• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 2000 Heeft Kuren

  • Onderwerp starter Kingcollin
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
K

Kingcollin

Gast
heeej allemaal ik ben weer op mn stage adres en nu schieten de problemen me weer om de oren.
namelijk de latop van mn collega start niet meer op. het is een win 2000 besturingssysteem (laptopmerk: Compaq) en als we hem opstarten komt er na enkele seconden een melding dat
een bestand in de map WinNTsystem32configsystem beschadigd is en dan is mn enigste mogelijkheid om de CD van 2000 erin te doen en op de R te drukken (staat erbij als advies)
vervolgens start hij opnieuw op en staat er links onder F10= ROM based setup, als ik dat negeer zie ik weer hetzelfde scherm en als ik op F10 druk krijg ik een scherm wat erg veel weg heeft van je bios. ik ga naar de optie restore to defaults en daarna save en exit. daarna start hij weer opnieuw op en dus weer het zelfde scherm.

conclusie: hijheeft hem dus niet gerepareerd <_<

grtz Kingcollin
 
Hij heeft waarschijnlijk een belangrijk bestand verwijderd. Er zijn 2 mogelijkheden

1. Het bestand van een andere pc met win2k overzetten
2. Windows opnieuw installeren.
 
we komen niet eens in windows dus hoe moeten we dat bestand dan verplaatsen???
 
Ik denk dat het dan het makkelijkste is windows opnieuw te installeren. Dit kan zonder te formateren :D . Dit doe je als volgt:

-Zet je CD als first boot device
-Start dan je pc opnieuw op met je win2k cd erin.
-Kies voor de installatie optie update of reparen

Dan moet het wel weer werken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan