• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows-11 Verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

aspaan

Gevestigd lid
Lid geworden
10 jul 2016
Berichten
312
Waarderingsscore
10
Hallo

Ik ben sinds kort met Windows-11 aan de slag en heb éen belangrijke vraag:

Ik wil graag de Windows-Verkenner standaard op het Buro-blad geplaatst hebheb, maar ik weet niet hoe dat te doen
Als ik nu de Verkenner wil opstarten, dan gaat dat o.a. via de taalkbalk, diverse menus verder etc, en dat is lastig

Hoe kan ik de vekenner op het Buroblad plaatsen (dus een z.g. snelkoppeling daarvoor maken?

Alvast mijn dank
 
Ik zie dat voor Windows-10 is,maar ik wil graag de instructies hiervoor voor Windows-11
 
Dank akvast, ik ga verder alleen wat ik nog moet uitzoeken is, wat de exacte locatie en filenaam is
van de Windows-Verkenner, om zodoende een snelkoppeling te kunnen maken
 
Je kunt op je bureaublad een nieuwe map aanmaken en die hernoemen naar verkenner.
Echter dan kom ik bij de snelle toegang uit. Een snelkoppeling maken ook weer via bureaublad kan wel, maar niet rechtstreeks naar Deze computer of de verkenner.

Wat ik persoonlijk een handige mogelijkheid vind is om onderin het startmenu, diverse mappen (waaronder de verkenner, neer te zetten).

Dit is in te stellen via rechtermuisknop op je bureaublad klikken, aan persoonlijke voorkeuren aanpassen, (je komt in persoonlijke instellingen) vervolgens. startmenu, mappen en dan selecteren welke je daar wilt zien.

(dit was er ook al in windows 10, maar ze staan in windows 11 onderaan, en in windows 10 staan ze links).

Zie voorbeeld wat ik dus bedoel, rood omcirkeld.

 
Windows toets en E tegelijk indrukken (of eerst Windows toets indrukken en vasthouden en dan de E indrukken)

Of verkenner openen en dan uit de balk links "Deze pc" naar het bureaublad slepen. Het heet dan geen verkenner (naam kan je eventueel wijzigen) maar de map is hetzelfde als je verkenner opent.

Je kan zo ook "Snelle toegang" naar je bureaublad slepen, zo heb je beiden snel beschikbaar op je bureaublad.
 
Je gaat via de start(menu) naar "alle apps" en scroll of spring naar de "V". Daar staat de verkenner, sleep deze met linkermuisknop naar het bureaublad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan