• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 2000 wil niet opstarten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
L

Lelorinel

Gast
Hey, ik had ff een vraagje. Ik loop stage op een school, en we hadden een tijdje geleden vijf nieuwe computers gekregen. Omdat ik niet de moeite wou nemen om ze alle vijf te gaan installeren (Er staat namelijk ook irritante software op die ervoor zorgt dat de kinderen geen schadelijk bestanden kunnen wissen) dus had ik een image gemaakt, en deze over gezet op de vijf andere computers.
Dit werkte perfect, op twee computers na. Nadat het windows 2000 logo laad, en dat voorbij gaat, gaat het beeld naar een zwart dos scherm, zonder woorden, alleen 1 enkele _ die knipperd links-boven (Maar ik kan niks typen ofzo.)
Ik heb wel gemertk dat deze twee pc's een videokaart op het AGP slot gebruiken, en de andere drie onboard gebruiken, net zoals de rest van de pc's in de school. Zou het hier aan kunnen liggen? Ik kan dit nu niet testen omdat wij geen andere agp kaart of PCI kaart hebben. Hopelijk weet iemand hier een antwoord op, want ik heb alles dat ik kan bedenken al geprobeerd.

Ps. De harde schijf met die image werkt perfect in een andere pc, dus ik weet dat het aan de hardware ligt. Kan trouwens ook niet in veilige modus of een andere modus opstarten. Komt allemaal op hetzelfde scherm neer.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Lelorinel :)

:welkom: op het forum

Starten die 2 pcs waarvan de monitor niet werkt wel verder op? Of blijft het opstarten ook hangen zodra het scherm op zwart gaat? Kan je dat horen aan het geluid soms? :)

Zit er op de moederborden van die 2 pcs ook een onboard graka?
Zo ja, haal dan die agp-kaart er eens uit en probeer het nog eens.
Zo nee, dan is het een driver-probleem. er is geen driver op de pc aanwezig voor die agp graka, dus krijg je ook geen beeld.
De driver ervoor heb je wschl wel meegeleverd gekregen bij de pcs ;)

Alleen lukt installeren natuurlijk niet omdat je pc niet doorstart.
Mss het makkelijkst als je die 2 hdds weer in een andere pc aansluit en dan de driver erop installeren, dan de hdd terug in de wijgerende pcs zetten.
Hopelijk pakt hij dan de nieuwe driver op :)
 
De monitors opzich werken wel, want ik kan gewoon die knipperende underscore zien. De computer zelf blijft gewoon hangen bij de underscore, laad niet verder. De computer of het beeldscherm maken geen abnormale geluiden.

Wat zijn graka's?

Ik weet wel dat die videokaart er maar om 1 reden in zit, er zit namelijk geen onboard slot voor het beeldscherm op (is dit mischien een graka?)

Ik heb hier geen extra agp of pci kaarten liggen om te testen of het aan de kaart en/of agp slot ligt, dus dat is wel vervelend.

Ik weet bijna wel zeker dat het aan die videokaart moet liggen, omdat hij dezelfde chipset etc heeft, en de image heeft wel gewerkt op een andere pc die minder MHz had (het zijn niet al te snelle pc's maar ze voldoen aan de minimum eisen.) waar een onboard videokaart op zit.

Erg vervelend, maar het houd me wel bezig. :p
 
met graka word bedoeld grafische kaart, ja je zou eventueel miss van iemand even een grafische kaart kunnen lenen en testen als hij het dan niet doet moeten we verder zoeken dan alleen de grafische kaart
 
Ok, thanks. Dat kijken we dan wel weer. Heb thuis genoeg videokaartjes liggen. :X
 
Graka is inderdaad de afkorting voor grafische kaart :)

Hopelijk begrijp je mijn verhaal dan nu beter :blush:

Dus een harde schijf van een wijgerende pc aansluiten in een werkende, dan op die harde schijf de driver voor de grafische kaart installeren en de harde schijf daarna terugplaatsen in de wijgerende pc.
Hopelijk "pakt" windows dan tijdens de opstart de nieuwe driver :)
 
Ok, zal ik even proberen. Heb er trouwens geen software bij gekregen. De school kreeg deze pc's gratis, geformateerd en zonder software.
 
Een image werkt volgens mij ook alleen bij een identike computer, gebruik je het op een andere computer met andere hardware instellingen kloppen ook de drivers niet etc etc en zal het niet werken.
 
Daarom had ik ook een image gemaakt zonder drivers. (De gene die ik kon de-installeren, tenminste.)

En die image heeft wel gewerkt op de drie andere pc's, die alledrie verschillen van elkaar en van de pc waar ik de image van had gemaakt.
 
Dan kan het zijn dat daar dezelfde moederborden inzaten, maar bij een verschillend moederbord zal hij niet echt gaan opstarten.

Wat je kan proberen is met F8 pulserend indrukken opstarten en dan kijken of je in de veilige modus kan en daar de goede drivers enzo installeren.

Suc6,
YdieresiS
 
Zoals ik al zei in de eerste post, hij start in geen enkele mode op. Geen veilige modus, geen fout opsporingsmode etc. Anyway, thanks though. Ik probeer morgen alleen nog ff dat met die driver en videokaart verwisselen, en anders zet ik er Win 98 op, dat mag ook van m'n begeleider.
 
Oops, overheen gelezen, sorry.

Maar er is grote kans dat bij die 2 systemen de moederborden niet dezelfde chipset hebben als die andere 3 en dat het daardoor niet werkt.

Je zou dan deze 2 systemen nog handmatig opnieuw moeten isntalleren.
 
als je dan toch per stuk gaat instaleren doe die laatste 2 die t niet doen dan toch maar ff met 2000 op de normale manier,,dus via de instal cd,, dikke kans dat t dan wel werkt
 
Ja, en ik weet dat dit zou lukken zondere enkele problemen.. op 1 ding na. Het bedrijf die alle service heeft verleent (server en computers neergezet, OS ge-instaleerd, etc etc.) station-to-station heeft geen windows 2000 cd achter gelaten. Inplaats daarvan, hebben ze hem op de server gezet, op zo'n vage manier dat ik het niet begrijp. (alle extensies hebben maar twee letters en dan een underscore, dus setup.exe heet setup.ex_)
 
Inderdaad, denk ook dat ik dat maar ga doen, sinds ze niet eens antwoord geven aan mails naar hun helpdesk or info mail. =/
 
Het bedrijf die alle service heeft verleent

en geen antwoordt op mails?

fijn bedrijfje dan,,, niet echt goeie reclame:focus:
 
Nou.. laten we het houden op geen antwoord terug op mijn mail. :p

Ik heb de mail gister verstuurd, zou je toch denken dat op een normale werkdag, je toch antwoord terug zou krijgen binnen een dag. >.>
 
Lelorinel zei:
Ja, en ik weet dat dit zou lukken zondere enkele problemen.. op 1 ding na. Het bedrijf die alle service heeft verleent (server en computers neergezet, OS ge-instaleerd, etc etc.) station-to-station heeft geen windows 2000 cd achter gelaten. Inplaats daarvan, hebben ze hem op de server gezet, op zo'n vage manier dat ik het niet begrijp. (alle extensies hebben maar twee letters en dan een underscore, dus setup.exe heet setup.ex_)
Die extensies worden gebruikt voor ingepakte installatiebestanden. Staat er helemaal geen .exe, .com of .bat bestand ergens erbij? Weet ook niet hoe installatie via netwerk gaat, maar lijkt me dat je dan met diskette of cd op moet starten.

Succes ermee iig ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan