jpg
    242,7 KB · Weergaven: 21
  • IMG_20220311_140058068.jpg
    IMG_20220311_140058068.jpg
    301,2 KB · Weergaven: 17
  • IMG_20220311_140350828.jpg
    IMG_20220311_140350828.jpg
    217,5 KB · Weergaven: 23
Zal een UEFI systeem zijn die ten onrechte BIOS wordt genoemd.

En de foto's zijn er niet.

En via de bootable W11 USB stick zie je niets bij de geavanceerde schijfopties?
 
Hoi Lange Pier,

Je reageert heel snel. Foto's waren te groot moest ze eerst verkleinen. Nu staan ze er wel goed bij.

Zojuist eventjes opnieuw opgestart maar helaas zie ik geen geavanceerde schijfopties staan.
 

Zit een M.2 SSD die niet wordt herkend.

En wat is het probleem om W10 te upgraden? die werkt wel v.a. de M.2?

Zou eens contact opnemen met Acer anders.
 
Klop zit een M2 SSD in.

Bij nieuwe installatie is het dubbel werk. Eerst 10 erop en daarna upgraden met 11.

Dank je voor de link. Ga eens kijken of ik er uit kom. Anders zoals je zegt vragen aan Acer. Maar weet niet of ze dit gaan ondersteunen en zullen waarschijnlijk zeggen Updaten.
 
Gewoon de Intel IRST driver ( Intel® Rapid Storage Technology, dat is het stuurprogramma voor de harde schijf controller. ja, daar vallen SSD's zoals die vn jou ook onder) downloaden van deze pagina: Product Support | Acer Nederland

Een van de twee drivers, ik gok de bovenste, kan je op een usb stick zetten en deze toevoegen tijdens de installatie (foto 1, stuurprog laden klikken.) dan vindt hij wel de drives en kan je Windows 11 installeren.

Let even op tijdens het configureren van windows vraagt de installatie of de bestanden in de cloud gezet moeten worden of lokaal bewaard moeten worden. in de cloud staat standaard AAN. als je dat niet wil, meteen uitzetten.
 
Ik wil jullie beide bedanken voor de zeer snelle reacties.

Ik moet ook zeggen dat Windows 11 er nu in zijn geheel met een schone installatie erop staat.

Het is dus gelukt dankzij de link van Lange Pier.

En stom dat ik zelf niet aan die instelling gedacht had om er naar te kijken, want achteraf gezien had ik dit moeten weten.

De driver was dus niet nodig in dit geval.

Ook bedankt voor de tip omtrent de Cloud. Dit was mij ook bekend maar staat wel erg klein geschreven door Microsoft je kijkt er zo over heen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan