• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 11 update 22H2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubensky

NCF Goeroe
Forumleiding
Administrator
Lid geworden
17 okt 2011
Berichten
21.272
Waarderingsscore
418
Gewoon ter informatie.

Wie van jullie heeft Windows 11 22H2 al binnen? En wie zit er net als ik nog altijd op te wachten?
 
Ik heb de eerste dag dat hij uit kwam het zelf binnen gehaald door handmatig te zoeken.
Werkt hier snel en zonder problemen.
 
Ik heb hem nog altijd niet binnen. Zelfs met handmatig zoeken komt hij niet naar voren. En met de tool van Microsoft krijg ik de melding dat mijn Processor niet voldoet.
 
Voor iedereen die een PC heeft met niet ondersteunde hardware volg de instructies in deze video om de nieuwste upgrade te installeren.

 
Ik heb hem nog altijd niet binnen. Zelfs met handmatig zoeken komt hij niet naar voren. En met de tool van Microsoft krijg ik de melding dat mijn Processor niet voldoet.
Wordt wel aangeraden om nog niet te upgraden als hij nog niet ondersteund wordt.
Maar goed hij staat er al op :)
 
Klopt, door Microsoft. Heel veel hardware wordt niet ondersteund voor Windows 11. Ik heb het via de bekende methode wel op mijn PC gezet.

Bekend is ook dat als je Windows 11 op een niet ondersteunde PC zet upgrade 22H2 niet vanzelf in de updates zal verschijnen. Met de stappen uit de video lukt het wel. Op een andere PC zal ik afwachten en kijken of hij toch beschikbaar komt, tegen de tijd dat Microsoft 21H2 niet meer ondersteund.

Mede hierom ben ik ook benieuwd naar de ervaringen van andere leden.
 
Hallo,

Hier werd de update 5-10-2022 aangeboden, dit is ook de eerste keer dat ik netjes gewacht heb tot die werd aangeboden.
Dit omdat er toch vele problemen ontstonden als je hem handmatig binnen haalden.


Maar na de update geen problemen ondervonden.

Ps. wat ik wel aanraad is om de mogelijkheid langer te bewaren om nog terug te kunnen gaan handleiding.
 
Laatst bewerkt:
:worried: Ik heb twee problemen, deze Processor wordt momenteel niet ondersteunt
en deze PC moet beveiligd opstarten ondersteunen, dus voorlopig geen Windows 11 helaas
 
@Johannes1956 Slechts 2 problemen? Ik had er wat meer... ;)
Met het tooltje WhyNotWin11 kon ik goed zien dat mijn 10 jaar oude pc niet voldoet aan de vereisten die Microsoft stelt voor Windows 11:

6353d12286bea-uitslag_whynotwin11.png


Toch heb ik vorig jaar (op 29-11-2021) de upgrade van Windows 10 Home naar Windows 11 Home uitgevoerd op deze pc. Met een trucje, ja.
En dat trucje was (iets aangepast) dit jaar weer nodig voor de upgrade van versie 21H2 naar 22H2.
Met behulp van het MediaCreationTool downloadde ik de iso van Win 11 22H2.
Daarna maakte ik met Rufus een installatiestick. In Rufus kon ik aangeven dat er tijdens de upgrade niet gekeken mocht worden naar voorwaarden zoals Secure Boot of de aanwezigheid van TPM 2.0:
6353d2361b534-instellingen_Rufus.png


Rufus deed er zo'n 20 minuten over om de stick gereed te maken.
Daarna via de Verkenner de stick geopend > Rechtsklik op setup.exe > Als administrator uitvoeren.
En toen ging de upgrade van start. Die verliep zonder problemen en duurde bij mij 32 minuten.

En eigenlijk loopt Windows 11 prima op die 10 jaar oude pc.
Ik verwacht dat de normale (maandelijkse) updates gewoon geïnstalleerd zullen worden, net zoals dat in het afgelopen jaar gebeurde.
Het is alleen afwachten of ik versie 23H2 volgend jaar weer met datzelfde trucje kan installeren of dat Microsoft daar een stokje voor steekt. We zien wel...

@Rubensky In de afbeelding van WhyNotWin11 kun je zien welke processor in mijn pc zit: de Intel Core i5-3570.
Welke processor heb jij in je computer?
 
@Johannes1956 Volg de instructies in de video die ik eerder in dit topic plaatste en het komt goed met de update.

@porrelaar Ik heb de Intel I7-6700K 4.00 GHz.
 
De i7-6700K is volgens Microsoft inderdaad niet geschikt voor Windows 11. Hij staat niet in de lijst met ondersteunde Intel processors: Windows processor requirements Windows 11 supported Intel processors

Er zijn mensen die hopen dat Microsoft in de toekomst de hardware-vereisten voor Windows 11 zal gaan verlagen. Ik heb daar zelf een hard hoofd in.
Ja, ik ook want dat zal dan wel weer alles vernieuwen gaan heten, Dus vervanging van een aantal
zeer goed werkende Computers die al tientallen Jaren oud zijn, maar nog steeds goed werken onder Windows 10 :rolleyes: ik noem het Verspilling
 
Hier mijn oud beestje Acer 5734 probleemloos naar 22H2.
 
Heb deze in september opnieuw geïnstalleerd, blijkbaar toen al de versie 22H2 omdat ik geen updates binnen kreeg, zie bij Pctuts
 
Ja hoor deze staat erop op laptop en vaste pc, ik geloof dat ik heb laten zoeken en toen stond de onderdelen update al klaar dus maar erop gezet. Zijn weer wat dingen veranderd. Of het dat nou handiger maakt weet ik niet. Maar je doet er toch niets aan.
 
Leukste verbetering vind ik dat je in het start-menu terug mappen kan aanmakenstart.jpg
 
Ikzelf heb inmiddels ook update KB5019509 binnen. Eindelijk zijn er tabbladen in de verkenner toegevoegd. Die zal ik veelvuldig gebruiken.
 
Ik weet nog niet of ik veel gebruik ga maken van tabbladen in de verkenner. Als ik de bestanden in twee mappen wil vergelijken of als ik bestanden wil verplaatsen van map A naar map B, dan zet ik twee verkennervensters naast elkaar open. Dat vind ik prettig werken.
Als je met tabbladen werkt, dan zie je toch steeds maar de inhoud van 1 map. Wil je de inhoud van een andere map zien, dan moet je op dat andere tabblad klikken. En dan is de vorige map weer uit beeld.
 
Dat begrijp ik. Toch zijn we het in de browsers al jaren gewend. Daar gebruiken de meeste mensen het veelvuldig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan