• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 11 update

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geertvbo

Junior lid
Lid geworden
2 dec 2020
Berichten
97
Waarderingsscore
0
Microsoft heeft helaas eisen gesteld aan een Windows 11.
Ondanks dat veel laptops er zonder problemen op werken.
Zelf een Lenovo en die kunnen dacht ik allemaal naar Windows 11.
Dus ook hier draait hij al een lange tijd.

Wat betreft Android, Ik kijk altijd wat de verschijning datum is van een telefoon en of hij een Android One versie is. Want die krijgen 3 jaar updates en 3 upgrades naar een nieuwere versie. (vanaf releas datum) Zelf nu een Nokia X10 die tot volgend jaar wordt ondersteund, tegen die tijd kijk ik weer verder.

Deze lenovo had een defect toetsenbord, en heb ik gekocht voor 50 euro.
Geen upgrade mogelijk.
Juli 2019 is deze gekocht geweest, Windows 11: releasedatum, nieuwe functies en alles wat je moet weten
Twee jaar later is windows 11 er maar niet voor deze machine, het is een Lenovo.
De Lenovo die je dit jaar koopt zijn alle geschikt voor windows 11, de mijne niet.
Er is deze winter net de originele systeemimage op gezet.
Ik heb er windows 11 op geinstalleerd via een bewerkte iso, gedaan met rufus, en zo als verwacht zijn de updates stilgevallen.

Knipsel.JPG


Knipsel.PNG
 
Meerdere leden hier hebben ook Windows 11 maar die krijgen wel de updates binnen.

Wat je eens zou kunnen proberen, ik ga er van uit dat het werkt, aangezien Windows 11 er al op staat. Download Heidoc op jou laptop, haal daar de laatste Windows 11 iso op en installeer die op de laptop. (iso bestand openen en dan op setup klikken)

Heidoc heeft altijd de laatste updates erop staan.
 
Dit deel komt van een ander topic.
Omdat dit over update problemen gaat, is dit afgesplitst.
 
Ligt volgens mij aan de processor . De zevende generatie is de grens tussen w10 en W11
 
Klopt volgns mij wat je zegt piranja47
Maar om verder te reageren op Aarie, via Heidoc heb ik windows 11 gedownload. Het staat bij windows 10 omdat enkel de naam veranderd is, niet het OS.
Wat doe ik nu met de iso? Er is geen dvd.
Vanuit explorer wil het uiteraard niet lukken.
 
@Geertvbo - onderstaand de makkelijkste oplossing om Windows 11 te installeren op een computer die niet voldoet aan de eisen voor Windows 11.

Met Rufus versie 3.21 kan Windows 11 worden geïnstalleerd op computers die niet officieel ondersteund worden voor Windows 11.

Met versie 3.21 van Rufus bestaat er de mogelijkheid, om Windows 11 voordat de Windows 11 ISO wordt uitgepakt naar de USB-Stick, eerst de juiste instellingen te activeren.

De mogelijkheden zijn:
  • safeboot, werkgeheugen eis en de eis voor TPM 2.0 deactiveren.

  • de Microsoft eis voor een online account deactiveren

  • het aanmaken van een lokaal account op jouw gebruikersnaam

  • het aanmaken van regionale opties gelijk aan die van de gebruiker

  • deactiveer de data collectie

Je kan dus de Windows 11 ISO helemaal aangepast door Rufus op de USB=stick laten zetten

63b17bab04bcd-Rufus_3.21.jpg


Belangrijk
Wordt Windows 11 geïnstalleerd met de optie safeboot, werkgeheugen eis en de eis voor TPM 2.0 gedeactiveerd, kunt u dit het best uitvoeren op een andere computer dan uw hoofdcomputer.

Heeft u echter maar één computer, zorg dan eerst voor een goede back-up van uw Windows 10, zodat u deze makkelijk kan terugzetten als u toch liever met Windows 10 werkt.

Bovenal moet u het volgende in acht nemen, indien Windows 11 op hardware wordt geïnstalleerd, die niet aan de eisen voor Windows 11 voldoet, kan het gebeuren dat Microsoft de machine niet van updates zal voorzien. Maar nog steeds schijnt het goed te gaan; wel kan het voorkomen dat Microsoft deze Windows versies van een watermerk zal voorzien.




Aangepast: 1-1-2023
 
Klopt volgns mij wat je zegt piranja47
Maar om verder te reageren op Aarie, via Heidoc heb ik windows 11 gedownload. Het staat bij windows 10 omdat enkel de naam veranderd is, niet het OS.
Wat doe ik nu met de iso? Er is geen dvd.
Vanuit explorer wil het uiteraard niet lukken.
Ik open het het normaal via verkenner, onder downloads en dat de setup.exe.
 
@Aarie25 - Windows 11 origineel in een computer installeren die niet voldoet aan de eisen voor Windows 11 - zal vrijwel direct mislukken, omdat setup.exe merkt dat er onderdelen missen.

Er zijn meerdere wegen om Windows 11 alsnog te installeren in computers die niet voldoen aan de eisen, maar via Rufus gaat het het eenvoudigst.
Let wel: er is een lege USB-stik nodig van minimaal 8 GB.
 
Vanmorgen Windows 11 pro geinstalleerd op mijn oude desktop met een i7-6900K zonder TPM. PC is sneller dan met Windows 10.
Updates werken ook zonder enig probleem.
Ik heb wel installatiestick met rufus gemaakt.
 
op mijn oude desktop met een i7-6900K zonder TPM.
Het kan wel. De vraag is hoe lang je er plezier van hebt als MS weer van die checks gaat doen. Loop je dan niet het risico dat op eens je Windows niet meer start?
Ik heb daar geen vertrouwen in.
 
De methode met rufus ken ik, ik heb ook die stick gemaakt en twee pc, merk Dell desktop en laptop latitude. Beide werken er zeer goed mee.
Op de ideapad van 3 jaar krijg ik de updates niet, wat ook de bedoeling van Microsoft is.
Het installeren is dus niet het probleem, maar zonder updates kan ik net zo goed windows 10 gebruiken tot het jaar 2025. Daarom juist ben ik op zoek naar andere methodes.
Hij heeft tpm, safeboot etc, maar gewoon een oudere cpu in een recente laptop. De Acer van de overbuurman is ook 3 jaar, zelfde cpu en krijgt wel de updates.
Ja ook die heb ik geinstalleerd via de stick met rufus gemaakt.
Dus bij 3 pc is het gelukt, bij 1 niet.
Laat het nu juist de mijne zijn die ik zelf op reserve heb staan.
Verder is iedereen in mijn omgeving tevreden hoor, alleen ik zelf een beetje minder tevreden.
Misschien waag ik nog eens een poging maar dan op een ander schijfje. Dan kan ik deze win 10 meteen terug plaatsen wanneer het niet wil werken zoals het hoort.
Want ik vrees dat Microsoft het apparaat onmiddellijk zal herkennen.
De laptop had een Belgisch azerty klavier, ook vreemd omdat hij volgens de Lenovosite Frans zou zijn.
Herkenbar ondermer aan de @ die normaal bij ons onder cijfer 2 staat, in Frankrijk staat die onder cijfer 8. Het is een tweedehands ding waar ik een nieuw toetsenbord heb geplaatst.
 
En toch, voor windows update voldoet mijn laptop wel degelijk aan de minimum systeemvereisten.

Wat ik niet begrijp, voor windows 10 update voldoet het systeem aan de minimum systeemvereisten voor windows 11.
Voor de statuscontrole niet.
Gaat Microsoft via de updates de upgrade nog doen voor sommige recente laptop, terwijl het voor andere met 7th gen CPU geblokkeerd blijft dan?


PS @Black Tiger

Op mijn laptop krijg ik gewoon geen updates of upgrades maar hij blijft gewoon werken hoor.
Ik kan bvb elke 2 jaar windows 11 iso downloaden en installeren met behulp van rufus, dan heb ik de nieuwe windows 11 upgrade manueel uitgevoerd.
Van mijn laptop weten ze dat ik onterecht de upgrade gedaan heb maar de laptop blokkeren, ik denk dat dit niet op legale wijze kan/mag.



.Knipsel.JPG
 

Bijlagen

  • UKnipsel.JPG
    UKnipsel.JPG
    110,4 KB · Weergaven: 6
Laatst bewerkt:
Wel, deze kan op slot. Wanneer de updatepagina zegt dat het apparaat geschikt is kan je de upgrade krijgen.
Waarschijnlijk via windows update, als je geduld oefent. Ik heb de Windows 11-installatieassistent aan het werk gezet, deze heeft net, de upgrade naar windows 11 uitgevoerd op legitieme manier.
U vind de assistent hier: Download Windows 11

Schermafbeelding 2023-05-07 185916.png


Ook de updates komen binnen.Schermafbeelding 2023-05-07 190357.png
 
Laatst bewerkt:
Op mijn laptop krijg ik gewoon geen updates of upgrades maar hij blijft gewoon werken hoor.
Ik kan bvb elke 2 jaar windows 11 iso downloaden en installeren met behulp van rufus, dan heb ik de nieuwe windows 11 upgrade manueel uitgevoerd.
Ja nogmaals... zo lang dat mogelijk blijft, misschien lang, misschien niet, want MS maakt soms rare sprongen.
Op deze PC heb ikg een probleem kan ik zo updaten. Maar als ik nog een zou hebben die niet de vereiste zou ondersteunen (qua cpu en TPM2) dan zou ik er zelf niet aan beginnen.
Maar iedereen mag proberen uiteraard wat ie zelf wil, zolang ze de evt. risico's maar tevoren weten.
 
Lenovo heeft als enige fabrikant een overeenkomst met Microsoft om pc's met lagere cpu dan de 8ste generatie toch uit te rusten met een legitieme upgrade naar Windows 11. Ik heb er zelfs eentje binnen gehad van een klant met een cpu van de 5de generatie en een 1.2 TPM, die werd ook feilloos en legaal bijgewerkt en blijft de updates mooi binnen krijgen.
Wat ook al eens wordt gedaan bij "niet-legale" upgrades en waar de updates niet binnen komen: enkele weken na het uitkomen van een grote update (tot hiertoe tweemaal per jaar), via Media Creation Tool een nieuwe Windows installatie downloaden en uitpakken op je pc. Daarna vanuit Windows een inplace installatie uitvoeren vanuit die uitgepakte map (lanceer setup.exe). Zo blijft ie ook redelijk uptodate.
 
Lenovo heeft als enige fabrikant een overeenkomst met Microsoft om pc's met lagere cpu dan de 8ste generatie toch uit te rusten met een legitieme upgrade naar Windows 11
Dat was me niet bekend. Maar dan ben ik toch benieuwd, moet er toch een code zijn die op een of andere manier uit de bios haalt dat het om een Lenovo gaat.
Geeft ook aan dat het gewoon een BS regel is van MS om dat te vereisen, hetgeen velen al zeiden. Sowieso belachelijk omdat bijv. een i7-7700 meer dan snel genoeg is.

Die inplace upgrade waar jij het over hebt kan inderdaad wel, maar zoals gezegd, ik heb hier een zakelijke pc, daar doe ik alles liever op de "normale" manier voor zover mogelijk, maar ieder zijn ding.

Was misschien wel iets voor op de i7 maar ik heb zelf weinig interesse daar W11 op te zetten.
Anyway, wel interessante info over Lenovo.
 
Dat was me niet bekend. Maar dan ben ik toch benieuwd, moet er toch een code zijn die op een of andere manier uit de bios haalt dat het om een Lenovo gaat.
Geeft ook aan dat het gewoon een BS regel is van MS om dat te vereisen, hetgeen velen al zeiden. Sowieso belachelijk omdat bijv. een i7-7700 meer dan snel genoeg is.

Die inplace upgrade waar jij het over hebt kan inderdaad wel, maar zoals gezegd, ik heb hier een zakelijke pc, daar doe ik alles liever op de "normale" manier voor zover mogelijk, maar ieder zijn ding.

Was misschien wel iets voor op de i7 maar ik heb zelf weinig interesse daar W11 op te zetten.
Anyway, wel interessante info over Lenovo.


Ook zo iets natuurlijk, ik had een paar jaar terug nog een msi prestige met i7 7700 cpu.
En nu een basic lenovo thinkpad met een i3 7040 of zo en lekker windows 11.
De laptop van 1200 euro zou dit niet kunnen hebben? Nou nou.
Maar dat het om een lenovo gaat weten ze bij microsoft altijd, ook als het een hp, een dell of ander is. Er komen bij optionele updates voldoende systeem- en driverupdates binnen he.
Wat of topic maar op deze thinkpad word sinds ik die heb een driverupdate voor keyboard aangeboden (ELAN keyboard). Durf ik hem installeren dan vind de pc het toetsenbord niet meer en is hij telkens onbruikbaar. Nu bergijp ik plots waarom deze bij geavanceerd staat.

Lenovo heeft als enige fabrikant een overeenkomst met Microsoft om pc's met lagere cpu dan de 8ste generatie toch uit te rusten met een legitieme upgrade naar Windows 11. Ik heb er zelfs eentje binnen gehad van een klant met een cpu van de 5de generatie en een 1.2 TPM, die werd ook feilloos en legaal bijgewerkt en blijft de updates mooi binnen krijgen.

Om de update te krijgen moet je wel zelf de assistent gaan downloaden, pchealth houd vol dat ik windows 11 niet kan hebben met deze cpu, is het niet eerder een bug die Lenovo per ongeluk heeft zitten ipv een overeenkomst?
1684824421529.png


Het update en upgrade systeem van Microsoft vind ik slecht, hiervoor en ook over hun voorwaarden om al dan niet de nieuwe windows versie aan te bieden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan