• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 2000 Password Wijziging

Status
Niet open voor verdere reacties.

bazzdaciple

Bekend gezicht
Lid geworden
7 mrt 2005
Berichten
147
Waarderingsscore
0
voor een vriendin heb ik haar kabelmodem aangesloten. Updates van windows (2000) uitgevoerd, etc. alles leek ok. Nu krijgt ze, na een paar dagen gewoon normaal te kunnen hebben opgestart, ineens bij het opstarten de vraag: would you like to change your password now ? en daarbij staat hoeveel dagen ze nog heeft om haar password te veranderen. Ze heeft zelf nooit een password ingevoerd en ik weet dat ik haar computer meerdere malen heb opgestart zonder dat ik gezien heb dat er om een password werd gevraagd.

Probleem is dus dat we geen password hebben. twee vragen:

1)
Hoe disable ik de vraag om een password wijziging? Of hoe kan ik in ieder geval zorgen dat ze niet over 7 dagen (want zoveel dagen heeft ze nog over) ineens niet meer kan opstarten??

2) hoe kan het dat het systeem ineens om een password wijziging vraagt terwijl deze nooit is ingevoerd?
 
Ga anders eens kijken via een toolje wat het huidige wachtwoord is: klikkerdeklik staat ook bij hoe het te wijzigen.

Maak voor de zekerheid even een backup van haar bestanden e.d. voor mocht je niet meer in de pc kunnen komen straks.
 
Bij de configuratie van de users kan je instellen dat het passwoord op een gegeven moment verloopt. In de group policies kan je de lenge van de tijd dat het password geldig is instellen.

Mijn advies:

rechts-klik op "my computer" -> kies daar "manage" / "beheren"
In de console waar je nu terecht komt ga je even naar het mapje users.. zoek de user op en dubbelklik op de user waar het over gaat.. In dat schermpje vink je "Password Never Expires" aan.

Reboot PC, en als het goed is moet je de melding niet meer krijgen :)


Succes


EDIT:
LOL frank, je was weer net iets eerder :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan