• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 7 - Enige gebruiker kan niets downloaden owv geen machtiging

Status
Niet open voor verdere reacties.

JokeSoes

Nieuw lid
Lid geworden
9 dec 2021
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Er is één gebruiker actief bij onze laptop met Windows 7. We hebben onlangs een update (na lange tijd - lees: enkele jaren) doorgevoerd. Wanneer we nu iets willen downloaden (zoals bijvoorbeeld Chrome of McAfee) krijgen we de melding dat we dit niet kunnen wegens volgende foutmelding "U bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren. U dient door xxx gemachtigd te worden om wijzigingen aan dit bestand te kunnen aanbrengen." De gebruiker waarop we werken is echter de enige gebruiker die er is. Hoe lossen we dit op?
 
Zou kunnen dat de rechten zijn gewijzigd of het administrator account is beschadigd. Je zou een nieuw administrator account aan kunnen maken en dan de andere verwijderen.

Je weet dat er al jaren geen ondersteuning meer is voor Windows 7?
Je kunt nog steeds gratis upgraden als je een licentie code hebt die onderaan een laptop zit en bij een pc meestal aan de achterkant.
 
Dank voor uw antwoord. Ik weet dat er geen ondersteuning meer is. Net even gekeken en ik zie geen licentie code. Onderaan de laptop vind ik twee stickers. Enerzijds één met het serienummer, anderzijds één met product referenties e.d.

Hoe maak ik een nieuw administrator account aan? Zou je mij hiermee willen helpen aub?

ALvast bedankt.
 
Grote kans dat 1 van de stickers de goede code is. Hij moet 25 tekens lang zijn.

Je kunt dit eens doorlezen.
 
Dank voor uw snelle reactie. De stappen mbt de administrator vinden/wijzigen had ik al doorlopen en op het enige account dat op de laptop staat, staat 'administrator' dus daar ligt het denk ik niet aan.

Eventueel nog een andere oplossing? Ik kijk ondertussen even hoe ik moet upgraden.
 
Nog een korte vraag. Weet u of alle programma's en documenten/foto's behouden blijven als er een upgrade wordt doorgevoerd?
 
De upgrade is nog steeds gratis te doen over een bestaande win7 installatie.

En ja, alle persoonlijke bestanden blijven bewaard, alhoewel ik zelf zo eigenwijs zou zijn daar toch eerst een back-up van te maken.
 
Nog een korte vraag. Weet u of alle programma's en documenten/foto's behouden blijven als er een upgrade wordt doorgevoerd?
Zoals al aangegeven, zou ik wel een back-up maken.
De meeste programma`s moet je waarschijnlijk herinstalleren. (Zoals Google Chrome.)
 
Dank voor uw snelle reactie. De stappen mbt de administrator vinden/wijzigen had ik al doorlopen en op het enige account dat op de laptop staat, staat 'administrator' dus daar ligt het denk ik niet aan.
Dat jij nog administrator bent, wil niet zeggen dat hij niet beschadigd is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan