• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 7 en netwerkcontroller

Status
Niet open voor verdere reacties.

wulp5

Gevestigd lid
Lid geworden
22 jan 2008
Waarderingsscore
2
Hallo,
Na de vervanging van de HD werd Windows 7 Home 64 bit genstalleerd op een Toshiba Satellite C670-11N.
Specifieke drivers probeerde ik te downloaden bij Toshiba.
Nu heb ik het volgende probleem:
Bij apparaatbeheer staat
Netwerkadapter: Realtek PCIe FE family controller (PCI sleuf 5)
Dit apparaat werkt correct.
Overige apparaten: Netwerkcontroller (PCI sleuf 1)
Dit apparaat is niet juist geconfigureerd. Deze bewerking is geretourneerd omdat de time-outperiode verlopen is. Klik op stuurprogramma bijwerken.
Als je dat doet, blijft de laptop 'eeuwig' zoeken, maar vindt niets.

Op de site van Toshiba vind ik alleen een/de LANdriver, die ik genstalleerd heb.

Kan iemand me daarbij helpen?...

kun je deze update niet via windows update installeren? (dus niet via apparaat beheer)

kan dit niet, probeer dan of je de driver kunt verwijderen en opnieuw opstarten zodat hij er opnieuw wordt opgezet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Alvast bedankt voor de reactie.
Via update lukt 't niet om de eenvoudige reden dat ik (voorlopig?) niet aan updates geraak.
Dat probleem heb ik voor enkele weken nog eens gehad met het laptopje van m'n zoon; tot die Dell opeens wel updates begon binnen te halen.
Maar verwijderen en opnieuw opstarten lukt misschien wel.
Als het lukt, dan hoor je het. Anders wacht ik nog op andere suggesties.
Groetjes

ik denk dat ik wel wel weet waarom jij geen updates binnen krijgt, er zijn de laatste tijd meer mensen hier op het forum met het zelfde probleem.
mensen vermoeden dat microsoft er achter zit, om zo jou naar windows 10 te laten gaan.

--- Update ---

kun je helemaal niet updaten?
probeer dan een de fix it -> http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/troubleshoot-problems-installing-updates#1TC=windows-7

Zoek eens even naar de PCI gegevens van die driver. Via het Windows apparaatbeheer. Kijk dan vervolgens een op de http://pcidatabase.com/ of je daar de drivers kan vinden.

Hallo,
Bedankt voor de reacties, maar het probleem heeft zich (deze nacht...) vanzelf opgelost!
Voor 3 weken herinstalleerde ik Win7 op een laptop. Daarna kreeg ik gedurende een week ook geen updates. Toen liet ik de laptop eens een hele nacht naar updates zoeken (uiteraard eerst via energieverbruik er voor zorgen dat de laptop zich nooit uitschakelde) en 's morgens stonden er meer dan 150 updates te wachten.
De dag erna zette ik er al Windows 10 op; zonder problemen.
Met deze laptop probeerde ik afgelopen nacht hetzelfde, met hetzelfde resultaat! Deze morgen was de update van Win7 zelfs bijna volledig gebeurd; en de netwerkcontroller had ineens het correcte stuurprogramma.
Intussen ben ik al Win 10 aan 't installeren...

oke dat is goed te horen.
bedankt voor het terugkoppelen!

ik denk dat ik wel wel weet waarom jij geen updates binnen krijgt, er zijn de laatste tijd meer mensen hier op het forum met het zelfde probleem.
mensen vermoeden dat microsoft er achter zit, om zo jou naar windows 10 te laten gaan.
Poetin maakt ook overal een complottheorie van al ze weer eens betrapt zijn....:eek:
Heb er totaal geen last van, soms duurt het wat langer, dat wel, maar zal de server(s) het wat drukker hebben.

Poetin maakt ook overal een complottheorie van al ze weer eens betrapt zijn....:eek:
Heb er totaal geen last van, soms duurt het wat langer, dat wel, maar zal de server(s) het wat drukker hebben.

hahaha ja dat zou goed kunnen, ik heb zelf win 10 dus er geen last van, hoor dit ook maar van andere mensen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan