• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 11 start helemaal niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

peterke123

Nieuw lid
Lid geworden
18 dec 2022
Berichten
14
Waarderingsscore
0
Ik heb gisteren een systeemherstel uitgevoerd op mijn laptop en als ik deze nu terug wil opstarten vraagt Microsoft om de Bit lock sleutel in te voeren , deze heb ik echter niet en in mijn Microsoft account vind ik deze ook niet , opstarten in veilige modus lukt me ook niet .

Wat kan ik doen om mijn gegevens te behouden , want een volledige herinstalatie van Windows zie ik niet zitten omdat al mijn gegevens dan verwijderd zijn .
 
Als de installatie om een bitlocker sleutel vraagt dan heb je een GROOT probleem. Zonder die sleutel kom je NOOIT meer aan je gegevens.

Misschien heb je een keer zitten spelen met wat beveiligings opties en "per ongeluk" geactiveerd. Of heeft iemand anders het geïnstalleerd? Als het een laptop van je werk is, vraag het bij systeembeheer / helpdesk, misschien hebben ze een master key voor bitlocker.
 
zonder de bitlock herstel sleutel zal er niets anders op zitten dan een verse instal ..
indien de bitlock herstel sleutel opgeslagen werd in je Microsoft account dan dien je via een andere computer deze op te halen .



BitLocker kan uw apparaat op drie manieren beveiligen:


  1. Uw apparaat is een modern apparaat dat voldoet aan bepaalde vereisten voor het automatisch inschakelen van apparaatversleuteling: in dit geval wordt uw BitLocker-herstelsleutel automatisch opgeslagen in uw Microsoft-account voordat beveiliging wordt ingeschakeld.
  2. Een eigenaar of beheerder van uw apparaat heeft BitLocker-beveiliging (op sommige apparaten ook wel apparaatversleuteling genoemd) ingeschakeld via de app Instellingen of het Configuratiescherm: in dit geval heeft de gebruiker die BitLocker inschakelt, geselecteerd waar de sleutel moet worden opgeslagen of (in het geval van apparaatversleuteling) automatisch geregistreerd bij zijn Microsoft-account.
  3. Een werk- of schoolorganisatie die uw apparaat beheert (nu of in het verleden) heeft BitLocker-beveiliging ingeschakeld op uw apparaat: in dit geval heeft de organisatie mogelijk uw BitLocker-herstelsleutel.
 
Hier wordt uitgelegd, waar je een herstel sleutel in jou Microsoft account kunt vinden.
Hopelijk dat je hem daar kunt vinden.
 
Hallo de Bit lock herstelsleutel is niet te vinden in mijn Microsoft account ik kan hier inloggen via mijn tablet , ook heb ik nooit liggen te neuzen in mijn account en hierbij zelf veranderingen aangebracht , wel heb ik een herstelsleutel ID met veschillende cijfers en letters (32 in totaal )van Microsoft , kan ik hiermee mijn Bit lock code soms aanvragen ?
 
welke jij noemt is je ID en deze bestaat inderdaad uit cijfers en letters ( 32 ) doch deze dient enkel om op deze gelockte computer aan te geven dat deze van u is .. als deze ID aanvaard word dan dien je als nog de bitlocker herstelsleutel in te geven .. en deze bestaan enkel uit 48 cijfers in groepjes van 6
*normaler wijze verkreeg je samen met het ID ook je bitlocker herstel sleutel ...
 
@peterke123

Nee dat gaat niet lukken, eenmaal kwijt kun je geen nieuwe aanvragen.

Maar als jij hebt ingelogd zoals in de video en daar geen sleutel kunt vinden, dan wordt het lastig om dit zo op te lossen.

Niet toevallig meerdere gebruikers met een Microsoft account op deze computer gehad?
 
dan zit er niets anders op dan een verse instal .
 
Hopelijk geen belangrijke bestanden erop staan.

Als u de BitLocker-herstelsleutel niet kunt vinden en geen configuratiewijziging kunt herstellen waardoor deze mogelijk is vereist, moet u uw apparaat opnieuw instellen met behulp van een van de Windows-herstelopties. Tijdens het opnieuw instellen van uw apparaat worden al uw bestanden verwijderd.
 
@Aarie25 , er staan toch veel belangrijke bestanden op daarom wil ik liefst geen herinstallatie.
 
Helaas, zonder goede sleutel gaat jij die bestanden niet terug krijgen.

Je kunt jou probleem hier nog eens aangeven, alleen ben ik bang dat ook hun weinig kunnen betekenen. Klik hier
 
Kan ik ook niet bij windows komen via de opdrachtprompt?
 
@Aarie25 , het is me niet gelukt om mijn pc op te laten opstarten met de opdrachtprompt , ik zal morgen eens naar de computerwinkel bellen of zij de pc niet kunnen opstarten zonder data verlies , ik weet dat deze over heropstart apparatuur beschikken , deze heeft me een 5 tal jaren ook al eens uit de nood geholpen met een opstart dvd .
 
Jammer dat de tip van Emi niet is gelukt.
Dat kun je altijd even navragen, hopelijk wordt je daar weer goed geholpen.
Kun je de uitkomst hier nog laten weten?
 
Gaat allemaal niet lukken. Zonder de recovery key ben je al je data gewoon kwijt. Niets of niemand kan en zal je helpen want dan zou de encryptie ook waardeloos zijn. Het is echt onmogelijk.
'T enige wat je kan doen is het over 10 jaar weer proberen mocht er tegen die tijd een kwetsbaarheid in de versleuteling gevonden zijn.

Hoe komt het dat die PC met bitlocker encrypted is dan? Dit gaat niet vanzelf namelijk.
 
Hoe komt het dat die PC met bitlocker encrypted is dan? Dit gaat niet vanzelf namelijk.
jij heb blijkbaar bericht #3 niet gelezen in dit topic ..er zijn 3 manieren die bitlocker activeert ..
aangezien de TS de bitlockersleutel nergens kan vinden vermoed ik dat optie 3 in bericht 3 van toepassing is .
 
jij heb blijkbaar bericht #3 niet gelezen in dit topic ..er zijn 3 manieren die bitlocker activeert ..
aangezien de TS de bitlockersleutel nergens kan vinden vermoed ik dat optie 3 in bericht 3 van toepassing is .
Hoezo heb ik dat "blijkbaar niet gelezen"?
Ik vraag helemaal niet hoe je bitlocker kan activeren, ik vraag hoe het kan dat die schijf met Bitlocker is versleuteld. Daar is nergens antwoord op gegeven.
Als hij de sleutel niet heb zal je moeten zoeken naar degene die deze PC wel heeft vesleuteld. Deze PC is hoogst waarschijnlijk niet van hem, of niet altijd van hem geweest.
 
Laatst bewerkt:
Hoezo heb ik dat "blijkbaar niet gelezen"?
Ik vraag helemaal niet hoe je bitlocker kan activeren, ik vraag hoe het kan dat die schijf met Bitlocker is versleuteld. Daar is nergens antwoord op gegeven.
Als hij de sleutel niet heb zal je moeten zoeken naar degene die deze PC wel heeft vesleuteld. Deze PC is hoogst waarschijnlijk niet van hem, of niet altijd van hem geweest.

EDIT: laat ik gewoon maar zeggen wat ik er van denk. De Bitlocker sleutel heb je altijd nodig. Niet ineens uit het niets na een systeem herstel. Ik heb een vermoeden dat deze PC van diefstal of heling afkomstig is. Nee ik heb geen bewijs maar er klopt geen zak van dit verhaal.
Dit zijn wel zware beschuldigingen aan mij dat ik de pc zelf niet aangekocht heb , ik heb deze pc persoonlijk aangekocht bij Coolbleu een 3 tal jaren geleden en hoe bit locker op de pc terecht gekomen is zou ik ook niet weten , dat is voor mij een groot raadsel , hiervan ben ik nooit op de hoogte gebracht , ik heb wel vernomen vandaag dat bit locker met een Windows update kan geïnstalleerd zijn .

Vandaag was de computer winkel hier gesloten , morgen ga ik met hun contact opnemen .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan