• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 7 installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

avanti

Senior Member
Lid geworden
9 jul 2008
Berichten
177
Waarderingsscore
0
Hoi,
ik heb een samsung laptop en hierop staat Windows Vista geinstalleerd. Maar op deze laptop staat een soort backup van Samsung, die je kan oproepen als de laptop zou crashen. Bij het opstaren van de laptop krijg je een optie om op f4 te drukken voor recovery mocht het een keer mis gaan.

Maar nu wil ik graag een upgrade naar Windows 7 doen. Gaat de recovery dan verloren, overschrijft die dat dan of blijf ik die optie bij het opstarten altijd krijgen !
 
Als je Windows 7 installeerd, krijg je de keuze om partities te formatteren.
Je hebt dan (Afhankelijk van je configuratie) een C, D en een verborgen partitie.
Zolang je van de verborgen partitie afblijft kan er niks mis gaan.

!!! LEES ALTIJD EERST DE HANDLEIDING !!!
 
Deze laptop is momenteel al ingedeeld met een c en d schijf. De verborgen partitie kan ik alleen zien met schijfbeheer.

Dus als ik het goed begrijp kan ik zonder meer Windows 7 op de c-partitie installeren ?
 
Ja
Hoe groot is die verborgen partitie?
Als het een beetje groot is (zodat er herstel bestanden op kunnen) kan je gewoon de C en D schijf formatteren.

Als je even het modelnummer geeft, kan ik het met zekerheid zeggen, maar over het algemeen staan de herstelbestanden altijd op de verborgen partitie, maar zeker niet op de C schijf want het is namelijk de bedoeling om die te herstellen....
 
Modelnummer is R710-FAO1NL

Ik kan wel een dual boot maken zodat ik windows 7 naast windows vista ga gebruiken maar dat is eigenlijk mijn bedoeling niet.

Ik wil gewoon Windows 7 op de c=partitie installeren. Mocht ik later eens van plan zijn om Windows Vista terug te zetten, dan moet dat zonder problemen moeten kunnen via F4 bij de boot, die optie heb ik momenteel.
Samsung laptops werken met een Samsung Recovery Solution.
Toen ik de laptop kocht werd mij bij de eerste boot gevraagd aan te geven hoe groot de c-schijf moest zijn. Zodoende heb ik nu ook een d-schijf die ik gebruik voor belangrijke data zoals documenten en digitale fotos !
 
Ja, de verborgen partitie is voor herstel van Windows vista.
De C en D parities zijn voor data.
C en D schijf kan je gewoon formatteren, verborgen paritie dus niet! (Als je systeemherstel wilt blijven gebruiken)

Ik zou de C schijf formatteren, en de D voor back-up gebruiken.
 
Ok, bedankt, ga het de komende week proberen.
Heb voor alle zekerheid even met behulp van Norton Ghost 14.0 een Image file gemaakt van de C-schijf.
Ben ik tenminste zeker van mijn zaak !!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan