• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows-7 Indexerings mogelijkheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

aspaan

Gevestigd lid
Lid geworden
10 jul 2016
Berichten
297
Waarderingsscore
10
HALLO,

ik werk nog steeds met Win-7 en het valt mij op, dat de laatste maanden het zoeken naar files, het verwijderen van files en kopieren van files op de Harddisk steeds langer gaat duren
Ik zie dan vaak een tussen-schermpje met het een soort melding van; zoeken naar en na een aantal seconden, soms wel 1 of 2 minuten, dan wordt de aktie uitgevoerd.
Ik heb het vermoeden, dat het iets te maken zou hebben met het: Windows-Inderings-systeem
(Soms zie ik wel eens een lopende (groene) balk daarbij boven in het venster verschijnen

Ik weet alleen niet of dat allemaal iets met het Windows-indexeren te maken heeft (Ik begrijp daar niet zoveel van)
Ook zie ik dat dit ook wel eens voorkomt bij het werken van/naar USB-Sticks
Kan iemand mij hier iets meer over uitleggen?





 
Waarom schreeuwen?


En waarom (nog) geen Windows 10?

Heeft niets te maken met indexering, ik heb die uit staan, gebruik hier TC en wordt alles snel gevonden.

En idd, hoeveel ruimte hebben de schijven vrij en zijn ze goed?
 
Schijven zijn prima, getest met HDtune en CrystalDiskinfo
Cap 500 GB en 400 GB vrij
Het probleem doet zich ook soms voor bij: USB-sticks die aangesloten worden

Ik vraag mij nl ook af: Wat betekend somd die horizontale lopende groene balk bovenaan i het scherm (pas nadat de balk hierna verdwijnt gaat het zoeken verder, danwel kan ik een bestand op de HD od USB-stick plaatsen
 
Mijn gegeven link nog uit geprobeerd?
 
Beste Aarie25.
Link opgehaald en ga ik verder nader bekijken
 
mischien een defragmenteren/opimaliseren
Als een systeem lang in gebruik is raakt de inhoud van de hdd versnipperd en gaat het ontsluiten langer duren volgens mij ging dat in win7 nog niet automatische
 
Maakt bij een NTFS bestandssysteem geen ... uit, "vrougah" met FAT en FAT 32 wel.
 
weet je het zeker lange Pier?
win 7 heeft die tools in ieder geval nog wel en ik weet uit ervaring dat als je veelvuldig software en bestanden verwijderd win 7 op een gegeven moment aan een grondige schoonmaak of een nieuwe installatie toe is om schoon schip te maken dat heb ik vaak genoeg gedaan
 
Ik Defragmenteer regelmatig de HDD met O & O defrag en ook wel eens met Win-7 Defrag
Maakt geen verschil
Overigens heeft nog niemand mij iets kunnen vertellen over die lopende groene balk, die
vaak in de kop van het scherm verschijnt, voordat een gezocht item wordt gevonden
Nogmaals: Ook dit probleem doet zich ook bij USB-sticks voor!
 
Die groene balk betekend gewoon dat hij bezig is met zoeken.
zoeken op een usb duurt langer dan op je hdd dat heeft te maken met het verschil in snelheid
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan